Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-06-07, 10:13   #1966
Smidarn
Registered User

Reg.datum: Jun 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Ramboline Visa inlägg
Ändrar mig du har mer när jag fick se dina ben.Mellan 8-10% såg ju bara halva överkroppen.Men bra kämpat

Har fuskat det första året med benen så dom ligger efter lite men tjänar jag på att gå ner mer i vikt eller lägga på mig 4kg och ligga på kcal balans tror du?
Smidarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 10:16   #1967
Ramboline
Registered User

Reg.datum: Jul 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Smidarn Visa inlägg
Jag trodde ca 10% men ska ge en helkroppsbild

http://imgur.com/dRz9Hq6
Efter en deff så händer det något med kroppen och man lägger på sig mycke muskelmassa.Lägg dig på balans under resten av sommaren 30x din vikt brukar och stämma rätt så bra.
Ramboline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 10:19   #1968
Smidarn
Registered User

Citat:
Efter en deff så händer det något med kroppen och man lägger på sig mycke muskelmassa.Lägg dig på balans under resten av sommaren 30x din vikt brukar och stämma rätt så bra.

30x din vikt? vad menar du med det ( förlåt om jag är retard )
Gammal 2013-06-07, 10:20   #1969
Ramboline
Registered User

Citat:
Har fuskat det första året med benen så dom ligger efter lite men tjänar jag på att gå ner mer i vikt eller lägga på mig 4kg och ligga på kcal balans tror du?
Kör benen 2 dagar i veckan så kommer du i kapp.Börjar du bli svagare? då förlorar du lite massa.Hade nog satsat på balance.Tror du kommer till att tappa på överkroppen om du fortsätter
Gammal 2013-06-07, 10:24   #1970
Ramboline
Registered User

[QUOTE=Smidarn;6501390]30x din vikt? vad menar du med det ( förlåt om jag är retard )[/QUOTE

30x din vikt då får du kalori behovet om du vill ligga på balance.Första veckan kommer du till och dra på dig mycke vatten sen brukar det och plana ut med vätskan.
Gammal 2013-06-07, 10:24   #1971
Smidarn
Registered User

Citat:
Kör benen 2 dagar i veckan så kommer du i kapp.Börjar du bli svagare? då förlorar du lite massa.Hade nog satsat på balance.Tror du kommer till att tappa på överkroppen om du fortsätter
Kör redan 7 dagar i veckan med en 3 split börjat tappa överkroppen dom senaste 3 veckorna av hela deffen men bena blir starkare.. bänk tappat från en 2a på 130 till 1 på 130 osv frontlyft ökar jag nästan varje pass fortfarande..

Då säger vi att min deff är klar för i år då skönt att ligga på balans, Blir nog fira idag med lite pizza och sötsaker !! Woohoo
Gammal 2013-06-07, 10:29   #1972
Tokigapysen
Registered User

Reg.datum: May 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Berggren91 Visa inlägg
Varför vill du veta din fett%?

Ät pojk! Hoppas verkligen inte att du deffar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawrx Visa inlägg
Ser ut som runt -5%, vilket alltså är en negativ fettprocent och innebär att det är dags att ta rejäla portioner av middagarna framöver!

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Du ser undernärd ut, inte hälsosamt och rent av anorektisk (i mina ögon). Du har ingen nytt av att få reda på några %, du borde äta mer mat helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Dackesson Visa inlägg
Det låter kanske som att alla klankar ner här på dig, vet inte om det går att säga det på ett snällare sätt dock.
Du måste äta äta äta äta äta äta och äta mer
Citat:
Ursprungligen postat av älskarcola Visa inlägg
Jääävlar. Smaaaaaaaaaaal.
Perfekt läge för att bygga och äta mer mat!
Citat:
Ursprungligen postat av Mollestam Visa inlägg
En lång bulk på det där och mycket träning så kommer det nog se bra ut om 2-3 år!
Okej! Då vet jag. Tack för att ni tog och kollade på bilderna och gav mig ett hum hur jag ser ut i andras ögon. Blir att ta tag i träningen och käkandet nu!

Tokigapysen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 10:31   #1973
difeddy
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
.
Jag föreslår ett annat sätt att räkna ut kaloribalansen på. Det mest praktiska sättet är att, i och med att du redan deffar och har ett "hum" om hur stort underskott du ligger på, sakta men säkert öka mängden mat tills du upptäcker att vikten stabiliserar sig. Notera dock att den ökade mängden kolhydrater oftast gör att du lägger på dig vikt fortare än vad du tänkt (p.g.a. extra vätska), men det jämnar ut sig efter några dagar.

Angående träningen så verkar det som att du redan har ett fungerande schema, det bästa vore att helt enkelt fortsätta på det spåret och låta saken ta sin tid.

Senast redigerad av difeddy den 2013-06-07 klockan 10:32.
difeddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 10:32   #1974
Ramboline
Registered User

Citat:
Kör redan 7 dagar i veckan med en 3 split börjat tappa överkroppen dom senaste 3 veckorna av hela deffen men bena blir starkare.. bänk tappat från en 2a på 130 till 1 på 130 osv frontlyft ökar jag nästan varje pass fortfarande..

Då säger vi att min deff är klar för i år då skönt att ligga på balans, Blir nog fira idag med lite pizza och sötsaker !! Woohoo
Gött.Ligger själv på balance fram till 1 Aug har 10% kroppsfett nu sen drar jag resten inför tävling.Njut av pizzan och lycka till med din träning
Gammal 2013-06-07, 10:33   #1975
PureWhey
Banned User

Reg.datum: Oct 2012
Gissningar på mig? :-)

Le iPhone
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 10:34   #1976
Smidarn
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av difeddy Visa inlägg
Smidarn: Jag föreslår ett annat sätt att räkna ut kaloribalansen på. Det mest praktiska sättet är att, i och med att du redan deffar och har ett "hum" om hur stort underskott du ligger på, sakta men säkert öka mängden mat tills du upptäcker att vikten stabiliserar sig. Notera dock att den ökade mängden kolhydrater oftast gör att du lägger på dig vikt fortare än vad du tänkt (p.g.a. extra vätska), men det jämnar ut sig efter några dagar.

Angående träningen så verkar det som att du redan har ett fungerande schema, det bästa vore att helt enkelt fortsätta på det spåret och låta saken ta sin tid.
Hej ja det förstår jag ! mitt schema nu är på 2200 kcal dom senaste veckorna så ska nog lägga mig på ca 3100 kcal förtillfället och se när vikten stabiliserar sig.. blir nog att öka 20 gram fett och resten på kolhydrater.. men nu blir det buffe
Gammal 2013-06-07, 18:17   #1977
toomas
Registered User

Reg.datum: Dec 2011
Vad tror ni? Allt sitter på benen typ

toomas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 20:52   #1978
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
[QUOTE=Ramboline;6501395]
Citat:
30x din vikt? vad menar du med det ( förlåt om jag är retard )[/QUOTE

30x din vikt då får du kalori behovet om du vill ligga på balance.Första veckan kommer du till och dra på dig mycke vatten sen brukar det och plana ut med vätskan.
Den formeln stämmer nog om man mest ligger i sängen med datorn hela dygnet. x33 börjar man nog närma sig en bättre siffra även om det också är lågt.

Då blir det 2310kcal för en person på 70kg och det är välidgt lågt för en aktiv person.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 20:53   #1979
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av purewhey Visa inlägg
gissningar på mig? :-)

le iphone
12%?
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 16:03   #1980
Rawrx
Stor fin fet T-Rex

Rawrxs avatar

Reg.datum: Aug 2012
Ok, tog ett par bilder nyss och tar gärna emot gissningar.

Är 189 cm och väger idag ca 91-92 kg, har gått ner från ca 120 kg och känner att jag börjar närma mig sluttampen av detta. Det jag egentligen är ute efter är någon form av uppskattning av hur mycket mer jag måste gå ner för att få fram hyfsade magrutor.

Jag kan ju bara fortsätta köra, men eftersom det börjar bli kämpigt vore det motiverande att kunna sätta något mål för närmsta tidens slitande, har så svårt att avgöra själv nu.

Tack!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2013-06-08-over.jpg (151.8 KB, 34 visningar)
Filtyp: jpg 2013-06-08-ben.jpg (128.9 KB, 23 visningar)
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:01.