Tjena!
Skriver här för lite motivation.
Jag började årets deff på lägre vikt än förra året. Förra året startade jag på 89 kg och denna gång på 85 kg.
Jag började vid årskiftet att räkna kalorier, jag la mig på ca 3000-3200 kalorier. Jag åt bara bra grejer. Jag körde så till februari då stack jag till Thailand i 2 veckor och där blev det en jäkla massa bira och mat, men även några träningspass. Jag vägde 85 i början av januari och 83 kg innan jag drog till Thailand. När jag kom hem igen så visade vågen ca 85 kg så jag la nog inte på mig allt för mycket under resan.
När jag kom hem därifrån så la jag mig direkt på 2700 kalorier. Jag la mig som jag gjorde året innan, jag tyckte det fungerade då. Jag har kört på nu. Varit ganska noggrann. Det har blivit lite middagar och dylikt. Men då kanske varannan helg där jag släpper tyglarna lite.
Jag vägde nu idag in på 78,4 kg morgonvikt, morgonvikten pendlar lite och nu har jag feber så har nog tappat vätska från febern. Snittvikten från tidigare 7 dagars invägningar är 79,4
Ligger som sagt på 2700 kalorier och macros är i snitt 300 g kolhydrater, 250 g protein och 60 gram fett.
Jag kanske ligger lite högt i proteinet. Men är nojig för att tappa muskler. Så har blivit runt 3xkroppsvikten i protein. Men kanske vore klokt att sänka proteinet lite och käka högre halt kolhydrater.
Allt gott!
[ATTACH]
IMG_0861.jpeg[/ATTACH]