Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2022-04-21, 19:32   #751
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
En positiv sak idag

Riksdagen slog ner regeringens önskan om att försvaga det kommunala vetot för att bygga vindkraft eller ej
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2022-04-21, 21:12   #752
skyffelmördarn
Registered User

skyffelmördarns avatar

Reg.datum: Dec 2019
Citat:
Ursprungligen postat av Iliyas Visa inlägg
Man blir lite mörkrädd av er så som ni hatar muslimer och islam om jag ska vara ärlig.
Religion i största allmänhet gör mig mörkrädd, otroligt obehagligt att det går runt en massa människor där ute och beter sig/agerar på ett visst sätt utifrån något som egentligen är påhittat.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-04-21, 22:23   #753
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Iliyas Visa inlägg
Man blir lite mörkrädd av er så som ni hatar muslimer och islam om jag ska vara ärlig.
1 miljon muslimer i Sverige och en överväldigande majoritet muslimkramare/apolegeter bland svenskar gör mig väldigt mörkrädd.
Gammal 2022-04-22, 05:51   #754
Kaalle
Registered User

Kaalles avatar

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Herregud människa tänker du lika dunkelt som du skriver så behöver du skriva in dig på närmaste psyk.

Själva grundtanken med yttrandefrihet är inte att varje människas åsikter är värda något och måste respekteras. Den grundas på en mycket mer basisk idé om att vi inte vet allt utan ständigt utvecklas. Grundprinciperna skrev såklart grekerna.

Jag skyller romarna på en hel del av dessa felaktiga tolkningar som nu finns. Men trodde att dom flesta visste bättre såhär tvåtusen år senare.

Yttrandefrihet i sin urform är endast ett erkännande av att vi inte är fullkomliga. Vi måste höra alla och envar hur dåraktiga, makthungriga, religiösa dom än är tala.

För att därefter forma vår enskilda åsikt.

Endast en dåre formar åsikter i ett naket rum.
Tror du får läsa vad jag skrev igen. Klart det är dumt att hetsa, men det är än mer dumt att försöka bruka dödligt våld mot poliser och andra som reaktion på provokationen.

Du håller inte med om detta du tycker det är rimligt? Om du puttar mig i bankomat kön är det chill om ja hugger dig med skruvmejsel i halsen 30 gånger? Låter som att du legitimerar överreaktioner.

Det var inte yttrandefrihetens villkorslösa helighet jag påtalade, mer det faktum att man inte kan bete sig som dom gjorde, inom ramarna för ett civiliserat samhälle.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-04-22, 06:15   #755
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
En snubbe på facebook rättfärdigade våld när jag frågade om efter ett förtydligande om vad som händer när någon kränker hans identitet. Han tog bort sin kommentar när jag kallade honom en kränkt gråtande man som måste hävda sig.
Gammal 2022-04-22, 13:25   #756
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Lite satir:

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-04-22, 14:34   #757
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
1 miljon muslimer i Sverige och en överväldigande majoritet muslimkramare/apolegeter bland svenskar gör mig väldigt mörkrädd.
Jag tänker mer och mer att man får gilla läget. Jag löper låg risk att bli utsatt för de faror jag velat påtala finns hos muslimer som grupp, och de som ofta löper större fara, kvinnor och manlets, vill hela tiden påtala muslimers förträfflighet. Och tysta all form av kritik och dialog via uthängning och mobbning.
Någon gång måste man behandla folk som vuxna nog att leva med konsekvenserna av sina egna val.

Imo är det en form av martyrskap att försöka skydda naiva svenskar från sin egen naivitet och kärvare kulturers våld. Jag har noll lust att vara martyr. Svenska kvinnor och män får väl gå runt och känna sig rädda på stan och då och då bli skjutna, sprängda, mördade, våldtagna eller misshandlade.
Om jag hamnar i en sån situation kommer jag inte lyfta ett finger för en främling. Inte förrän vi faktiskt kan prata om de problem som förekommer tänker jag riskera mig själv mot något som folk hävdar inte ens sker eller kan ske.
Får samma känsla i den andra tråden där man tydligen ska dö för Sverige för att det är manligt eller något. Som en jäkla drönare
Dö för att försvara ett land som hävdar att saker du ska försvara landet och dess invånare från en inte ens finns, det är absurt.

" Du är rasistisk och dum och hatisk om du påtalar Islams problem men gude nåde dig om du inte riskerar ditt liv för att försvara samma kvinna från våldtäkt som sannolikt skulle hånat dig för dina varningar"

Nu vet jag att det är mycket puckomacho ingrott i folk här men någon slags motkrav är imo rimligt. Snarare omanligt att bara vika sig för grupptryck "jag ska göra som jag förväntas, aldrig kan saker bli så skeva att jag avstår rollen som läggs på mig när det passar".
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-04-22, 14:44   #758
Wain
Three apples high and rising

Wains avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Jag tänker mer och mer att man får gilla läget. Jag löper låg risk att bli utsatt för de faror jag velat påtala finns hos muslimer som grupp, och de som ofta löper större fara, kvinnor och manlets, vill hela tiden påtala muslimers förträfflighet. Och tysta all form av kritik och dialog via uthängning och mobbning.
Någon gång måste man behandla folk som vuxna nog att leva med konsekvenserna av sina egna val.
Hur fasiken sammankopplar du oss manlets med pro islam?

Manlet

A man who's height is above midget level, but is well below that of any other man. They tend to be very muscular and wide, without a neck.
Gammal 2022-04-22, 14:56   #759
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Hur fasiken sammankopplar du oss manlets med pro islam?

Manlet

A man who's height is above midget level, but is well below that of any other man. They tend to be very muscular and wide, without a neck.
Meme:ar lite, men det finns forskning för som passar med min anekdotiska erfarenhet att de mest radikala vänstermännen brukar vara byggda som tandpetare.
Men det är såklart en generalisering
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
Gammal 2022-04-22, 15:16   #760
Melker2
Registered User

Reg.datum: Jan 2018
Det är tag i Ebba!
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-04-22, 17:13   #761
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Ja, säkerheten kan ej garanteras i Borås. Partiledare ett valår blev nekad tillstånd.

Den med bäst busar vinner valet!

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-04-22, 17:47   #762
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Ja, säkerheten kan ej garanteras i Borås. Partiledare ett valår blev nekad tillstånd.

Den med bäst busar vinner valet!
Patetiskt ifrån polisen och vilket svaghetstecken ifrån samhället
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2022-04-22, 18:21   #763
Wain
Three apples high and rising

Wains avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Meme:ar lite, men det finns forskning för som passar med min anekdotiska erfarenhet att de mest radikala vänstermännen brukar vara byggda som tandpetare.
Men det är såklart en generalisering
Tandpetare är ju långa och smala, dvs motsatsen mot manlet.
Gammal 2022-04-22, 18:41   #764
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Tandpetare är ju långa och smala, dvs motsatsen mot manlet.
Okej, det var ett klumpigt ordval, jag gjorde fel.
Tänkte mer manlet som liten än kort fast det avser kort, tror jag iaf.
Gammal 2022-04-22, 18:53   #765
skyffelmördarn
Registered User

skyffelmördarns avatar

Reg.datum: Dec 2019
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Det är tag i Ebba!
Ebba skulle bli en bra statsminister.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:48.