Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2019-07-31, 19:34   #11
Musique
Registered User

Reg.datum: Oct 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
En grej kan ju vara att använda just ett sådant dokument för att skapa en mall för en typisk dag. Skriv upp alla maträtter som kan representera en sådan dag och de mängder du har, sedan ökar du mängden gram på det ena och det andra eller lägger till någon sak (100g nötter till en måltid eller ett extra glas mjölk här och där) tills du ser att kalorimängden hamnar där du vill ha den. Prova, utvärdera, se vad vågen visar över några veckor. Som sagt, antingen det eller skippa cyklingen en period.
Skrev in allt på kostbevakningen.se . Det är svårt att uppskatta en indisk kycklinggryta, men jag gjorde en separat uträkning för den där jag skrev in alla ingredienser och delade på antalet portioner.

Hamnar på drygt 2900 kcal.

Å ena sidan finns en trygghet i att räkna kosten, särskilt för en person som mig, som har svårt att äta tillräckligt. Å andra sidan vill jag inte förlora matglädjen i ett antal makronutrienter. Jag gillar att laga mat. Jag äter när jag är hungrig tills jag är mätt, och försöker äta ganska bra mat - hur kan det inte vara det egentliga bästa alternativet?

Jag känner mig själv och vet hur lätt jag snöar in på saker. Ser framför mig hur jag börjar väga varenda gram, i tron om att en dags miss på makronivå kommer dra mina gains i botten. Träningsglädjen kommer också drabbas. Nu tränar jag på ett sätt jag trivs med. Är inte villig att sluta konditionsträna. Det är obeskrivligt helande för mig att sätta på en serie och få svettas lite på cykeln efter jobbet.

Allt kokar dock ner till att jag dock inte vill stå och stappla på samma vikter i år ut och år in. Jag är 25 år, och det känns på ett sätt som det redan är för sent. Att bygga mig en bra fysik borde jag börjat med när jag var 16 år. Ibland känns det lönlöst att ens försöka göra anspråk på att få en lite bredare bringa. Kommer nog se ut som Christian Bale i The Machinist livet ut, något jag bara får acceptera.
Musique är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:35.