Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2018-08-30, 15:09   #1
Zeuligan
Registered User

Reg.datum: Aug 2018
Kanske inte i stort sett menlös

Hur definerar man egentligen en total livsförändring? Jag känner att det är det jag har gjort, några frivilliga, andra ofrivilliga. Att gå från att jobba 12-16h dagar, ofta 6-7d / v. Mycket representation, sena kvällar och allmänt dålig kosthållning. Det kombinerat med 0 träning över de senaste 25åren har resultaterat i att personen som tittar tillbaka på mig i spegeln är inte en person jag vill vara eller respekterar.

Kort sagt. Jag kan inte göra något med måtta, så efter att sagt upp mig, brytit med tjejen, sålt bostaden, slängt alla grejer (TV, tv-spel, mm) och köpt löparskor, träningskläder mm satte jag igång. Det var dags att HELT förändra mitt liv, min livsstil och min inställning.
Fredagsgodis/fredagsöl/fredagsutemiddag var inte längre en belöning, det var ett straff.
Att få gå tidigt för att gå till gymmet, ta en promenad, ut och springa - DET var en belöning.

Datumet var 24e maj 2018 och vågen för denna 41åring, snart 42, 186cm lång stod på äckliga 116kg. 116kg? Kände att jag nästan hade gråt i halsen och panik i bröstet, hur fan kunde jag låta det gå så här långt? Storlek 58 i kostym, 38 i jeans - en tjockis, helt ofattbart vilken förnekelse i så många år.
Måste ställa upp det i en tabell, går knappt att tro det själv

Datum: 2018-05-24
Ålder: 41
Vikt: 116kg
Längd: 186cm

Den här träningsloggen är min egen dokumentation på att min vilja är starkare än fläsk. En dokumentation eller kanske berättelse över att inget är omöjligt, bara man vill det tillräckligt mycket. Om det sedan visar sig att någon annan blir inspirerad eller vill komma med något tips eller pepp, ja då är lyckan total.

Jag har inte varit i ett gym på nästan 25år och har inte tränat någonting sedan dess och ska jag vara ärlig mot mig själv, det är nog mest förvanskade minnen om en önskan att jag en gång var tränad än sanningen - jag har aldrig tränat på riktigt.

Jag bestämde mig för att bli flexitarian och nästintill full vegitarian och startade min resa med 9 dagar vattenfasta (läs separation) och har knappt druckigt alkohol sedan den 24e maj, bokade en vecka träningsresa tillsammans med kärleken i mitt liv (ja tänka sig vad som kan hända när man har rätt attityd till livet) och började springa tillsammans, spinning och vandra långa turer i skogen. Efter en otrolig sommar, på alla sätt och vis. Den totala omställningen från att vara i liv till att leva fullt ut bestämde jag mig för att börja på gym och bli bättre tränad än jag någonsin varit (inte så svårt men va fan, måste börja någonstans).

Att ställa sig på vågen visste jag skulle bli roligare än den där ångestladdade kvällen den 24e maj, men kunde nog inte ens själv drömma om hur roligt.

Datum: 2018-08-13
Ålder: 42
Vikt: 96kg
Längd: 186cm

Fick slänga hela min garderob som helt plötsligt såg säckig ut. Första paret jeans blev 33 i midja. Tror jag inte ens jag köpte i gymnasiet för 25 år sedan.

Mål är för tidigt att sätta, men bli stolt över min kropp och mina resultat. Drömmer om att kunna göra 10st chins och någon gång en armhävning på händer. Men först ska muskler fram och fett bort.

Den här loggen är min resa och hoppas du vill åka med...
Zeuligan är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:29.