Ska det vara så svårt att bli stark?
Ålder: 25
Vikt: 79kg
Längd: 180cm
Halloj!
Har tränat totalt i cirka tre år med två uppehåll på cirka två månader. Började som många med SL-5x5 för att sedan köra på Madcow ett bra tag innan jag gick över till ett PPL-schema.
Efter att ha haft en bra träningsperiod i cirka ett år fram till mars i år tog viljan helt slut, på grund av jobb och annat skit, och jag kände mig bara tjock. Dietade ner mig från 85 till dagens 79, utan att för den sakens skull känna mig mindre fet. Tippar att jag ligger runt 20% kroppsfett. Jag styrketränade under dieten men har de senaste två veckorna legat på balans och inte tränat något.
Vid årsskiftet började jag med Jonnie Canditos sexveckorsprogram. Hann köra två vändor på detta och ökade riktigt bra. Från att i princip stått stilla i bänken på 85kg lyckades jag äntligen komma upp till hundra kilo, gånger två dessutom. Mitt PPL-schema var med andra ord uselt.
Nu börjar iallafall lusten att träna komma tillbaka så smått så idag börjar jag då igen med Canditos program. Syftet med journalen är att bli motiverad att hålla igång och jag har flera gånger tänkt att det vore kul att kunna gå tillbaka och se hur man tänkte och kände om träningen vid en viss tidpunkt.
1RM som jag börjar programmet med:
Böj: 155
Bänk: 100
Mark: 180
Då kör vi!
|