Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-10-25, 21:23   #1
Emmapemma
Registered User

Emmapemmas avatar

Reg.datum: Feb 2014
Cardio eller inte vid "deff"?

Innan sommaren hade jag gått på ett väldigt krävande kostprogram, jag var visserligen i bra shape men utmattad less på matlådor, kycklingfiléer och cardio.
Precis efter det så dog en familjemedlem, jag tränade inte på en månad och sket totalt i vad jag åt (inte så konstigt).

I augusti fick jag sakteliga tillbaka träningsmotivationen, nu tränar jag styrka 5 ggr/vecka, jag äter okej, försöker äta mycket protein, bra kolhydrater och bara godis på helgen (1-2 dagar).

Jag har sedan i somras gått upp ca 5kg, väger nu 60kg och min "idealvikt" ligger runt 55kg, är 167cm lång.

Nu till min fråga - jag saknar fortfarande motivationen att räkna kalorier eller gå på något strikt kostschema men vill ändå gärna tappa lite.
Just nu kör jag utöver styrkan 40 min intervall-träning 4ggr/vecka.

Hur stor påverkan har intervallerna på viktnedgången? Och går det att tappa genom att "höfta" sig fram och försöka äta så clean man kan? (inget socker, mycket protein, bra fett-och kolhydratskällor).

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:32.