Ziggs "Six Pack Coming soon"
Ålder 27
Längd 180cm
Startvikt 101.4kg
Hejsan!
Då är man igång och skriver lite här på Kolozzeum då. Och de kan jag säga att de trodde jag inte för några månader sedan att jag skulle göra. Kanske för att jag inte visste vad Kolozzeum va, men iaf. Jag börjar inte ”blogga” här första dagen jag började träna. Utan nu i skrivande stund så har jag tränat i drygt 8 månader.
Såhär började det. Jag har under många år gått upp och ned i vikt. Har försökt och försökt. Ibland har jag lyckats i några månader och ibland knappt veckor. Men denna gång började i somras. Jag vägde då 101.4kg och var inte nöjd med min kropp. Hade ju testat så många olika metoder förut. Så denna gång va tänket såhär: Jag ska ta de steg för steg. Ha små mål hela tiden och ha en tränande vardag som jag kan leva med. Beslöt mig även för att inte ha något slutmål.
Jag började med att springa 3km 6-7 gånger i veckan. Ingen lång sträcka, men just då va de jobbigt. Sträckan va även så pass kort så jag orkade springa den nästan varje dag. Detta rullade på under ett par veckor. Efter detta köpte jag mig en crosstrainer. Så jag började då springa mina 3km och när jag kom hem så va de upp på crosstrainern. Och så har jag jobbat genom hela detta. Jag har lagt till moment hela tiden. Först la jag på crosstrainern där efter började jag med lite övningar. Övningarna byttes sedan ut då jag köpte hem lite vikter osv.
Snön började sedan komma men jag sprang iaf ute på min lilla sträcka och körde mina övningar. På med lite varmare kläder och sedan ut och löpa. Ju snabbare jag sprang ju snabbare kom man in i värmen igen. Måste säga att de gick bättre än va jag hade hoppats på. Motivationen fanns där hela tiden. Och sviktade den någon gång så funderade jag alltid på vad jag ville.
Det som jag gruvade mig för va min Thailands resa. Så många gånger tidigare så har min träning förstörts efter avbräck. Men resan gick hur bra som helst. Träningen rullade på och tanken på att inte misshandla kosten allt för mycket funkade bra. Även om jag va så nervös inför vägningen efter resan.
Så till poängen. Jag går nu mera på gym. Kör ca 4-5pass på gymmet i veckan. Och där i mellan något pass hemma med. Kommer lägga upp lite hur de går för mig här. Kommer även uppdatera med bilder. Även om dom inte kommer hagla upp på denna sidan till att börja med.
Följ gärna och kommentera om de är något.
|