Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-01-13, 19:57   #1
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Reg.datum: Dec 2012
Tobbes Toppform

Tjena!

Här vill jag nu en gång för alla öppna en logg, både för mig själv men kanske även för andra intresserade av mina framsteg i både styrka och muskulatur.

Namnet är Tobbe. 19 år gammal och bor i Södertälje. Jobbar som verkstads-mekaniker.

Följande mått är dags-färska förutom midjemåttet som jag mätte för cirka 1 vecka sedan, dock utan viktförändring.

Tobbe
Ålder: 19år
Längd: 185cm
Vikt: 83kg morgonvikt
Midjemått (början av 2013): 91cm~.
Uppskattad kroppsfett 16-18% (?)

Mina "stats" i de 3 lyften är just nu, 13 januari 2013:

Knäböj: 95kg
Marklyft 110kg
Bänkpress 64kg

Jag tränar för ökad styrka och för en muskulösare kropp. Jag har varit villig att "ta tjuren i hornen" och tagit an detta liv med mycket bra resultat hittils. Vände mitt liv i Maj 2012, då jag hade 115cm midjemått och vägde 106kg. Gick ner i vikt först, utan vidare kunskap om ämnet, och tyvärr gick det fort och utan styrketräning under tiden. I Augusti 2012 började jag gymma. Hade läst på en del om träningen innan så jag hade lite kunskap om teknik etc. Jag tränade för det första min teknik, innan det blev riktigt seriöst. Biten direkt, om man säger så.

Jag fokuserar mycket av min träning på knäböj, marklyft och bänkpress. Här lägger jag upp lite som jag känner för. Jag följer inget schema då jag brukar gå efter vad jag känner för vid varje pass. Dock försöker jag separera kroppsdelarna så att jag inte sliter ut en muskel allt för mycket.

Jag är väl medveten om kosten, och att träningen behöver vara hård för att resultat värda att uppskattas ska komma fram. Jag har lagt ner senaste halvåret i och med min viktminskning från att ha varit överviktig till en mer normal vikt att verkligen läsa på om kost och träning, inte bara bro-science genom YouTube klipp och 'ät mer nötter för en smärtare kropp' artiklar på Aftonbladet, utan äkta fakta, djupare information, och sett igenom all text och bildat min egen uppfattning av hur kost påverkar oss etc.

Detta har gjort mig väl medveten om val inom matvärlden, och varför det och det är bra för det och det osv. Tyvärr kan jag ha blivit skadad av detta också då jag aldrig dricker alkohol längre, och nekar många måltider. Livet är inte svart eller vitt.
Jag eftersträvar alltid perfekt teknik och utförande i min träning eftersom jag vet att det är viktigt och förbisett av många.

Jag tränar i princip varje dag. Jag tränar på Friskis & Svettis i Södertälje. Det är inte på något sätt så att jag försöker glänsa med att jag gör detta, utan det är helt enkelt så att det funkar bra för mig. Jag trivs med att vara i gymmet, se mina framsteg och lyfta tungt. Jag brukar börja med tunga basövningar för att bygga styrka och avsluta med lite mer 'bodybuilding' stuk av träning där jag isolerar mer muskler. Detta har funkat för mig hittils, och jag tänker fortsätta så.

I denna journal eftersträvar jag att skriva ner mina pass och vikter, även en del mat och på så sätt hålla lite extra koll på mig själv. Tvivlar på att andra vill följa denna journal, men vi får se med tiden.

Senast redigerad av Tobbey den 2013-01-13 klockan 20:06.
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:26.