Banned User
Reg.datum: Jul 2003
|
mark, 70x10, 90x8, 100x4, 107.5x5,5,5,5,5
lutande hantelpress, 22.5x10 (ej fail.), 25x7,7,6,6
sittande rodd, 50x8,10,8?,11
stående vadpress, max+100x8,8,7,8
Alldeles för många set/övning kanske. Vet inte riktigt hur jag vill lägga upp mitt schema, krav:
Frekvent
Supersetta antagonister
Många tunga basövningar.
(allt nedanför svammel:)
Kan nog inte köra mark/böj 2ggr/vecka så ett väldigt simpelt schema är uteslutet, funderar på att göra en 3-split där varje muskelgrupp tränas 2ggr (tunga basövningar + lättare) och köra den 2-1-2-1 alternativt en 4-split där varje muskelgrupp tränas 2ggr fast med ett pass med annat emellan.
Kombinationer blir ju horisontell rygg+bänk, vertikal rygg+lutande hantelpress+axlar, triceps+biceps, fram+baksida lår, och vader får väl bli med benen isf. Men sedan då?
Mark
Sittande rodd
Bänk
Liggande tricepspress
Skivstångscurl
Chins
Lutande hantelpress
Militärpress
Dips
Upprät rodd
Ben+vader?
Blir ju inte så snyggt. Vore finare med mark, bänk och böj var för sig. Alternativet är som sagt att köra säg rygg, bröst, axlar tungt, ben tungt, rygg, bröst, axlar lätt, ben lätt, eller något, men jag vettefan.
Knäböj (ben, vader, bröst/triceps, biceps)
Stela mark
Stående vadpress
Lutande hantelpress
Dips
Skivstångscurl
Bänkpress (bröst, rygg, ben, vader)
Sittande rodd
Utfall
Lårcurl
Sittande vadpress
Marklyft (rygg/biceps, axlar, triceps)
Chins
Militärpress
Upprät rodd
Liggande tricepspress
Äsch, bajsar ju sönder sig det med ;D.. vill ju få axlar med bröst, men med chins också, vettigast tillsammans med lutande hantelpressar, men hur fan ska jag få ihop skiten =P, får skissa på det imorrn, nu skall jag nog sova mig lite.
|