Halloj, som rubriken antyder så är jag snart 30 år men lyckligtvis så är det inte förrän sent i december så tid har jag lite till godo än så länge. Vad gällande målen så är det bara riktlinjer på vad jag hade hoppats på genomföra. Visserligen har ju alltid en av punkterna på min bucketlist varit att åtminstone en gång i ens liv trycka 100kg, vilket för er bjässar kan tydas som en ganska fjuttig sak, men när man inte har tagit mer än 85kg en gång i ungdomens glansdagar för cirkus 10 år sedan då man som alla andra i den åldern där jag bodde frekvent besökte det lilla råtthål till gym vi hade på typ 5x6 meter i en gammal lada i byn jag växte upp och discobyggde.
Träningshistorian min är då som sådan att jag spelade fotboll ett tag, slutade i högstadiet, hembränt och brudar blev melodin, försökte klämma in bröst måndag, biceps tisdag för att sedan vila ons och köra bröst tors, och biceps igen fredag och kombinera detta extremt vettiga program med att supa 2 ggr i veckan. Trots upplägget och hur oseriös man var så kröp man ju sakta men säkert uppåt ändå, jag började med o bänka runt 40kg och slutade där omkring 85kg. Detta var ju ett bra tag sen och sen dess har jag blivit både visare och äldre, men latare. Har gjort några dåliga försök på 2 veckor till längre försök på 2 mån sporadiskt under åren med några år emellan, men inget värt att nämna med andra ord.
NU är det dock andra bullar, att jag fyller 30 år är väl inte den egentliga motivatorn, tyckte bara det lät bättre i rubriken men nu har jag ett barn och antagligen ett till påväg så småningom och jag vill inte bara den lata jävla datornörden(gamat mer eller mindre hardcore sen -96) resten av mitt kommande liv, vill kunna orka ställa upp på kuliga saker med dottern, hitta på saker och inspirera. Kort sagt jag vill ha ett aktivare liv på alla plan och jag tänker att göra en helformatering av kroppen, och förhoppningsvis leder det till att jag mår bättre och således kan vara en ännu bättre pappa. Med andra ord, jag gymmar inte för att bli snygg, jag gymmar för att bygga ett självförtroende och en kroppsstyrka jag aldrig tidigare haft och att detta förhoppningsvis tar mig vidare med en tro i mig själv att jag inte räds för att ta mig an nya ting när lusten faller på. Min dotter ska inte en dag titta på mig och tänka att det där skulle aldrig min pappa vilja göra/kunna göra med mig.
Hur ligger jag till idag? Gymmat sen i februari nån gång, inte riktigt koll på detaljerna, där jag började med ett veligt och trevande 2-3ggr/veckan upplägg först två månaderna med genomkörning av muskelgrupperna lite på måfå och väldigt övergripande så att säga. Detta för att jag skulle bli van och den enorma "rookie" träningsvärken träffa mig gång på gång som en spark i skrevet. Sen i början av April har jag kickat upp det till 4 pass i veckan(bröst mån, tis rygg, ons vila, tors axlar/triceps och fredag ben.) och "muskelorken" eller vad jag nu ska kalla det är i sin ordning, jag tvärdör inte mitt i andra och tredje set längre och jag kan se en stadig utveckling på de olika övningarna. Har äntligen kommit förbi initieringsfasen och nu är det riktigt KUL gymma

.
Kostupplägget ser ut på så sätt att jag försöker trycka i mig runt 2k kcal och ~200g protein om dagen då jag är runt 185 lång och började februari på 92 pannor. Idag den 8'e Maj är jag strax under 85kg, vilket innebär att jag har minskat ca 7kg på ca 13-15 veckor, inget massivt på något sätt men det är en takt jag är väldigt ok med för att jag har inte mindre ork, snarare tvärtom, piggare och starkare än någonsin sen helomvändningen i kost och träningsvanor.
En till glädjande nyhet som inspirerade mig till att påbörja denna dagbok är att jag så sent som igår officiellt orkar lika mycket i bänken som mitt 19 åriga jag. Körde bulgaren på bröstpasset och set 2 var 82,5kg som jag mosade upp! ingen fail heller på resterande 5 sets bakom så med mycket spända ögon så ser jag framemot att ge mig på "90kgs schemat" nästa måndag där 1repparen landar på 85kg
Wall of text crits you for over 9,000 osv... skulle kunna skriva 3 A4'or till men tror jag nöjer mig här tills vidare, ni är så välkomna att fråga på. Gissar också med tanke på att jag har en hel del vänner här inne också att ni listar ut vem jag är och
plz, inga outningar, håller mig gärna anonym ett tag till

.
cliffs; Mystjockisens väg mot ett starkare och bättre jag!