Hur ska jag göra?
Hej!
Är helt ny på forumet. Har nyligen kommit till insikt att jag verkligen känner att jag behöver deffa. Inte för att jag är jätteöverviktig, typ fetma, utan jag har en del underhudsfett, däremot är jag 2m lång så det känns verkligen att jag är för tung även om det kanske inte syns lika väl som på en person som är kanske 170cm.
Lite info om mig:
22 år gammal.
200cm lång.
Vet faktiskt inte vad jag väger exakt, men jag skulle gissa på en 120kg. Är studerande och våg har inte varit något jag prioriterat när det gäller vad man spenderar pengar på. Detta ska ordnas på onsdag då csn ramlar in.
Mitt problem är att jag verkligen inte har någon koll alls på hur man ska deffa eller hur jag bör göra för att ganska så snabbt gå ner i vikt så att musklerna börjar synas och tyngden försvinner. Har en hel del muskler under fettet då jag tidigare i mitt liv varit väldigt aktiv när det gäller träning. Detta gjorde dock att jag aldrig behövde tänka på kosten och nu när man inte tränar på det viset längre har det helt enkelt gått för långt. Nu måste det bli ändring!
Vad jag själv listat ut:
Ingen alkohol
Inga sötsaker, chips eller annan skräpmat.
Jag har gymkort och tränar där ca 3ggr i veckan. Vad detta gjort är att jag fått mer muskler och därmed bara blivit tyngre. Har självklart gärna kvar musklerna men den onödiga tyngden måste bort, dvs fettet.
Har även tillgång till elljusspår på ca 4km en bit bort här. Har kass kondis kan jag även tillägga.
Den plan jag tänkt när det gäller träning är:
Mån, ons, fre: Löpning i eljusspåret. Börja med ett varv på 4km per gång och sen successivt öka längd och tempo.
Tis, tor: Gym.
Det verkliga problemet är kosten. Jag behöver nästan veta exakt vad jag SKA äta under en vecka. Alltså att jag köper hem hela kalaset för att sedan inte spendera en sekund mer i affären resten av veckan. Någon som kan hjälpa mig med detta?
Hade tänkt starta en tråd eller något som jag uppdaterar så ni får följa med i resan. Hade tänkt börja så snart jag har koll på kosten och hålla på tills jag ser fit och vältränad ut.
|