Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-04-27, 22:12   #1
hejhopp79
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Förvirrad av alla kostupplägg

Tja!

Är det bara jag som är förvirrad av alla olika kostupplägg folk kör med? Jag syftar huvudsakligen på kolisar jämfört med inte kolisar eller väldigt lite kolisar. Men även periodisk fasta osv.

Alltså, om man är på en deff, är det gynnsamt att äta en lågkolhydratskost för att förlora underhudsfett jämfört med en kost med mer kolhydrater. Eller är det verkligen ENDAST kalorierna som spelar roll för kroppssammansättning? Alla propagerar ju för olika saker, vem ska man egentligen tro på?

När jag tittar på vad folk äter här på sidan så äter ju faktiskt många rätt lite kolhydrater på sistone, är det pga deff? Många bodybuilders drar väl också ner på kolhydrater mot slutet av deffen? Det borde rimligtvis vara för att dra ner på kroppsfettet? I dunno, you tell me!

Ponera att jag bara vill äta två gånger om dagen: frukost och efter-träning måltid. Om jag håller frukosten rätt måttlig och kränger resten av dagsbehovet inom en timme efter träningen...spelar det då roll om jag äter t ex 300 gram kolhydrater i måltiden efter träningen eller lägger sig ett "kolhydratsöverskott" som kroppsfett, oberoende av kalorintag under dygnet?

Senast redigerad av hejhopp79 den 2010-04-27 klockan 22:14.
hejhopp79 är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:02.