Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-01-08, 00:05   #1
AronP
Registered User

AronPs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Nästa mål: Växa mot -80 och passande tävling

Då forumet jag skrev träningsdagbok tidigare håller på att gå i graven så förflyttar jag mig hit och tänkte presentera mig rätt så grundligt.

Namn: Aron
Ålder: 86a
Längd: 170cm
Vikt: 88kg i dagsläget med några trivselkilon.

Bakgrund
Har hängt av och till på gym i ca 7 år. För 1½ år sen fick jag kritik för att jag stagnerat och stod i valet och kvalet mellan att bara nöta på eller ta tag i det, jag valde det senare.

Jag har under hela min träningstid sagt att jag ska ta mig upp på scen någon gång, bestämde mig för ett år sen att sätta ett datum och köra fullt ut så målet blev Luciapokalen 2012, troligtvis i bb -70. Något som gav mig något att sträva efter, detta tillsammans med Pepz som skapare av träningsschemat, pushare och matrådgivare gjorde att jag under förra året gjorde mitt bästa träningsår någonsin.

Tidigt under förra året lyckades jag skada knät och detta dras jag fortfarande med men tror det är på bättringsvägen nu, kör dock ben väldigt lätt.

Ben ligger efter då jag förringade dom i många år men har sen ett par år tillbaka funnit kärleken till benträning, tyvärr slog knäskadan till och begränsade utvecklingen av dom. Har väldigt svårt att bygga bröst(+ att jag lider av trattbröst och därför har taskig struktur) men jag kämpar.

Utöver att bygga kroppen volymmässigt så sneglar jag även lite på styrkan i sl-grenarna. Där jag har resultatet 160-130-215(med remmar), fast allt är såklart gymlyft.

Bilder från 091116:
Back double biceps
Back latsspread
Back linepose
Front double biceps
Front latsspread
Front linepose
Sidechest
Side triceps

Filmer:
Bänk på 130
Sumomark på 215
Ingen film på böjen.

Tekniktips mottages gärna.

2010

Mål:
  • Bli bra i knät om det så krävs MR och månader av vila.
  • Äta bättre, dvs mindre socker och mer grönsaker och protein.
  • Sova bättre, och då framförallt lägga mig tidigare
  • Lägga på mig enormt mkt muskler! Försöka få ordning på bröstet och benen. Hoppas på att Pepz funderar ut ett bra sätt att öka bröstet. Benen räknar jag med att dom kommer att komma när knät är bra.
  • Lyfta 570kg med serien 180-150-240 eller något liknande, ett resultat att bita i men som jag ändå tror på om jag bara får ett helt knä.

Blir knät bra under året ska jag ge mig på en deff där jag kapar ca 15kg, annars kör jag på med en svag viktökning.

Diet: IF med fönster 15-23.

Grundide på schemat:
Första veckan kör jag på 10reps, veckan därpå sänker jag repsen till 9 och ökar vikten med några procent, fortsätter köra så tills jag kör 6 reps. Efter det kör jag en vecka med maxningar i lämpliga övningar. Sen kommer en lugnare vecka och efter det startar jag om från första veckan igen fast förhoppningsvis med lite högre vikt.
Högvolym ~40 set/pass.
Fyra pass per vecka:
Mån: Ben
Tis: Bröst och biceps + lite triceps
Torsdag: Rygg + lite biceps + lite quadriceps
Fredag: Axlar och triceps + lite bröst
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:01.