Citat:
Ursprungligen postat av DerClown
Tack för alla svar!
Jag tycker en portion gröt innehöll 150kcal + ca halv dl mjölk = 20kcal.
Mina mackor består av dubbla bröd, lite lätt margarin, 2 skivor skinka, 2 skivor ost, salladsblad och gurka, räknade dem till ca 250kcal, ganska noggrant räknat. Men som sagt så varierar det ganska mycket beroende på hurudan sorts bröd det är.
Ja jag äter väl för mycket eftersom jag inte går ner, det är ganska lätt att konstatera. Därför söker jag hjälp med att få ner intaget.
Skall prova att äta en större portion gröt på morgonen, skippa mackorna och äta mat på jobb igen, får bli mera sallad än mat helt enkelt!
Ang. kvällsätande så vill jag träna/springa genast jag kommer hem, men vill inte träna på tom mage, därför en liten portion mat före träningen och en liten efter. Springer gör jag på tom mage.
Middagen kan bestå av totalt vad som helst, allt från makaroner/nudlar/ris/potatis i kombination med kyckling, biff, malet kött osv. En portion då i typ med en potatis med ca 100g kött.
|
Nu antar jag att jag är lite ekonomisk och tråkig, varför inte laga mat hemma och ta med till jobbet som lunch? Äter du bara runt 100g kött så kostar en lunch 10 - 20 kr, plus att du kan mer tillförlitligt räkna ut innehållet istället för att gissa vilt.
Själv åt jag 3 ggr om dagen under min deff och hungerskänslorna försvann efter någon vecka. Så jag skulle rekommendera 3 st "stora" portioner istället för 6 små.