Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-03-16, 16:07   #1
Flexipop
Registered User

Flexipops avatar

Reg.datum: Feb 2009
Styrketränar och blir svagare vid viktnedgång

Jag går stadigt ner i vikt men blir allt svagare på mina styrketräningspass. Idag var jag verkligen helt förstörd. Blir man alltid svagare när man går ner i vikt? Är det musklerna som försvinner eller kan det bara ha att göra med att jag åt väldigt lite igår?

De dagar jag styrketränar äter jag en frukost kl 09.00. Havregrynsgröt, lite mjölk och 2 kokta ägg . Styrketräning kör jag igång med kl 11.30.

Hur stor betydelse har kosten dagen innan ett styrketräningspass? Är det kanske här jag äter för lite? Jag vill inte direkt pumpa i mig kolhydrater innan jag går och lägger mig. Brukar dra i mig en keso på kvällen om jag är hungrig.

Jag har lagt mig på ett kaloriunderskott mellan 500-1000 kcal om dagen. Jag har minimerat kolhydratsintaget och det har verkligen gett resultat på vågen. 93 - 85 kg på 1 månad. Allt bra så långt men det vore kul om jag kunde få ut något av styrketräningen också.

Jag kanske har gått ner för fort men jag ville få iväg några kilo snabbt nu i början.

För att sammanfatta mina frågor:

* Hur stor betydelse har kosten dagen innan träningen och vad är i så fall optimalt att äta om jag vill gå ner i vikt men fortfarande känna mig fräsch under styrketräningen?

* Är frukosten kl 09.00 ok om jag tränar vid 11.30?

* Är det så viktigt med snabba kolhydrater direkt efter träning? Vill inte äta det då jag vill hålla ner på kalorierna. Jag brukar dra en proteinshake direkt efter passet och en lunch med långsamma kolhydrater och någon proteinkälla 30 minuter efter.

Ålder 33
Längd 173cm
Vikt 85kg

Jag styrketränar ca 1 timme varje Måndag, Onsdag och Fredag. Kondition 45 min Tisdagar och Torsdagar. Vilar/promenerar på helgerna.

Senast redigerad av Flexipop den 2009-03-16 klockan 16:10.
Flexipop är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:01.