Frustrerad över begränsade ät-tillfällen - (och indirekt träningstillfällen)
Dags för en ny - "Oj vad jobbigt det är - Hur skall jag klara mig- tråd" -
Jag har nyligen börjat jobba efter att ha gått ut gymnasiet, vilket är en liten omställning; både fysiskt och mentalt.
Hur som helst, jag arbetar 7-9h-pass med 10 minuters rast vilket limiterar mina kostintagstillfällen. (arbetspassen en av följande 10:18 11:21 +)
Jag brukar vanligtvis äta var 2 -timma, men nu när jag måste vänta 3h och PGA tidsbrist och stress får jag inte i mig alls så mkt som jag behöver - detta resulterar i förlorad energi och en djävla off-tid som gör träningen till ett helvete. Jag brukar vanligtvis uppskatta gymmet men då jag känner att jag inte har fått i mig tillräckligt med mat under dagen känns det så onödigt att gå dit. "Varför träna om man ligger på underskott?" ...man växer inte och inte fan blir man starkare...
Hur vänjer man sig till detta och hur kontrar man det? Inte äta ordentligt under 6h och sedan ha viljan till att träna men inte energin (i form av kost)
Jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig att få för svar men någon måste ju ändå ha varit "här" före mig och kanske hittat en lösning.
PS: Vet inte ens om detta är rätt del av forumet att posta på.
|