Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-12-19, 00:40   #1
Oskar_NIN
Svag

Oskar_NINs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Kombinera styrketräning/konditionsträning/kost.

Verkar inte finna vad jag söker, vilket är hur man på ett effektivt sätt bibehåller styrkan samtidigt som man ökar konditionsträningen och minskar på kosten. En slutsats jag dragit efter att ha läst igenom nästintill varenda tråd om Diet, Deff & Fettminskning är att många är väldigt missnöjda med sitt resultat efter en genomförd deff - att man tappat mer muskelmassa än man trott var möjligt.

Hur har ni under en deff stryketränat? Satsar ni helst på att öka konditionsträningen mycket och minska kosten lite, eller öka konditionsträningen lite och minska kosten mycket?

Mina planer framöver är en kortare deff på 10-12 veckor för att sedan börja något mellanting av deff och bulk, för att till nästa höst börja med en riktig benknäckar-bulk. Jag har tänkt köra tre styrkepass i veckan, med fokus på basövningar som knäböj, bänkpress och marklyft - samt en massa annat trams förstås. Jag kommer köra med kreatin under deffen, då jag tror det kan vara bra att öka prestationsförmågan både till styrketräningen och konditionen, som framförallt kommer vara löpning när man ligger på ett litet underskott.

Vad tycker ni, och framförallt - vad har ni uppfattat varit positivt under era deffar, saker som gett er önskat resultat osv?

Tack på förhand!
Oskar_NIN är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:40.