Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-06-18, 22:48   #1
mirrranda
Registered User

mirrrandas avatar

Reg.datum: May 2006
Jobb i sportbutik

Okej, då har man tagit studenten och det är dags att söka heltidsjobb. Jag har arbetat under hela min gymnasietid, bland annat 3 år på restaurang, som receptionist på socialkontor, i en textilbutik, olika matvarubutiker och just nu är det deltid på en konsum-butik som gäller...men ack så tråkigt om man jämför med att arbeta med någonting man faktiskt är intresserad av.

Löplabbet är ju nummer ett på listan såklart, och dit har man ju redan skickat ansökningarna. Kvinnan som jag talade med sa att man fokusera på 3 saker, service (vilket jag har, läs 3 år restaurang, och matvarubutik), träningsbakgrund (löpare, innebandyspelare, fotbollsspelare m.m. är jag sen barnsben) och tredje var att man har något sånär koll på kroppens anatomi. Jag har full koll (mycket med hjälp av kolozzeum) men jag har ingenting speciellt att styrka det med, så det var ju bara att vara ärlig, det jag vet har jag läst mig till. Frågan är om jag ens har en chans? Precis gymnasieexaminerad, är det så attraktivt?

Sportbutiker då, visst borde man kunna klämma sig in där va? Någon som arbetar, har arbetat på stadium eller liknande? Vad bör jag tänka på när jag tar kontakt med personalchefen?

Har för örvigt radat upp de 24 sportbutiker som jag vill jobba på, och tänker pendla runt mellan hela bunten nästa vecka och hoppas på att någon butik söker arbetskraft.

Nu blev det mycket text, well well, kommentera gärna och ge tips! Vad gjorde ni veckan efter studenten, fick ni också panik för att ni inte hade heltidsjobb? Så ni satt sent på kollo och bad om hjälp

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:18.