Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-06-27, 15:54   #1
Achryl
Registered User

Achryls avatar

Reg.datum: Mar 2004
Min granne SIV

Hejs! NU ska jag berätta nåt skojs för er. Jag har nyligen flyttat in hos en polare i Halmstad, och han har nog den värsta människan jag träffat i hela mitt liv som granne.
SIV är en tant i kanske 50-60-årsåldern (ser nog äldre ut än vad hon är pga sitt kortklippta tunna gråa hår).
SIV är kvinnan som alltid ignorerar en när man säger "hej" eller är trevlig, men som brukar ringa på någongång varannan dag och klaga på olika saker. Hon inleder alltid alla konversationer med ett lång "duuuuuuuuuuuuuuuuuuu!?" med bruten röst.
För några dagar sedan ringde det på dörren. Jag öppnade och där stod SIV.
-Duuuuuuuuu!? vem är det som slängt en papplåda i soptunnan?
-Det är nog jag, svarar min vän Basloppan som jag bor med.
-Det får du inte göra. Det ska bara vara hushållssopor där!
Min busiga vän hade nämligen slängt en bananlåda fylld med sopor i den kommunala soptunnan, som man tydligen inte får. Det roliga är att hon sedan hade tagit upp lådan ur soptunnan, rivit ut alla sopor ur den, och gått upp med lådan och ställt den utanför vår dörr. Gentlemän som vi är går vi iväg med lådan till en återvinningsstation, och på håll ser jag hur SIV kommer ut ur dörren och börjar rota i soptunnan igen, för att se om vi inte lagt tillbaks den igen.

En annan dag kom hon upp och skällde på oss för att det droppat vatten ner i en grannes källare (blir så pga av för lågt lutande badrumsgolv när man duschar för länge). Hon bor visserligen i andra änden av huset, och fattar inte hur hon lyckats få reda på det.

Och så håller det på. Hon har skällt på Basloppan för att han tvättade för sent en gång, för att jag lade en bräda över hennes sittkuddar i källaren en gång och för att min vän lämnade ytterdörren öppen när han skulle ut till bilen och hämta nåt (40 meter till bilen). Hon har till och med skällt i förebyggande syfte på att vi inte fick öppna några fönster eller dörrar när de höll på att måla om huset.

Så vad gör man? Det här låter kanske inte som så mycket men lägg märke till att jag har bott här i fyra dagar nu.

Har testat att vara trevlig och tagit i hand och presenterat mig och så, men inget biter på SIV. Hon går på grannarna med, skällde på en vuxen granne för att hon tydligen också lagt fel sopor i soptunnan. Min teori att hon bara hatar ungdomar stämmer således inte. Det sjukaste är att hon har man och barn och barnbarn.

Har ni några ideer så shoot
Achryl är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:12.