2017-08-26, 07:02
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
Har vänner som är veganer, glutenintoleranta m.m.
De har då stenkoll på vad de äter, vilket bröd som har gluten i sig, vilka produkter som inte innehåller animaliska produkter m.m.
Kan de så borde väl en elitidrottare som har det som yrke kunna. Eller rättare sagt, deras karriär står på spel när det gäller att ha koll på vad de får i sig.
Men visst, de kanske vill träna röven av sig i onödan, riskera att förlora sponsorer, bli av med mästerskapsmedaljer och riskera hela sin karriär pga lathet eller nonchalans. För mig hade valet varit enkelt....ha koll på sitt shit!!
|
Du får gärna tro världen är svartvit. Jag föredrar en mer nyanserad världsbild.
Jag tror inte vi kommer mycket längre än så i frågan om det är enkelt eller besvärligt att hålla koll på exakt allt man får i sig.
|
|
|
2017-08-26, 07:09
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator
|
Det där kommer jag också ihåg från "då det begav sig". Dock kan jag inte läsa på DN pga adblocker som jag inte ids stänga av.
Hur som helst minns jag inte att det någosin kom nåt slags "svar på tal" kring detta. De kanske sparade detta till rätten?
Antar denna länken säger ungefär samma sak?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6544471
Citat:
– Man ska inte smörja in den tunna huden på läpparna med clostebol. Jag måste vara ärlig och säga att det där tror jag inte på. Trofodermin kan inte användas på läpparna, säger Peter Ploner.
Han menar att de gånger han ordinerar krämen är det för att läka öppna sår på kroppen.
|
Hur som helst fattar jag inte riktigt varför han tycker man kan ha krämen till att läka sår på kroppen men inte på läpparna...
|
|
|
2017-08-26, 07:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator
|
Nye norske läkaren för Skidförbundet var förtegen i frågan
|
|
|
2017-08-26, 07:31
|
|
|
Den rättmätige
Reg.datum: Mar 2014
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
Jamen se där 
|
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Det där kommer jag också ihåg från "då det begav sig". Dock kan jag inte läsa på DN pga adblocker som jag inte ids stänga av.
Hur som helst minns jag inte att det någosin kom nåt slags "svar på tal" kring detta. De kanske sparade detta till rätten?
Antar denna länken säger ungefär samma sak?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6544471
Hur som helst fattar jag inte riktigt varför han tycker man kan ha krämen till att läka sår på kroppen men inte på läpparna...
|
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2
Nye norske läkaren för Skidförbundet var förtegen i frågan 
|
Samtidigt läser man detta. Och läkarna säger annat. Hmmm.
Citat:
TROFODERMIN DERMATOLOGICAL CREAM 30 gr
Tube 30 grams
Dermatological Cream-based clostebol and neomycin useful for the treatment and antibiotic protection of the skin lesions at risk of infection, such as abrasions, ulcers, bedsores and in any case is volgia promote the healing process.
Indications
Abrasion and erosion; skin ulcers (varicose ulcers, decubitus ulcers, traumatic ulcers); nipple fissures, anal fissures; burns; infected wounds; delayed wound healing; radiodermatitis; were dystrophic skin (dryness, ulcerations, flaking).
Contraindications
Hypersensitivity 'to the active substances or to any of the excipients.
Dosage
Cream 500 mg / 100 g + 500 mg / 100 g: 1-2 applications per day. Spread a thin layer of cream on the injured party and eventually cover the injured party with sterile gauze. cutaneous spray, suspension 5 mg / ml + 5 mg / ml: 1-2 applications per day; eventually cover the injured party with sterile gauze.
Warnings
'To avoid the ' continued use of the drug. Because of the risk of ototoxicity potential 'and nephrotoxicity ' of neomycin and 'deprecated ' s long-term use of the product over extensive injured surfaces that can allow 'absorption of neomycin. pediatric population and 'to avoid the ' continued use of the product; especially in early childhood. Cutaneous spray, suspension 5 mg / ml + 5 mg / ml: Regarding the spray is recommended to shake before the 'use, not spray on a naked flame or incandescent material, do not flip during ' provision of do not inhale it 'spray in the eyes. The cream contains lanolin; nipasept (methyl para- hydroxybenzoate, ethyl para-hydroxybenzoate and propyl para-hydroxybenzoate).
Interactions
L 'combined use of medication with topical preparations containing other type of aminoglycoside antibiotics can ' increase the risk of sensitization or enhance any side effects.
Side Effects
L 'use, especially if prolonged, of topical products can ' lead to sensitization. Also, a 'prolonged application for more ' weeks over large areas of damaged tissue may give rise to the appearance of systemic effects, such as 'hypertrichosis due to a massive absorption of clostebol. The reporting of suspected adverse reactions that occur after the 'authorization of medicine and ' important, as it allows continuous monitoring of the benefit / risk ratio of the drug.
Pregnancy
During pregnancy and l 'lactation the drug will have ' be administered only if clearly needed '.
AIC code: 020942025
Read more at https://www.farmaciacanfora.com/en/o...ezjdepuUpft.99
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
|
|
|
|
2017-08-26, 07:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2013
|
Samtidigt talar de specifikt om att salvan är olämplig för läppar pga tunn hud.
|
|
|
2017-08-26, 08:24
|
|
|
Dardania
Reg.datum: Nov 2013
|
Therese Dophaug.
|
|
|
2017-08-26, 09:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Har för mig att det fanns en teori om att läkaren/Johaug fick en varning om att det skulle bli ett dopingtest. Samtidigt har spårtiden halverats för denna substans pga andra testmetoder.
Då är ju läppbalsamköpet en given täckmantel. Sedan var det ju nån historia att Johaug inte hade blivit testad på ett halvår? under en period.
För mig blir det lättare att tänka att Johaug medvetet dopat sig om Antidoping-Norge varit med på det hela. Det räcker ju liksom att Johaug vet om att hon inte kommer testas under en period.
Om några år kommer det säkerligen ut en dokumentär från Nrk eller nåt hur det hela ligger till.
|
2017-08-26, 10:07
|
|
|
Lagom
Reg.datum: Sep 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av leo1
Har för mig att det fanns en teori om att läkaren/Johaug fick en varning om att det skulle bli ett dopingtest. Samtidigt har spårtiden halverats för denna substans pga andra testmetoder.
Då är ju läppbalsamköpet en given täckmantel. Sedan var det ju nån historia att Johaug inte hade blivit testad på ett halvår? under en period.
För mig blir det lättare att tänka att Johaug medvetet dopat sig om Antidoping-Norge varit med på det hela. Det räcker ju liksom att Johaug vet om att hon inte kommer testas under en period.
Om några år kommer det säkerligen ut en dokumentär från Nrk eller nåt hur det hela ligger till.
|
Finns en lista på folk som åkt dit med just Clostebol senaste decenniet. En ganska mild AAS inte primärt för muskeluppbyggnad, utan snarare för återhämtning. Finns nog många läkare som sitter och småfnissar åt norska skidförbundet av olika anledningar.
|
|
|
2017-08-26, 10:22
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter
Finns en lista på folk som åkt dit med just Clostebol senaste decenniet. En ganska mild AAS inte primärt för muskeluppbyggnad, utan snarare för återhämtning. Finns nog många läkare som sitter och småfnissar åt norska skidförbundet av olika anledningar.
|
Och återhämtning är enormt viktigt.
|
2017-08-26, 10:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter
En ganska mild AAS inte primärt för muskeluppbyggnad, utan snarare för återhämtning.
|
Hur sker återhämtning via AAS om det inte är via muskeluppbyggnad?
MVH
/Bruce
|
|
|
2017-08-26, 10:54
|
|
|
Lagom
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner
MVH
/Bruce
|
Det skrev jag inget om, men tack ändå.
|
|
|
2017-08-26, 11:23
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner
MVH
/Bruce
|
Man menar väl på att effekten av clostebol inte är lika dramatiskt påtaglig som andra typer av AAS.
|
|
|
2017-08-26, 20:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av leo1
|
Ett stort problem är väl att man inte utför några dopingstudier så man vet inte om man verkligen kan komma upp i de mätvärden som hon uppvisar om man applicerar just denna krämen på läpparna?! (spekulerar vilt här, för har ingen aning om man faktiskt vet detta eller ej).
|
|
|
2017-08-26, 21:13
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra
Ett stort problem är väl att man inte utför några dopingstudier så man vet inte om man verkligen kan komma upp i de mätvärden som hon uppvisar om man applicerar just denna krämen på läpparna?! (spekulerar vilt här, för har ingen aning om man faktiskt vet detta eller ej).
|
Ja, det hade underlättat att det hade kommit fram att hon haft värden som motsvarar att hon ätit 10 tuber av det där läppbalsamet.
Personligen tror jag inte på att läkaren hade noll koll och köpte salvan och gav till henne.
Inte en chans. Sedan var det nåt skumt med köpet, handlade kontant eller nåt.
|
2017-08-26, 21:24
|
|
|
Lagom
|
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra
|
Vad jag läst mig till hade hon ett väldigt högt koncentrerat värde jämfört med andra som åkt dit. Kan inte citera någon källa, men informationen finns där ute för de som vill leta.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:02.
|

|