Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-27, 02:57   #1
Dirty South
Banned User

Reg.datum: Aug 2011
Tears of Gaza(Starka bilder)

En dokumentär har aldrig berört mig lika mycket som denna har gjort, till denna dokumentär grät jag.

Tycker så synd om allt oskyldigt folk som blir dödade eller förlorar sina familjemedlemmar, speciellt de små barnen som förlorar sina föräldrar och syskon och sedan har dem ingen kvar.

Blir faktiskt illamående när man får se människor som blivit skjutna på nära håll eller blivit söndersprängda. En scen i dokumentären får man se tre små barn som blivit ihjälskjutna på nära håll.
Man vill ju kunna hjälpa människorna där på något sett.

Om ni inte sett denna dokumentär, gör det.

Senast redigerad av Dirty South den 2011-12-27 klockan 02:58.
Dirty South är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-27, 03:27   #2
Xtronal
Registered User

Xtronals avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty South Visa inlägg

En dokumentär har aldrig berört mig lika mycket som denna har gjort, till denna dokumentär grät jag.

Tycker så synd om allt oskyldigt folk som blir dödade eller förlorar sina familjemedlemmar, speciellt de små barnen som förlorar sina föräldrar och syskon och sedan har dem ingen kvar.

Blir faktiskt illamående när man får se människor som blivit skjutna på nära håll eller blivit söndersprängda. En scen i dokumentären får man se tre små barn som blivit ihjälskjutna på nära håll.
Man vill ju kunna hjälpa människorna där på något sett.

tråkigt att se
Xtronal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-27, 04:01   #3
Dav0d
Registered User

Reg.datum: Sep 2004
Väldigt bra dokumentär. Saknar dock ord efter jag sett den. Trots att jag anser mig relativt förstådd i vad som sker är det alltid en chock när man ser saker utan censur.

En konflikt som detta gör att Libyen ser ut som ett dagis med elakna fröknar, en liknelse finns dock i dessa länder. Det är bomber från USA och dess allierade som spränger människorna.
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-27, 08:29   #4
D Andersson
Registered User

Reg.datum: Oct 2003
Här åskådliggörs resultatet av att en terrororganisation kommer till makten.

Citat:
Ursprungligen postat av Lars Adaktusson
Resultatet blir en brutal studie i mänskligt lidande, ett propagandanummer utan minsta ansats till helhet där Hamas regisserar och där den terrorstämplade gruppens eget ansvar för självmordsdåd och attacker mot civila förbigås med tystnad.

Att producera film enbart i syfte att sprida hat för med sig stort ansvar; det gör det också att visa sådan film. Skulle SVT ha sänt filmen om huvudpersonerna inte hade varit de förtvivlade barnen i Gaza – utan de i södra Israel?

Senast redigerad av D Andersson den 2011-12-27 klockan 08:33.
D Andersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-27, 10:04   #5
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll

Mr.Cosybears avatar

Reg.datum: Aug 2007
Brutal dokumentär, men ganska... vinklad.
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-27, 10:13   #6
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Oh, en till tråd för pro och con israeltjafs! yay!
Gammal 2011-12-27, 14:53   #7
pragmatist
Registered User

pragmatists avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Dav0d Visa inlägg
Väldigt bra dokumentär. Saknar dock ord efter jag sett den. Trots att jag anser mig relativt förstådd i vad som sker är det alltid en chock när man ser saker utan censur.

En konflikt som detta gör att Libyen ser ut som ett dagis med elakna fröknar, en liknelse finns dock i dessa länder. Det är bomber från USA och dess allierade som spränger människorna.
Har du någon som helst koll på förlustsiffrorna i Israel-Palestinakonflikten å ena sidan och i kriget i Libyen å den andra?
pragmatist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 10:11   #8
D Andersson
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
Har du någon som helst koll på förlustsiffrorna i Israel-Palestinakonflikten å ena sidan och i kriget i Libyen å den andra?
Totalt har ca 20000 Israeler och 40000 palestinaaraber dödats i våldsamheterna och krigen sedan 1947.

I Libyenkriget dödades 25-30000 i oroligheterna mellan februari och oktober i år enl. wikipedia.
Gammal 2011-12-28, 10:34   #9
korros
Banned User

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av D Andersson Visa inlägg
Totalt har ca 20000 Israeler och 40000 palestinaaraber dödats i våldsamheterna och krigen sedan 1947.

I Libyenkriget dödades 25-30000 i oroligheterna mellan februari och oktober i år enl. wikipedia.
Inte mer?? Då undrar man lite varför den här israel-palestina konflikten engagerar så många och varför alla ska ha en åsikt om den. Vem fan bryr sig liksom. Låt dem döda varandra bäst de vill.
korros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 12:21   #10
D Andersson
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av korros Visa inlägg
Inte mer?? Då undrar man lite varför den här israel-palestina konflikten engagerar så många och varför alla ska ha en åsikt om den.
Det är judar inblandade.
Gammal 2011-12-28, 12:26   #11
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
http://www.sverigeisrael.se/index.ph...nagonsin-i-svt
Gammal 2011-12-28, 12:38   #12
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av D Andersson Visa inlägg
Det är judar inblandade.
Svaret är nog snarare att det är en ganska unik konflikt som även används som en bricka i storpolitiska samanhang. Både praktiskt och retoriskt.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 16:13   #13
D Andersson
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Svaret är nog snarare att det är en ganska unik konflikt som även används som en bricka i storpolitiska samanhang. Både praktiskt och retoriskt.
Den främsta omständigheten som gör den här konflikten unik är att den ena parten inte är intresserad av att konflikten ska upphöra och därför gör allt för att hålla den vid liv, anledningen till det är att det är judar inblandade. Annars finns det dussintals liknande och ur alla aspekter värre/mer omfattande och skakande händelser, t.ex. i samband med världskrigen, som aldrig har fått bråkdelen så mycket uppmärksamhet och folk aldrig hört talas om.

Senast redigerad av D Andersson den 2011-12-28 klockan 16:19.
D Andersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 16:34   #14
D Andersson
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Här är också en viktig del av förklaringen. Nazistiska idéer och hatpropaganda är tabu för alla överallt, utom för just dem som är de främsta arvtagarna till Hitlers idéer och hatpropaganda, de mottar istället årligen miljardbistånd.
Gammal 2011-12-28, 16:53   #15
Herr Oberst
Registered User

Herr Obersts avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty South Visa inlägg

Perverterad Hamas-propaganda
Nä tack jag avstår nog från att se skiten
Herr Oberst är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:21.