Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-15, 14:47   #1
Andersk
Registered User

Reg.datum: Apr 2009
Kom med synpunkter och svar på min "sommardeff" [BILD]

Hej, ska fara till cypern i slutet av augusti och är inte nöjd alls med kroppen jag ska släpa dit, därför har jag lagt upp min träning nu i ca 8veckor som jag hade tänkt följa.

Måndag. Löpning 10km

Tisdag. Intervall 16min + Styrketräning 40-60min

Onsdag. Styrketräning 40-60min

Torsdag Intervall 16min + Styrketräning 40-60min.

Fredag Löpning 10km.

Lör-Sön. Hel vila, ev promenad om jag är rastlös. Vila prio 1 iaf.

Skall punktera att jag inte lagt all cardio bara för att gå ut stenhårt, kört mer cardio tidigare under längre tid så jag känner att jag kommer orka detta utan problem. Jag gillar löpningen mycket och har därför lagt in den så, verkade bättre att dela upp träningen så den blir rolig och därmed hållbar.

Till detta äter jag efter periodisk fasta där jag äter större delen protein och fett och landar på 500-1000 kcal underskott beroende på hur mycket jag får i mig när jag äter på kvällarna.

Produkter jag kommer använda mig av är

ALA,7-KETO,Kreatin och beta-alaine ( stavning )

Mitt mål är att ha en slimmad kropp med lågt bf när jag blir klar, vill att magen ska kommit fram och att resten av kroppen blivit någolunda ådrig och tight.

Alltså en smal men muskulös kropp.

Så här ser dagsformen ut : http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d...Bild%20004.jpg

Är halvt skraj att all min löpning ska resultera i att istället för att musklerna poppar fram blir bara kroppen mindre och tanig?

Kommentera och hjälp gärna mig med tips för att förbättra, största syftet med tråden var lite av rädslan av att bli fult tanig så skriv gärna hur ni tror det kan bli =)
Andersk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 14:51   #2
Big Sleazy
Banned User

Reg.datum: Jan 2011
Skippa cardion och kör enbart styrketräning istället. Ät mycket protein och ligg på kaloribalans eller väldigt svagt underskott.
Big Sleazy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 14:53   #3
Andersk
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Big Sleazy Visa inlägg
Skippa cardion och kör enbart styrketräning istället. Ät mycket protein och ligg på kaloribalans eller väldigt svagt underskott.
Förstår att de är bättre resultat på det, men jag gillar ju löpningen för mycket för att lägga av, tror det blir större chans att jag ger upp dieten om jag enbart kört styrketräningen, pga att jag tycker det blir för tråkigt.
Gammal 2011-06-15, 15:10   #4
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Andersk Visa inlägg
Förstår att de är bättre resultat på det, men jag gillar ju löpningen för mycket för att lägga av, tror det blir större chans att jag ger upp dieten om jag enbart kört styrketräningen, pga att jag tycker det blir för tråkigt.
klart du ska konditionsträna om du tycker det är skoj
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 15:11   #5
Reaper123
Registered User

Reaper123s avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Andersk Visa inlägg
Tycker du det är roligt så fortsätt med det, sen om det inte är opti är en annan femma!

Viktigast är att må bra och trivas med träning och kost för att komma nånvart imho, om man inte har psyke av stål och disciplin som gud vet vad förstås!
Reaper123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 15:17   #6
Andersk
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
klart du ska konditionsträna om du tycker det är skoj
Kul att höra

Resultatet kan ändå sluta i låg bf kropp? =) Förstår att jag förmodligen tappar mer muskler men det gör mig inte så supermycket om jag kan få kroppen jag själv strävar efter.
Gammal 2011-06-15, 18:32   #7
bananabooiie
Registered User

Reg.datum: Oct 2010
Många hävdar att intervall träning skall både bränna fett och öka utsöndringen av tostesteron.
Kanske detta kan vara något?

När man intervall tränar hårt så kommer också framtida kolhydrater lagras på ett bättre sätt i korppen.
bananabooiie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 19:45   #8
Gosti123
Registered User

Gosti123s avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Big Sleazy Visa inlägg
Skippa cardion och kör enbart styrketräning istället.
Varför rekommenderar du detta?
Gosti123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 20:05   #9
Andersk
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av bananabooiie Visa inlägg
Många hävdar att intervall träning skall både bränna fett och öka utsöndringen av tostesteron.

När man intervall tränar hårt så kommer också framtida kolhydrater lagras på ett bättre sätt i korppen.
Ja får hoppas det visar sig vara ett bra upplägg

Får återkomma med resultat bild dagarna innan jag far i augusti, wish me luck
Gammal 2011-06-15, 20:10   #10
forslund
Registered User

forslunds avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Gosti123 Visa inlägg
Varför rekommenderar du detta?
Konditionsträning hämmar styrketräningen vilket är av yttersta vikt vid viktnedgång. Därmed inte sagt att man inte kan få en grym kropp samtidigt som man tränar kondition, men det är inte positivt för resultaten om man klarar att hålla samma kaloriunderskott genom kalorirestriktion, endast.
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-16, 06:43   #11
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Det förbrukar energi i alla fall. Hormonpåverkan är inte jämförbar med den från styrketräning. Balansen är svår, lite mer gynnsam hormonpåverkan före distansträningen men också mer aktivering av AMPK och mer slitage på kroppen.

Absolut inget ont om HIIT, det är toppen. Men många lyfter det till skyarna med överdrivna påståenden. Som så ofta görs i de här sammanhangen.

Citat:
Det där gäller ju styrketräning och distansträning också.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:18.