Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-15, 16:16   #16
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Flexor Visa inlägg
Omvandas till Trenbolone i kroppen, blir du testad så kan det i västa fall bli fängelse och i bästa fall böter.

Mitt råd: köp lagliga och testade produkter, det kan säkert kännas kul och spännande att testa men du kommer senare i livet inse att det inte var värt det.

Mvh
Robert Lilja
Vilket enzym står för den omvandlingen?
Gammal 2007-10-15, 16:33   #17
Flexor
Banned

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Ingen aning, är inte speciellt bra på alla kemiska reaktioner på sånt, mest för att jag aldrig har lagt ner någon tid på att lära mig hur olagliga eller lagliga dopingpreparat fungerar. Jag gick helt enkelt på vad SweLabs skrev tidigare som du kan läsa här under.

Citat:
Ursprungligen postat av SweLabs Visa inlägg
Kollade upp skiten lite noggrannare och ämnet är en pro-steroid till trenbolone. En anabol-steroid med andra ord.
Mvh
Robert Lilja
Flexor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-15, 18:35   #18
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Vad ska du med den kunskapen till ? Finns ju en hel hög med enzymer som deltar i steroidsyntesen.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-15, 19:21   #19
nelson24
Registered User

nelson24s avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Omvandas till Trenbolone i kroppen, blir du testad så kan det i västa fall bli fängelse och i bästa fall böter.

Mitt råd: köp lagliga och testade produkter, det kan säkert kännas kul och spännande att testa men du kommer senare i livet inse att det inte var värt det.

Mvh
Robert Lilja
He he he, jag vågar nog påstå att jag redan är "senare i livet". Poängen var just att ta reda på om Tren Extreme är laglig och testad produkt och så verkar det ju nu inte vara. Att köpa sk kosttillskott på ett gym är tydligen ingen garanti för att produkten är laglig. Såg just att WADC avslutar sin lista över otillåtna preparat med följande dräpare:

och andra substanser med liknande kemisk struktur eller biologiska effekter

Det är ju knappt så man vågar ta kreatin.
Hur som helst, min fråga är nu besvarad och jag kommer inte att köpa något Tren Extreme. Får bli Rage istället (om det nu är lagligt:-)

Tackar
nelson24 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-15, 19:36   #20
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Vad ska du med den kunskapen till ? Finns ju en hel hög med enzymer som deltar i steroidsyntesen.
Vad jag ska ha den till? Ingen aning, men har man sagt A får man säga B, can't leave a book half finished.
Gammal 2007-10-15, 20:13   #21
Inzza
Fuckar ut!

Inzzas avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:

Mvh
Robert Lilja
hur kan han få fängelse??
Säger som Strandbyggarn, säg till om den där gainern funkar ;D. Blev förjävla sugen på att prova den nu. Har gått upp från 57kg till 58kg på ca 4 år. Har star nutritions gainer pro nu. Men den verkar inte hjälpa särskillt mycket.
Inzza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-15, 22:39   #22
EiseltUK
Registered User

Reg.datum: Jun 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Inzza Visa inlägg
hur kan han få fängelse??

Lag om förbud mot vissa dopningsmedel

Lag om förbud mot vissa dopningsmedel (1991:1969) och lag om ändring i Dopninglagen (SFS 1999:44)

Dopningslagen trädde i kraft 1 juli 1992 och ändrades 1 april 1999 då bruket kriminaliserades och straffsatsen ökades från 2 till fyra år, för ringa respektive grovt dopningsbrott.

1 § Denna lag gäller
a) syntetiska anabola steroider (kemiskt framställt manligt könshormon),
b) testosteron och dess derivat (kemiskt framställda varianter av testosteron),
c) tillväxthormon,
d) kemiska substanser som ökar produktion och frigörelse av testosteron och dess derivat eller av tillväxthormon.

2 §
Medel som anges i 1 § får inte annat än för medicinskt eller vetenskapligt ändamål
1.införas i landet
2.överlåtas
3.framställas
4.förvärvas i överlåtelsesyfte
5.bjudas ut till försäljning
6.innehas eller
7.brukas

3 §
Den som uppsåtligen bryter mot 2 § 2-7 döms för dopningbrott till fängelse i högst fyra år.

Är ett brott som avses i första stycket med hänsyn till mängden dopningsmedel samt övriga omständigheter att anse som ringa, döms till böter eller fängelse i högst sex månader.
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-15, 22:42   #23
EiseltUK
Registered User

Reg.datum: Jun 2002
Citat:
Det som skiljer detta ämne från trenbolon är en dubbelbindning på position 11. Jag tror inte kroppen har något enzym som gör detta. Det behöver inte betyda att ämnet är verkningslöst eftersom det möjligen kan tänkas ha en direkt effekt på receptorerna. Vet i o f inte om det är så och i så fall vad effekten blir med tanke på att det är en progestin/gestagen det handlar om.
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-16, 00:45   #24
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av EiseltUK Visa inlägg
Det som skiljer detta ämne från trenbolon är en dubbelbindning på position 11. Jag tror inte kroppen har något enzym som gör detta. Det behöver inte betyda att ämnet är verkningslöst eftersom det möjligen kan tänkas ha en direkt effekt på receptorerna. Vet i o f inte om det är så och i så fall vad effekten blir med tanke på att det är en progestin/gestagen det handlar om.
Mmm var jag trodde. Alltså kan man inte riktigt vara säker på vilken effekt man kan vänta sig, trenliknande effekt eller nån sorts progestagen effekt - och de kan ju variera rätt mycket. Och om ämnet i fråga verkligen skulle konverteras till tren i kroppen skulle det rimligen vara rätt populärt, då det skulle vara enkelt att bara köpa det som pulver (?), låta reagera med valfri syra och injicera det för bättre biotillgänglighet - för oavsett effekt har det här "kosttillskottet" nog begränsad biotillgänglighet.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:35.