2005-06-09, 17:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2002
|
Den stora spindeltråden
Inspirerad av Spindel attackerar musjävel-tråden så tänkte jag att ni spindelhatare/-älskare/-kännare skulle posta bilder och filmer på era favorit/skräckspindlar här. Själv kan jag inget om spindlar och hatar de givetvis, men alltid intressant att se de.
Så posta på!
|
|
|
2005-06-09, 17:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Hej, jag heter Simion (...Hej Simon...) Jag hatar spindlar.
|
2005-06-09, 17:51
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
FET TRÅD! Jag har/hade (?) spindelfobi och såg till att lära mig en del om de små kräken, som terapi. Ska posta efter att jag käkat.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2005-06-09, 17:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
FET TRÅD! Jag har/hade (?) spindelfobi och såg till att lära mig en del om de små kräken, som terapi. Ska posta efter att jag käkat.
|
Precis, tänkte väl att denna tråd skulle bli den man vill länka till polarna över MSN när de är på väg att käka!
Så hurry up, låt oss fylla denna trådfan med massa jävla vidriga closeups på krypfanskapen!
|
|
|
2005-06-09, 18:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
spindlar är helt sjukt jävla räliga.
|
|
|
2005-06-09, 18:15
|
|
Förslag?
|
Fritt från minnet:
Tegenaria gigantea, större husspindel. Sveriges största spindel. En stor hanne (tror att hannarna här för ovanlighetens skull, när det kommer till spindlar, kan bli större än honorna) kan täcka en hel handflata med benen utsträckta. Ger mycket smärtsamma bett men är otroligt skygg. Räknas som världens snabbaste spindel. Har själv lyckats fånga en dock, med lillabrorsans hjälp och lite kvicka manövrar  . Hade honom i ett terrarium som han snabbt fyllde med väv. En cool grej hände när jag släppte ner en fluga till honom. Han gjorde ett högt vertikalhopp och tog flugan i luften. Mean fucker. Och jävligt vidrig och stor. Man hittar dem i garage, tvättstugor, källare. Och tyvärr inne i hus också. Planterades in i USA för att ta kål på den aggresiva husspindeln, Tegenaria agrestis, som man har problem med i vissa delstater.
Closeup!
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2005-06-09, 18:16
|
|
Förslag?
|
Helkroppsposering.
|
|
|
|
2005-06-09, 18:16
|
|
Förslag?
|
Lineup.
|
|
|
|
2005-06-09, 19:00
|
|
Delta Male...
Reg.datum: Apr 2003
|
Citat:
Fritt från minnet:
Tegenaria gigantea, större husspindel. Sveriges största spindel.
|
Där har du dock fel! Senast sen en eller två månader tillbaka så hittade
man en spindel som bodde under Stockholms slott som vuxit sig stor under
åren. En helt ny spindel art som man inte funnit innnan. Man lär väl inte
veta så mkt om den ännu men det kan ju forskas på.
|
|
|
2005-06-09, 19:05
|
|
Förslag?
|
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Där har du dock fel! Senast sen en eller två månader tillbaka så hittade
man en spindel som bodde under Stockholms slott som vuxit sig stor under
åren. En helt ny spindel art som man inte funnit innnan. Man lär väl inte
veta så mkt om den ännu men det kan ju forskas på.
|
DET är sådant jag gillar! Jag tror just att du gav mig vad jag ska skriva för C-uppsats... Får mig att tänka på jättespindlarna i Eye of the Beholder II, som finns i det hemliga rummet nere i katakomberna.
|
|
|
|
2005-06-10, 00:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Fritt från minnet:
Tegenaria gigantea, större husspindel. Sveriges största spindel. En stor hanne (tror att hannarna här för ovanlighetens skull, när det kommer till spindlar, kan bli större än honorna) kan täcka en hel handflata med benen utsträckta. Ger mycket smärtsamma bett men är otroligt skygg. Räknas som världens snabbaste spindel. Har själv lyckats fånga en dock, med lillabrorsans hjälp och lite kvicka manövrar  . Hade honom i ett terrarium som han snabbt fyllde med väv. En cool grej hände när jag släppte ner en fluga till honom. Han gjorde ett högt vertikalhopp och tog flugan i luften. Mean fucker. Och jävligt vidrig och stor. Man hittar dem i garage, tvättstugor, källare. Och tyvärr inne i hus också. Planterades in i USA för att ta kål på den aggresiva husspindeln, Tegenaria agrestis, som man har problem med i vissa delstater.
Closeup!

|
Usch!!! Hemma hos föräldrarna har vi alltid sådana varje år i klädkammaren / tvättstugan. De kan bli RIKTIGT stora och är snabba. Vi fångar dem i burkar ibland, brorsan och jag.  Man kollar en extra gång innan man stoppar armen i jackan som hängt ett halvår i klädkammaren...
|
2005-06-11, 16:27
|
|
Förslag?
|
Citat:
Ursprungligen postat av SwedeForce
Usch!!! Hemma hos föräldrarna har vi alltid sådana varje år i klädkammaren / tvättstugan. De kan bli RIKTIGT stora och är snabba. Vi fångar dem i burkar ibland, brorsan och jag.  Man kollar en extra gång innan man stoppar armen i jackan som hängt ett halvår i klädkammaren... 
|
Ja, de är väl de värsta man stöter på i Sverige om man inte traskar runt i kärr eller stoppar huvudet i ett terrarie. De är inte helt lätta att fånga, men det vet ju du som gjort det. Världens snabbaste spindel, som sagt  . Jag som aspirerande biolog har en pervers idé/fantasi om att avla (genmodifiera  ) dessa gynnare till att bli riktigt stora jävlar, mer på kul. De har kort generationstid så det vore inte helt omöjligt... En sådan spindel stor som en fågelspindel eller större skulle vara ett jävla monster...
|
|
|
|
2023-05-07, 08:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2019
|
Har ett gäng här hemma, brukar kolla ibland i nätet men tycker aldrig jag ser något där i ändå så växer dom.
|
|
|
2023-05-07, 09:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2015
|
Ser jag en spindel i lägenheten blir jag jätteglad, brukar låta dom leva eftersom de har ihjäl silverfiskar, tvestjärtar.
|
|
|
2023-05-07, 10:04
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Ugh, det brukar betyda att katten piper och jagar dem mitt i natten.
Spindlar eller andra småkryp ---> Mindre sömn.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:25.
|

|