2015-09-07, 20:39
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2011
|
Hans Rosling bereder folket ännu en pedagogisk förklaring
Från aktuellt ikväll. Han borde få mer tv-tid!
http://www.svtplay.se/klipp/3501536/...-for-smugglare
Håller du med honom? Ordet är fritt!
|
|
|
2015-09-07, 20:43
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Börjar redan tröttna på denna jagvetbäst-gubbe och all TV-tid han får
|
|
|
2015-09-07, 20:46
|
|
|
Pissening, no homo.
Reg.datum: Dec 2008
|
Inte sett något med honom mer än någon kort klipp på någon minut.
Jag uppfattade honom som dogmatisk och fjantig.
Skulle kännas som en liten seger.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
|
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
|
|
|
|
2015-09-07, 21:23
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Oberst
|
Är benägen att hålla med. Hans du-är ju-dum-i-huvudet-ton är väldigt tröttsam, oavsett hur pass kärnfulla fakta han framför.
|
|
|
|
2015-09-08, 01:49
|
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av mattepatte
Han säger att en tredjedel verkar vara emot utlänningar i allmänhet.
Han jobbar med statistik och sa precis att miljoner svenskar är emot utlänningar. Antar att han menar de som röstar på SD alltså... Även här var det tvunget att stämpla de som röstar på SD.
|
Ja det chockade mig också, han sa väl typ "de verkar ju vara emot all slags invandring även om de kommer hit och ska jobba, forska, etc, det verkar vara en värderingsfråga". Han stämplar alltså alla SDare som att de är emot invandrare som folk. gg.
Förövrigt var det väl ok men inte så mycket nytt, att biståndspengar används till invandringen var ju ingen nyhet för mig iaf. som följt https://www.facebook.com/tino.sanandaji?fref=ts ett tag. Jag tycker också integrationsfrågan saknades i debatten totalt, det är ju där vi krackelerar.
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
Senast redigerad av MrBoris den 2015-09-08 klockan 01:50.
|
|
|
2015-09-08, 06:55
|
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Är benägen att hålla med. Hans du-är ju-dum-i-huvudet-ton är väldigt tröttsam, oavsett hur pass kärnfulla fakta han framför.
|
+1 på det.
Otroligt tråkig attityd verkar han ha mot andra. Verkar också helt immun mot humor och ironi osv.
|
|
|
2015-09-08, 09:32
|
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Jag hörde Hans Rosling för första gången för ca 10 år sedan (om jag minns mina år rätt) och gillade honom direkt.
Detta var dock första gången jag såg honom "läsa lusen" av någon, men jag tyckte det var riktigt uppfriskande att se sättet han gjorde det på.
Med det sagt har vi alla sett hur sådant här går - Alla kommer hylla hans namn på sociala medier i ca 45 dagar, allt politiskt kommer vara Hans Fuckin' Rosling.
Sen kommer folk hata honom, antingen för att alla tryckt så jävla hårt på honom att han aldrig kommer kunna leverera tillräckligt, eller så kommer han råka säga en minimal sak som inte passar och sedan är han bränd.
|
|
|
2015-09-08, 22:20
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2011
|
Alla som går emot Hans är i min ringa mening kompletta idioter med snäva syner på sig själva och sin omvärld.
På de två föreläsningar jag varit, har han helt och hållet återgivit fakta. Inget mer, inget annat.
Han outade inte SD då han sa att flera miljoner var emot invandring, han sa att flera miljoner var emot invandring. Om du med ditt offerkomplex väljer att tolka det som ett hugg mot SD är det din åsikt, min åsikt är att du har fel, någon annans åsikt kan vara vad som helst.
Vad ni tycker är helt oväsentligt brevid fakta, era åsikter är utan substans jämfört med mätbar data spridd över en längre period.
Att hålla på och gnata och tjata över era högst personliga åsikter är meningslöst, det är lite samma mentalitet som att återge kostråd från valfri fitness-bloggare och bestämt hävda att de är korrekta för att personen i fråga har en snygg kropp.
Eller en mer korrekt jämförelse vore att säga att ni bestämt hävdar att medelhavs-studien är inkorrekt och att LCHF är mycket mycket bättre för viktnedgång än en balanserad kost på samma kalori-intag.
Fakta trumfar alltid era åsikter.
Det är sanningen, och den är inte hård, det är inte fel synd eller jobbigt, det är fakta.
Hans Rosling läser upp sagda fakta. Det är faktan ni borde bry er om, den är huvudpersonen i Hans föreläsningar, något ni verkar missat totalt.
Han har åsikter, men skjuter undan dem i förmån för vad man faktiskt kan mäta!
Vill ni cirklejerka över invandringsfrågor vänligen gör det i en annan tråd. Jag är väldigt neutral i detta område, men underbart kal fakta är en utav de få sakerna jag faktiskt bryr mig om.
Senast redigerad av Vivaldi den 2015-09-08 klockan 22:22.
|
|
|
2015-09-08, 16:18
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
|
Samma
|
|
|
2015-09-07, 20:47
|
|
|
Scarpa the chef
Reg.datum: Aug 2012
|
hmm.. har faktist inga ord... varken bra eller dålig... inget som imponerade på mig iaf.
|
|
|
2015-09-07, 20:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2009
|
Det är inte så intressant att diskutera innehållet i det han säger?
Det viktiga är att framföra sin åsikt om Hans, hans sätt att föra sig och tala på eller hur han framstår i media? Frågan är ställd till de tre som postade innan mig.
Han lägger ju bara fram siffror på bordet på ett lättförståerligt sätt vilket jag tycker är väldigt uppfriskande. Sen om det är han eller någon annan som gör det tycker jag spelar mindre roll. Men att han gör det är ju bara positivt?!
Great size. Look thick. Solid. Tight. Keep us all posted on your continued progress with any new progress pics or vid clips. Show us what you got man. Wanna see how freakin' huge, solid, thick and tight you can get. Thanks for the motivation.
Senast redigerad av mattepatte den 2015-09-07 klockan 21:00.
|
|
|
2015-09-07, 21:01
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av mattepatte
Det är inte så intressant att diskutera innehållet i det han säger?
Det viktiga är att framföra sin åsikt om Hans, hans sätt att föra sig och tala på eller hur han framstår i media? Frågan är ställd till de tre som postade innan mig.
Han lägger ju bara fram siffror på bordet på ett lättförståerligt sätt vilket jag tycker är väldigt uppfriskande. Sen om det är han eller någon annan som gör det tycker jag spelar mindre roll. Men att han gör det är ju bara positivt?!
|
Kom inte här med rationella inlägg, detta är Flashb... jag menar Kolozzeum.
|
|
|
2015-09-07, 20:59
|
|
Reg.datum: Apr 2015
|
Hans verkar vara sjukt feg, så fort någon frågar han om hans personliga åsikter så säger han bara "Det tänker jag inte uttala mig om" eller "Det är inte det viktiga".
|
|
|
2015-09-07, 21:06
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk
Hans verkar vara sjukt feg, så fort någon frågar han om hans personliga åsikter så säger han bara "Det tänker jag inte uttala mig om" eller "Det är inte det viktiga".
|
Det om något tycker jag är uppfriskande. Jag är SJUKT less på korkade journalister som envisas med att be folk om personliga åsikter som sedan upphöjs till något slags expertuttalande bara för att det sagts av en kändis (som väldigt sällan har någon expertkunskap i ämnet), och ännu mer less på korkade kändisar som inte inser sina begränsningar. Ba "Bonde-söker-fru-Linda, vad har du att säga om den politiska situationen i Syrien?", "Paradise Hotel-Samir, vad har du att säga om det senaste forskningsprojektet från CERN?", "Charlotte Perrelli, vad har du att säga om svenskarnas chans i sim-VM?" SUCK.
|
|
|
2015-09-07, 21:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Det om något tycker jag är uppfriskande. Jag är SJUKT less på korkade journalister som envisas med att be folk om personliga åsikter som sedan upphöjs till något slags expertuttalande bara för att det sagts av en kändis (som väldigt sällan har någon expertkunskap i ämnet), och ännu mer less på korkade kändisar som inte inser sina begränsningar. Ba "Bonde-söker-fru-Linda, vad har du att säga om den politiska situationen i Syrien?", "Paradise Hotel-Samir, vad har du att säga om det senaste forskningsprojektet från CERN?", "Charlotte Perrelli, vad har du att säga om svenskarnas chans i sim-VM?" SUCK.
|
Helt perfekta exempel, bravo
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:21.
|

|