Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey
Snygg form.
Vad finns det för roliga skolor med exercise & nutrition?
Skulle vara härligt att lämna landet och hitta kurser man kan tillgodoräkna sig här hemma i Biomedicinprogrammet..
|
Tack!
Jag bor i Washington nära gränsen till Idaho och största staden här är Spokane, står att de bara har 210k invånare men det är verkligen skitstort pga alla colleges som ligger i och utanför i förorter.
Har bekanta som studerar på EWU (Eastern Washington University) där jag vet att detta program finns bland annat, står en hel del om vilka jobblinjer man har tillgång att söka efteråt. EWU har även flera andra "tränings-linjer"
http://m.ewu.edu/cale/programs/pehr/...ercise-science
USA är dock otroligt stort så finns väldigt många skolor att söka till, personligen skulle jag nog kolla in public schools då det kostar sjukt mycket på privatskolor. Vi som svenskar har dock tur då vi kan söka bidrag för USA-college om vi har högskolebehörighet.
Jag peplanerar att kontakta flera colleges under våren och söka mindre stipendiumbidrag om jag lyckas prestera bra i Track and Field (sprint bl.a). Finns riktigt stora baser på internet där man kan posta sin information och coaches från hela USA kan kontakta en. Att man är utlänning som visar att man vill läsa ordentliga program skulle jag säga hjälper då skolor i sig här är väldigt intresserade av mångfald och andra kulturer.
Vet att du är riktigt stark och är intresserad av att gå en ordentlig linje med plugg(?). Kan vara värt att kolla upp olika colleges med tyngdlyftklubbar.
USA är svårt att ta sig in i men finns otroligt mycket att hämta här, är värt att testa varje väg.