2004-03-05, 10:45
|
|
|
Ordvitz mon frère
Reg.datum: Oct 2002
|
Ali (om överträning)
Jag såg nyligen filmen Ali (inte Ali G) som handlar om Muhammed Ali spelad av Will Smith.
Smith fick träna som fan för att komma i form till filmen, och under dokumentären sa dom bland annat att han tränade 6 (!) timmar om dagen i ett år.
Borde man inte bli jävligt övertränad då?
Dom sa att han gick från ~170lbs. till ~320lbs i bänkpress under denna tid, ganska bra
|
|
|
2004-03-05, 11:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2002
|
Jag tror överträning är väldigt individuellt och mkt beror på vila, matens kvalitet osv.
För att citera Art Artwood i senaste bk..
"Nio av tio gånger handlar det om att de inte äter eller sover tillräckligt"
|
|
2004-03-05, 11:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2002
|
Re: Ali (om överträning)
Citat:
Originally posted by Halldin
Jag såg nyligen filmen Ali (inte Ali G) som handlar om Muhammed Ali spelad av Will Smith.
Smith fick träna som fan för att komma i form till filmen, och under dokumentären sa dom bland annat att han tränade 6 (!) timmar om dagen i ett år.
Dom sa att han gick från ~170lbs. till ~320lbs i bänkpress under denna tid, ganska bra
|
Det är en hel del filmssnubbar som lagt på sig en himla massa muskler och tränat intensivt under ett år sådär. Så mycket muskler och så intensivt att jag misstänker en del hjälpkemikalier på vägen.
Nils
|
|
|
2004-03-05, 11:27
|
|
|
Feed me fast
Reg.datum: Aug 2002
|
Re: Ali (om överträning)
Citat:
Originally posted by Halldin
|
Jag tränar oxå 6 timmar om dan om alla promenader och allt annat utöver styrketräningen räknas som träning.
Det är en väsentlig skillnad på att köra 6 timmar dagligen på gymet och att göra annat vid sidan av gymandet.
|
|
|
2004-03-05, 11:28
|
|
|
Feed me fast
Reg.datum: Aug 2002
|
Re: Re: Ali (om överträning)
Citat:
Originally posted by Nils
Det är en hel del filmssnubbar som lagt på sig en himla massa muskler och tränat intensivt under ett år sådär. Så mycket muskler och så intensivt att jag misstänker en del hjälpkemikalier på vägen.
Nils
|
Se den där killen i American History X
|
|
|
2004-03-05, 11:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2002
|
Re: Re: Re: Ali (om överträning)
Citat:
Originally posted by Megatuttarna
Se den där killen i American History X
|
Eller varför inte Christopher Reeve, som spelade Superman?
Han blev väl tränad ganska snabbt till mycket muskler av Dave Prowse (mannen under Darth Vader, som för övrigt var en lyckad byggare/styrkelyftare om jag inte minns fel).
|
|
|
2004-03-05, 12:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
Re: Re: Re: Re: Ali (om överträning)
Citat:
Originally posted by AnabolicProtein
Eller varför inte Christopher Reeve, som spelade Superman?
Han blev väl tränad ganska snabbt till mycket muskler av Dave Prowse (mannen under Darth Vader, som för övrigt var en lyckad byggare/styrkelyftare om jag inte minns fel).
|
hehe Dave har man träffat och fått signerat film.
Men man bör ju även nämna Brad Pitt inför Fight Club.
De har ju dietister , pt osv tillhands dagligen. De behöver ju inte göra något annat än träna i vissa perioder. Och jag är övertygad om att de knaprar.
Men visst jag skulle vilja veta exakt hur sådana schema ser ut som för dem. Det måste väl kunna gå att få tag i?
Senast redigerad av Assazel den 2004-03-05 klockan 12:34.
|
|
|
2004-03-05, 12:53
|
|
|
Nallemoderator
Reg.datum: Feb 2002
|
Re: Re: Re: Re: Re: Ali (om överträning)
Citat:
Originally posted by Assazel
Men man bör ju även nämna Brad Pitt inför Fight Club.
De har ju dietister , pt osv tillhands dagligen. De behöver ju inte göra något annat än träna i vissa perioder. Och jag är övertygad om att de knaprar.
Men visst jag skulle vilja veta exakt hur sådana schema ser ut som för dem. Det måste väl kunna gå att få tag i?
|
Kör styrketräning seriöst 4 gånger per vecka i några månader, sköt kosten och sen deffar du?
Det exakta schemat får du nog leta länge efter då de som jobbar med saken har väldigt roliga kontrakt som de nog är rädda om. Tystnadsplikt mot en skyhög lön och mycket ledig tid.
|
|
2004-03-05, 15:37
|
|
|
Guest
|
Jämför du Elitidrott med amatörsatsning?
|
|
|
|
2004-03-05, 15:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Nu var det iofs ett tag sen jag såg American History X och Fight Club, men när det gäller Edward Nortons och Brad Pitts förberedelser inför nämnda filmer verkade det ju mest handla om att deffa bort späcket... man kan väl inte påstå att de byggt upp nån imponerande massa...
|
|
|
2004-03-05, 18:00
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Yess! Det verkar som om ännu en diskussion om huruvida Brad Pitt är biffig i Fight Club eller inte ligger och pyr. Dem kan man aldrig få nog av
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2004-09-24, 08:33
|
|
|
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Yess! Det verkar som om ännu en diskussion om huruvida Brad Pitt är biffig i Fight Club eller inte ligger och pyr. Dem kan man aldrig få nog av 
|
Jag qoutar mig själv...
var det någon som såg "Forma kroppen" på TV4 plus när Bräd skulle vara med och avslöja hur han byggde sin otroliga massa till Troja!? Nå? Hur gick det till?
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2004-09-24, 08:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Det är för fan hollywood, tror ni dom ens tvekar till några enkla testokurer med tanke på alla pengar som är i omlopp ? I think not
These two kids I know, these two brothers. They murdered their parents. They both claim to be raised as Jehova Witnesses. They came to school in really nice shorts and pollished tennis sneakers. And their shirts were always collared with buttons, and their hair was always slicked back. And their teeth were always brushed, and their shirts and pants were always ironed, and their shoes were never skuffed up or anything like that. They seemed to have a wonderful life. I don't know what went wrong.
|
|
|
2004-09-24, 08:51
|
|
|
Negativa Blöje
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av cheesian
Det är för fan hollywood, tror ni dom ens tvekar till några enkla testokurer med tanke på alla pengar som är i omlopp ? I think not
|
Testokur för att spela in film? I think not.........
Ursprungligen postat av Gute
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
|
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
|
|
|
2004-09-24, 08:55
|
|
|
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Börje H
Testokur för att spela in film? I think not.........
|
Om man lagt en halv miljard på en film nöjer man sig nog inte med en akilles som inte ser ut som akilles borde. Det är nog lätt hänt att man tar till roids.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:49.
|

|