2011-02-07, 14:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Second´s third; goes IF/PF
Då är man åter! Sämre form än någonsin men antagligen mer peppad än någonsin. Vågen visar på dryga 105kg och på mina 182 cm är det alldeles för mycket. Jag har innan jul hittat en träningsrytm på gymet där jag tränar innan jobbet på morgonen. Har ladda batterierna i Thailand och ska nu återuppta träningen och se om jag kan få fason på kroppen. Har läst mig igenom fler böcker och kostupplägget IF/PF ska ges ett ärligt försök.
Träningen kommer genomföras 3ggr/vecka. Upplägget är tagit från forumet och tränar muskelgrupperna 1ggr/vecka, till en början. Kommer försöka varva med promenader med hunden men blir inget slaviskt upplägg. Vägning och mätning genomförs måndagar vid samma tidpunkt.
Då kör vi!
|
|
|
2011-02-07, 14:50
|
|
|
Registered User
|
Morgonen börjades med träning 05.30.
Axlar, bröst och triceps. Tog det lungt efter en månads uppehåll och strandliggande i Thailand. Känns bra. Kostmässigt så följer jag IF/PF och börjar mitt "ätfönster" vid 12.00. Känndes riktigt bra ändå att inte äta förränn då, lite hunger men inget katastrofalt. Intagit 20gr BCAA vid två tillfällen mellan träning och innan lunch. Blir en Double Pro nu som mellanmål och sedan middag.
|
|
|
2011-02-08, 08:59
|
|
|
Registered User
|
Blev någon lite halvdan middag igår och upptäckte att när mitt ätfönster var förbrukad vid 20.00 så hade jag kvar dryga 1200kcal att stoppa i mig för att ligga på ett underkott kring 500kcal på dagen. Utäkade ändå middagen med bacon och ägg och en shake Sloow Protein som kvällsmål.
Energibehov:3120kcal
Totalt intag: 2030kcal. 154gr protein
Jag måst äta mera! Men det här är ett helt nytt upplägg för mig och det kommer ta och måste få ta tid att hitta en bra rutin på det.
Promenad till jobbet i morse på 60min och i skrivande stund känns det bra. Lite hunger har jag eftersom jag inte äter frukost längre utan väntar på min lunch. Mentalt känns det fortfarande bra. Träningsvärken gör sig klart påmind men känns skönt att ha kommit igång. I morgon väntar rygg och biceps.
|
|
|
2011-02-09, 07:30
|
|
|
Registered User
|
Insåg vid lunchtid att det skulle vara omöjligt med maten jag hade med mig att komma ens halvvägs till mitt planerade intag. Traskade iväg till ICA och köpte på mig lite standardmjölk och keso. Eftersom mitt första mål för dagen blev kring 12.45 var jag klart hungrig men inte så enormt hungrig som jag trodde jag skulle vara. Däremot fick jag inte i mig all mat. Efter att ha avslutat ätfönstret vid 20.00 har jag fortfarande 1400kcal att stoppa i mig för att ligga på -500kcal. Mera mat
Totalt intag: 2100kcal. 197g protein
Och morgonens träning. Rygg och biceps. Känns oerhört mycket i triceps och axlar sedan i måndags. Tog det därför riktigt lungt. Började med BCAA och tyckte det ändå gick rätt bra. Men både händerna och kroppen känns ovan med att jobba. Ser fram emot när jag kan höja intensiteten och slippa träningsvärken och ömmande händer
Upptäckt: Sloow Protein, skummar så innihelvete! Går ju nästan inte få i sig...Double Pro är fortfarande min favorit.
Senast redigerad av Second den 2011-02-09 klockan 07:32.
Anledning: Tillagt intag
|
|
|
2011-02-09, 07:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Lycka till! Kämpa på så kommer resultaten.
|
|
|
2011-02-10, 10:04
|
|
|
Registered User
|
Tomn: Tackarr!  Klart jag ska kämpa på! Varje dag man lyckas kämpa på så är det en klar vinst!
Gårdagen 9/2 blev det rygg och biceps. Axlarna och triceps kändes fruktansvärt ömma och rörligheten var mycket begränsad. Men det är ju ett tecken att man rört sig och tränat  .
Marklyft med lugna strikta drag för att hitta kontakt. Tog det bra lungt. Lite bicepscurls och sittande rodd med både brett och smalt grepp.
Eftersom intaget blivit alldeles för lite första dagarna laddade jag till rejält, och jag menar rejält. 1800kcal till lunch får ses som rätt ok...
Intag: 2900kcal. 202g protein.
I morse, promenad med hunden till jobbet i -25...kallt med andra ord.
Och promead hem igen, förhoppningsvis med lite mildare. Men bara att bita ihop.
Volleyboll ikväll och ben/vader/mage i morgon på gymet.
|
|
|
2011-02-11, 07:53
|
|
|
Registered User
|
Efter min mastodontlunch i onsdags så blev gårdagen mer normal. Börjar märka av lite effekter av kostupplägget och känner mig mer skärpt och alert på förmiddagen. Njuter av att äta en rejäl lunch och bli riktigt mätt. Samma vid middagen. Blev en kvällsmacka innan volleybollen.
Volleybollen som sådan blev katastrofal men genomförd.
Så träning i morse ben/vader/mage. Vi kan kalla det nybörjarträning, teknik osv. Drömmer mig några veckor fram då man fått lite tryck i kroppen och den vaknat och svarar.
Men snart helg, få se hur det funkar med kosten. Spännande är det minsta jag tänker
|
|
|
2011-02-11, 07:59
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Tips för att få PF att funka.
1. Håll dig aktiv under fastan, annars vill du bara äta
2. Testa att träna fastande (Om du inte tränar så sent d.v.s)
3. Drick mycket vatten under fastan, det hjälper att hålla dig fokuserad.
4. Skär ned på kolhydrater (Många blir mättare på fett & protein)
|
|
|
|
2011-02-11, 08:52
|
|
|
Registered User
|
rooz: Och välkommen! Bra tips helt klart! Roligt att jag redan kör enligt dina tips
Tränar 3 ggr/veckan och då vid 05.30 och ungefär en timma. Tränar då fastande förutom BCAA och eventuellt en Alert FX. Tycker det funkar kanon och för mig är det ett bra upplägg att ha tränat på morgonen. Träna kvällstid/efterjobbet fungerar inte alls. Dricker vatten som en kamel och älskar LCHF-mat.
Jag vill inte hoppas för mycket för går det åt skogen så blir jag bara mer besviken. Men det känns faktiskt riktigt bra! Upplägget med IF/PF funkar bra. Hoppas bara resultaten ger mig mer vatten på kvarnen att fortsätta.
|
|
|
2011-02-11, 08:54
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Jag har kört enligt detta i ca. 1år, hade ett avbrott på ca. 1månad under sommaren, och då gick det åt helvete med allt.
Jag kommer fotsätta med IF (PF) så länge som möjligt, även vid "bulk". Jag kan äta ganska mycket om jag får äta kolhydrater
|
|
|
|
2011-02-11, 09:39
|
|
|
Registered User
|
Jag är långt ifrån någon "bulksatsning" men tanken slog mig i veckan att det kommer bli jobbigt att äta all mat som behövs under dessa 8 timmar för att ligga på kcal + 
Men ökat kolhydratintag är nog rätt recept för det.
|
|
|
2011-02-11, 11:27
|
|
|
Det är oklart
Reg.datum: Jan 2011
|
Lycka till
|
|
|
2011-02-12, 20:56
|
|
|
Registered User
|
Minnes notering till mig själv: Du är nu mätt som fasen, snudd på kräkmätt. Och det är för andra gången idag. Du har ätit en överfull måltid med kyckling, ris och cremecurry. Och likt förbannat har du inte kunnat äta tillräckligt idag...ät mera!
Roligt att deffa
Utvärdering på vecka 1 i morgon, vägning och mätning på måndag morgon.
|
|
|
2011-02-12, 20:57
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredron
Lycka till 
|
Man tackar! Alltid kul med lyckönskningar
|
|
|
2011-02-13, 21:19
|
|
|
Registered User
|
Utvärdering v 1: Ja vad ska man säga. Tycker det har gått rätt bra. Att äta enl. IF/PF tycker jag har funkat bra. Lite konstigt att äta sig riktigt mätt och ändå ha stora problem att nå upp till ett bra intag av kcal. Det har blivit alldeles för lite mat när ätfönstret är slut vid 20.00. Behöver titta över recept och planera kosten bättre. Försöka få mer kvalitativ kost. Öka proteinet.
Träningen har gått bra men det har varit riktigt tungt och kroppen känns slö och mentalt är det lite slött oxå. Men jag har tränat och tagit promenader så det kommer bli lättare med tiden.
Vägning och mätning i morgon. Vill inte hoppas för mycket. Vet hur det känns när man av någon konstig anledning förväntar sig och hoppas på en stor förändring, men den uteblir. Det blir som det blir, jag ska ändå fortsätta träna och äta bra.
Dock gillar jag inte den retande känslan i halsen, vill inte bli sjuk nu...
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:19.
|

|