2008-07-18, 08:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2005
|
Volvo V40 2.0T 2002-2004
funderar jag på att köpa. mkt bil ´till ett hyfsat pris.
erfarenheter eller andra tips?
- 60-90 tusen
- stora servicen med kamremsbyte gjort på de som gått kring 15000
- bra motor
- snygg
|
|
|
2008-07-18, 08:46
|
|
|
Taxidriver
Reg.datum: Feb 2004
|
varför inte en v70? det är samma prisklass på dom om du ska ha en 5år gammal bil som gått runt 15 000mil
|
|
|
2008-07-18, 08:49
|
|
|
Registered User
|
glömde skriva att storleken spelar roll. V70 är ltie för stort, annars gillar jag den också.
|
|
|
2008-07-18, 09:29
|
|
|
Långa farbrorn
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av bengdoktor
- 60-90 tusen
- bra motor
- snygg
|
Saab 9-5, sämre andrahandsvärde får man leta efter = mycket bil för pengarna.
|
|
|
2008-07-18, 09:33
|
|
|
Mr Bananfjant
Reg.datum: Jul 2001
|
Citat:
- 60-90 tusen
- bra motor
- snygg
|
Volvo V40 är verkligen inte mycket bil för pengarna, har inte hört så många som är nöjda med S40/V40. Hade själv en S40 tidigare och efter den köper jag aldrig mer en Volvo.
Upplevde S40:n som väldigt skramlig, massa problem med motorn såväl som det elektriska och servicen på en Volvo kostar skjortan. V40 är dessutom en relativt liten kombi där du faktiskt inte kommer kunna packa så mycket.
V70 är en bättre bil men svårt att hitta en för en rimlig summa, V70 är nog en av de bilar som är mest övervärderad bland folk.
|
|
|
2008-07-18, 10:53
|
|
|
Registered User
|
Jag har målat in mig i ett hörn litegrann. Saab vill jag inte ha för det är jag "trött" på.Audi a4 har länge varit ett alternativ men det blir lite dyrt om jag ska ha en nyare årsmodell. BMW är för dyrt helt enkelt. Jag vill inte ha toyota, kia, nissan, volkswagen, ford, renault, mitsubishi etc. Storleken ska vara mindre kombi, V40 räcker bra, bara det inte blir sedan eller golfklass. Det finns liksom inget att välja mellan längre känns det som. Det är Audi A4 eller V40 och jag tycker också att audin är snyggare och bättre men mkt dyrare vid årsmodell 02-04.
Nån som är nöjd med sin V40 årsmodell 03-04?
|
|
|
2008-07-18, 11:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Det finns liksom inget att välja mellan längre känns det som.
|
Varför startade du tråden om du ändå redan bestämt dig?
V40 blev halvsågad av ägarna i Auto Motor & Sports bilenkät (underbetyg på allt, genomsnittsbetyget 66% jämfört med normalbilens 71%). Hos Bilprovningen klarar den sig något bättre än genomsnittet vad gäller modellrelaterade fel, dock mycket fel på strålkastare och blinkers.
Personlig uppfattning: pappig kvalitetskänsla, bullrig, trång, men ganska sköna stolar (dock inte V70-klass).
|
|
|
2008-07-18, 12:15
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
Reg.datum: Dec 2006
|
Min mamma har en V40 2004. Den har gått superbra och vi är mkt nöjda med den. När hon skulle köpa ny bil så blev det jag som övertalade henne om en V40, och tro det eller ej gick hon med på det trots att hon alltid sagt att hon ALDRIG skall ha en kombi och ALDRIG en volvo! Men hon är supernöjd.
Enda felet som uppkommit var när en lampa gick sönder och eftersom det är neon så blev det svindyrt, 2000 spänn... tur det gick på nybilsgaranti.
Jag tror det handlar mycket om hur man sköter bilen. Mamma har varit väldigt noggrann, kört lugnt osv så bilen är fortfarande i samma skick som när hon köpte den som ny. Så försök att köpa av någon som troligen skött bilen bra... även om det nu är svårt att veta.
Sen att de nyaste modellerna av V40:n är trettio gånger snyggare än klumpiga V70:s som halva sveriges befolkning kör runt i är ju ett stort plus i kanten... Snygg inredning också, vi provkörde en V50 nåt år efter och fyfan vilken hemsk och ful bil när man satt i den, riktigt plastig och "budgetkänsla".
Nej V40 är ett bra val!
|
2008-07-18, 12:22
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew
Enda felet som uppkommit var när en lampa gick sönder och eftersom det är neon så blev det svindyrt, 2000 spänn... tur det gick på nybilsgaranti.
|
Xenon
|
2008-07-18, 12:25
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Xenon 
|
javisstja så heter det ja
Men neon hade vart coolt
|
2008-07-18, 14:07
|
|
|
Mr Bananfjant
Reg.datum: Jul 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew
Min mamma har en V40 2004. Den har gått superbra och vi är mkt nöjda med den. När hon skulle köpa ny bil så blev det jag som övertalade henne om en V40, och tro det eller ej gick hon med på det trots att hon alltid sagt att hon ALDRIG skall ha en kombi och ALDRIG en volvo! Men hon är supernöjd.
Jag tror det handlar mycket om hur man sköter bilen. Mamma har varit väldigt noggrann, kört lugnt osv så bilen är fortfarande i samma skick som när hon köpte den som ny. Så försök att köpa av någon som troligen skött bilen bra... även om det nu är svårt att veta.
Sen att de nyaste modellerna av V40:n är trettio gånger snyggare än klumpiga V70:s som halva sveriges befolkning kör runt i är ju ett stort plus i kanten... Snygg inredning också, vi provkörde en V50 nåt år efter och fyfan vilken hemsk och ful bil när man satt i den, riktigt plastig och "budgetkänsla".
Nej V40 är ett bra val!
|
V50 är ju uppföljaren till V40, så att den skulle ha sämre finish eller vara mer plastig än V40 har jag lite svårt att tro, upplevde det inte så när jag åkte med polaren som bytte från 40 till 50.
Att du tycker att V40 är snygg är ju en smaksak, men enligt mig är V40 bland de fulare på marknaden, både exteriört och interiört.
|
|
|
2008-07-18, 14:17
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av daja
V50 är ju uppföljaren till V40, så att den skulle ha sämre finish eller vara mer plastig än V40 har jag lite svårt att tro, upplevde det inte så när jag åkte med polaren som bytte från 40 till 50.
Att du tycker att V40 är snygg är ju en smaksak, men enligt mig är V40 bland de fulare på marknaden, både exteriört och interiört.
|
Mmm känns ju lite trist att knappt nån gillar den. Har du ett annat bra förslag på bil?
Senast redigerad av bengdoktor den 2008-07-18 klockan 14:19.
|
|
|
2008-07-18, 17:06
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
|
Citat:
Ursprungligen postat av daja
|
Enligt min uppfattning var det verkligen så. V40:n är mycket mer genomarbetad, detaljrik, mer hemtrevlig helt enkelt. V50:n var som att sätta sig i en bil som såg ut att vara ihopskruvad på en halvtimme med värsta budgetplasten och designen var skitful inuti. Fanns typ ingen design alls. Instrumentpanelen bestod av en liten ynklig remsa i mitten sen var det bara en stor plastkoloss.
Men det är som sagt min uppfattning, och det var det man skulle skriva i den här tråden.
|
2008-07-18, 12:40
|
|
|
king of fools
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Jag har målat in mig i ett hörn litegrann. Saab vill jag inte ha för det är jag "trött" på.Audi a4 har länge varit ett alternativ men det blir lite dyrt om jag ska ha en nyare årsmodell. BMW är för dyrt helt enkelt. Jag vill inte ha toyota, kia, nissan, volkswagen, ford, renault, mitsubishi etc. Storleken ska vara mindre kombi, V40 räcker bra, bara det inte blir sedan eller golfklass. Det finns liksom inget att välja mellan längre känns det som. Det är Audi A4 eller V40 och jag tycker också att audin är snyggare och bättre men mkt dyrare vid årsmodell 02-04.
Nån som är nöjd med sin V40 årsmodell 03-04?
|
Varför vill du inte ha nån japsare?
|
|
|
2008-07-18, 13:01
|
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Off topic lite
Märkligt hur olika folk tycker. Jag tycker V40 är bland den fulaste bilen jag vet.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:03.
|

|