2014-02-15, 12:43
|
|
|
Registered Useless
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av cero
Ägna inte tid åt saker ni inte tycker är roliga. Hur fan orkar man träna hårt flera gånger i veckan under åratal för att se lite bättre ut naken..? Konditionsträning är förståeligt då det har stora hälsoeffekter.
|
För att jag inte är något 80-tals-ADHD-barn som behöver att varje sak jag gör får mig att fnissa. Jag gör det som krävs för att kunna nå mål jag har.
|
2014-02-15, 12:56
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av hurril
För att jag inte är något 80-tals-ADHD-barn som behöver att varje sak jag gör får mig att fnissa. Jag gör det som krävs för att kunna nå mål jag har.
|
Var inte löjlig nu.
De flesta på brädan har bara ett mål med träningen, en snygg kropp. Att lägga ned 4 timmar varje vecka under flera år trots att man avskyr träningen för att nå det målet är bara patetiskt.
|
|
|
2014-02-15, 12:57
|
|
|
Registered Useless
|
Citat:
Var inte löjlig nu.
De flesta på brädan har bara ett mål med träningen, en snygg kropp. Att lägga ned 4 timmar varje vecka under flera år trots att man avskyr träningen för att nå det målet är bara patetiskt.
|
Nej att bara kunna göra saker man tycker är roligt är en barnslig egenskap. Jag står över belöning i stunden för att få en mycket större belöning sen.
|
2014-02-15, 13:03
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av hurril
Nej att bara kunna göra saker man tycker är roligt är en barnslig egenskap. Jag står över belöning i stunden för att få en mycket större belöning sen.
|
Allt i livet är självklart inte "roligt", men belöningarna måste vara tillräckligt stora och många för att jobbet ska vara värt det. Om träningen är ett stort inslag i ens liv och den enda belöningen man får är en snyggare kropp så tycker jag man ska överväga att hitta på något annat.
|
|
|
2014-02-15, 13:05
|
|
|
Registered Useless
|
Citat:
Allt i livet är självklart inte "roligt", men belöningarna måste vara tillräckligt stora och många för att jobbet ska vara värt det. Om träningen är ett stort inslag i ens liv och den enda belöningen man får är en snyggare kropp så tycker jag man ska överväga att hitta på något annat.
|
Detta betyder ju bara att för dig är en snygg kropp inte särskilt värdefullt. Själv strävar jag inte heller primärt efter en snygg kropp. Men du har rätt, belöningen behöver vara värt det... men den måste inte komma Nu.
|
2014-02-15, 13:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
Jag skulle lägga ned, eller iaf minimera, styrketräningen omedelbart om jag inte tyckte det var roligt längre. Istället hade jag försökt hitta en annan fysisk sysselsättning som jag trivs med.
Styrketräning behöver väl inte vara rolig för att man ska få resultat men det går bättre om det är roligt.
Senast redigerad av AronP den 2014-02-15 klockan 13:37.
|
|
|
2014-02-15, 13:40
|
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
|
Att få en snyggare kropp är svårt (få synliga muskler, få större rumpa, gå ner i vikt, öka i muskelmassa vad det du kan vara), det är ca 99% av människor i världen som misslyckades med det, många vill och drömmer om en drömfysik, men är inte beredda att betala priset för det. Jag tror att ju svårare något mål är desto större belöning får man när man når det.
Du pratar om dina värderingar, men andra människor har inte samma värderingar som du. Om du inte förstår det, så är det inte deras fel.
|
|
|
2014-02-15, 13:44
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Jag står i valet och kvalet med att lägga träningen på hyllan helt eller ej, och om koncensusen är att jag kan se ut som Brad Pitt i Fight Club så småningom bara jag härdar ut, så kan det vara värt att träna vidare.
|
Man kan få bra resultat trots att man tycker träningen är tråkig. Ibland är det t o m så att de som inte blir för besatta av träningen får bättre resultat. Jag vet t ex idrottare som kört styrketräning som komplement (och tycker det är tråkigt) som fått väldigt bra muskulär utveckling.
Visst har genetiken en stor betydelse men det handlar inte bara om det, utan även det faktum att de inte gjort någon stor grej av styrketräningen är viktigt.
Tycker man inte träning är kul så måste man ju inte styrketräna överhuvudtaget men vill man ändå göra det (för att uppnå något typ av mål) så ska man absolut inte fastna i en 'byggarlivsstil' eller dylikt.
Så mitt tips (utan att ha läst tråden i övrigt) om du ändå vill fortsätta med träningen: gör ingen stor grej av styrketräningen, lägg i princip ingen mental energi på träningen förutom när du befinner dig på gymmet. Det kan kräva att du hittar nya hobbies som trycker ut träningstankarna ur huvudet. Var inte medlem på träningsforum.
|
|
|
2014-02-15, 13:44
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Du pratar om dina värderingar, men andra människor har inte samma värderingar som du. Om du inte förstår det, så är det inte deras fel.
|
Det menar du inte?
Många på forumet försöker kompensera för annat i livet genom att träna sig snygga. Det är inte rätt väg att gå enligt mig, och bör påpekas. Detta är en värdingsfråga i alla fall, så jag behöver inte förtydliga att jag inte är objektiv..
Senast redigerad av cero den 2014-02-15 klockan 13:46.
|
|
|
2014-02-15, 13:58
|
|
|
Registered Useless
|
Citat:
Det menar du inte?
Många på forumet försöker kompensera för annat i livet genom att träna sig snygga. Det är inte rätt väg att gå enligt mig, och bör påpekas. Detta är en värdingsfråga i alla fall, så jag behöver inte förtydliga att jag inte är objektiv..
|
Det är inte alls något fel på att kompensera något annat genom att skaffa en snygg kropp. Det måste man låta folk göra! Det är en onödig grej att säga om andra att: amen du har stora muskler för att <skriv den dåliga grejen här>. Så om det är så då, varför ska personen inte få göra det? Personen behöver kanske EN grej att vara bra på inför sig själv utan att någon räkel ska berätta att även detta är dåligt.
Snackar vi roliga saker så finns det tusen andra saker som kommer före styrketräning. Att ligga naken på trottoaren t ex. Men har man vissa mål så bör man för sin egen skull se till att försöka realisera dem och göra det ordentligt eftersom det gör att man i ålderdomen sen vet vad man försökte respektive inte försökte åstadkomma. Vill du sitta i soffan och säga: jag hade roligt med skivstången, eller vill du: Vet du, kära dotter, jag försökte bli bäst i Uppland/Norden/Världen på <skriv momentet här> och det smakade bajs och det gick inte riktigt hela världen men jag försökte. Alla dessa saker upplevde jag under tiden: <skriv tio miljoner erfarenheter och känslor här>.
Vad ska du säga? Jag hade roligt. Fnissade ofta när det pirrade i brachialis.
|
2014-02-15, 16:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Duran
Du verkar överanalysera det mesta, vara prestationsinriktad, pessimistisk och väldigt självkritisk. Då tar man lätt nöjet ur det mesta. Jag har också såna tendenser och för mig har meditation hjälpt det mesta i livet, genom att lära mig att varva ner, höra vad jag känner istället för bara vad jag tänker, och vara mer i nuet. Jag hör lättare mina innersta värderingar (hur larvigt det än låter) nu och inte bara en massa hets. Jag tror att du skulle tycka att många saker var roligare om du försökte bortse ifrån alla optiregler och prestationer. Det blir lite av ett glapp i början eftersom man försöker ta bort den gamla motivationen innan den nya har infunnit sig men för mig gick det rätt fort att börja ha kul med saker igen. Hoppas du hittar ett sätt att komma ur den här svackan.
|
Hur lärde du dig att meditera?
|
|
|
2014-02-15, 16:31
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2007
|
Citat:
Om träningen är ett stort inslag i ens liv och den enda belöningen man får är en snyggare kropp så tycker jag man ska överväga att hitta på något annat.
|
Det här luktar "som man känner sig själv känner man andra" lång väg. De som ivrigast påpekar vad andra borde och inte borde göra är de som själva inte balanserat upp. De har sen hittat något annat (skaffat barn eller nåt) som gav dom en Heureka-upplevelse för meningen med livet och återvänder då för att döma de man tycker agerar som man själv gjorde innan man blev upplyst. Då brukar det vara populärt att kasta siffror i sina påståenden också: "90% av.." o s v.
Projicera sina egna svagheter på andra. Fett trött på att läsa sånt.
|
|
|
2014-02-15, 16:40
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2013
|
Citat:
Var inte löjlig nu.
|
Tragiskt kommer de flesta på brädan aldrig att få en snygg kropp. Och det är när den insikten kommer trådar likt den här dyker upp för då är träningen inte kul längre.
Det går att träna till sig en snygg kropp lika mycket som det går att träna till sig ett snyggt ansikte. Det är helt och hållet genetiskt. Antingen har man det eller inte.
|
|
|
2014-02-15, 17:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av robsson
Det går att träna till sig en snygg kropp lika mycket som det går att träna till sig ett snyggt ansikte. Det är helt och hållet genetiskt. Antingen har man det eller inte.
|
lol
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2014-02-15, 17:08
|
|
|
A staunch character
Reg.datum: May 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mags
Hur lärde du dig att meditera?
|
Vilken fråga, via Google såklart!   Det finns en massa övningar beskrivna, många olika typer av meditation. Bara att sätta sig och börja! Det kan vara skönt och kravlöst att börja med ledda Youtube-meditationer, gillar man inte en så finns det tusen fler. Vissa är rätt flummiga, själv gillar jag chakrasnack och ängelmeditationer men en gång blev jag uppmanad att viga mitt liv åt nån jävla sanning blahablaha. Annars finns det instruktioner på mer straightforward nedvarvning bara. Man kan öva en liten stund varje kväll innan läggdags så sover man bättre. Eller utnyttja restiden på tåget till meditation. Men det är en färskvara som behöver underhållas, utan att man för den skull bör optinoja kring meditationen. Gillar man det så börjar man automatiskt att öka tiden man ägnar åt det. Det enda redskapet som egentligen behövs för meditation är ett medvetande.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:24.
|

|