Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-03, 22:27   #196
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av kaysim Visa inlägg
jäkligt intressant tråd det här! jag bara undrar, hur stor risk är det att en förstagångsbulkare(172cm) som är på väg att nå från 52kg till 70-75 kg kommer att få hängande lös hud kring magen efter bulk och deff?
Du skall väl inte skaffa dig alla kilon kring midjan; en "normal" viktuppgång vid träning bör inte innebära någon risk. Bristningar i axel- och brösttrakten är vanligt vid styrketräning, men är man inte fet brukar det bli hängigt på något sätt.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-03, 23:31   #197
kaysim
Registered User

kaysims avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Beror på om du får bristningar eller inte, hur mycket av vikten som är fett vs muskler och hur genuppsättningen din är. Rekommenderar inte att du går upp 20kg på ett år, låt det ta sin tid.
ok!=) tyvär (?) så har jag gått upp från 52kg till nu 68 på snart ett år. så det blir svårt att backa bandet nu tror dock inte det är någon super-fara, eftersom att dom hittills 16 kilona jag lagt på mig typ har gjort mig "Normal"-bygd. 52 kg på 172cm var extrem undervikt. kommer nog aldrig bli så deffad igen jag har ju tränat hårt så jag har ju gått upp även i muskelvikt (inte bara fett) är lite halvpluffsig om magen, men inte överdrivet.
kaysim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 11:46   #198
setto
Registered User

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det går inte att säga i förväg.

Många som gått ner mycket i vikt kring midjan får lära sig att leva med överflödig hud och lite kvarvarande fett i och med ett större antal fettceller. Särskilt om striae föreligger, vad gäller huden.

Kalla duschar har inget med saken att göra alls.

vad menar du med om striae föreligger( vet vad striae är)?
menar du att huden inte drar ihop sig lika lätt då?
setto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 11:53   #199
setto
Registered User

hittade svaret.

vart är edit knappen?
setto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 12:18   #200
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av kaysim Visa inlägg
ok!=) tyvär (?) så har jag gått upp från 52kg till nu 68 på snart ett år. så det blir svårt att backa bandet nu tror dock inte det är någon super-fara, eftersom att dom hittills 16 kilona jag lagt på mig typ har gjort mig "Normal"-bygd. 52 kg på 172cm var extrem undervikt. kommer nog aldrig bli så deffad igen jag har ju tränat hårt så jag har ju gått upp även i muskelvikt (inte bara fett) är lite halvpluffsig om magen, men inte överdrivet.
Det är nog ingen fara, huvudsaken man inte går upp alltför snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av setto Visa inlägg
hittade svaret.

vart är edit knappen?
Försvinner efter 3 min.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 14:11   #201
Cathra
Registered User

Cathras avatar

Reg.datum: Oct 2006
Jag har gått ner 40 kilo på två år och har också problem med hudöverskott på magen. Jag har precis varit hos en läkare på Karolinska (Rekonstruktiv plastikkirurgi) och läkaren sa att jag har goda chanser att få bort skinnet. Dels kommer min hud vara elastisk tills jag är cirka 35 och dels kommer jag snart kvala in för operation. Kraven för att genomföra operationen i Stockholmsläns landsting är att ha ett BMI under 25 samt ett buköverhäng på 5 cm från sidan till mitt på magen, alltså halva vägen runt.

Så till i maj ska jag gå ner några kilon till, bli av med lite mer fett runt magen, sedan är det OP som gäller!
Cathra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 02:23   #202
Greg
HBG:s Johnny Depp

Gregs avatar

Citat:
Nej, verkligen inte. Huden förlorar sin elasticitet med åldern, och hudbristningar dödar i princip all elasticitet i det aktuella området. Det är fibrer i dermis som brustit, och det repareras inte.
Hmmm... Hur förhåller detta sig till om, låt oss säga, en person med hudbristningar runt midjan, som väger in sig på en 130, går ner till en ca 80kg, med en viktminskning på cirkus 0.5kg per vecka?

Kommer denna personen, fast att det var en konstant och ganska långsam viktnedgång, ändå att ha mycket överflödig hud runt midjan?
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 05:20   #203
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Striae dödar i princip all elasticitet i det aktuella området. I sådana fall får man hoppas att resten av huden kring midjan kan anpassa sig tillräckligt.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 15:32   #204
Greg
HBG:s Johnny Depp

Gregs avatar

Citat:
Striae dödar i princip all elasticitet i det aktuella området. I sådana fall får man hoppas att resten av huden kring midjan kan anpassa sig tillräckligt.
Aha, så det är inte kört alltså, även om man har striae.

Jag gick själv ner från 127-97, utan någon som helst lös hud. Detta tog iofs drygt ett år. Bara det att nu är det dags igen, och jag satsar på en 85/80kg. Så länge man tar det lugnt så finns alltid chansen att huden anpassar sig.

Tack för svaret.
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:47.