2006-08-09, 23:18
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
För att återknyta till den tidigare länken, som odi postade, så har nog den här snubben också förlorat en anselig del muskelmassa. Om jag inte missförstod har han dietat hårt och bara kört kardio. I vilket fall som helst var det inte mycket muskler under den där huden, något som inte lär hjälpa utséendet.
|
|
|
2006-08-10, 15:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
För att återknyta till den tidigare länken, som odi postade, så har nog den här snubben också förlorat en anselig del muskelmassa. Om jag inte missförstod har han dietat hårt och bara kört kardio. I vilket fall som helst var det inte mycket muskler under den där huden, något som inte lär hjälpa utséendet.
|
Inte för att vara sån, men för att fylla ut huden på magen krävs en hel del magmuskler..och jag har svårt att tro att det är möjligt.jag själv har inga förhoppningar på att få en platt mage.och jag har inte lika mycket hud som personen på bilden.även fast jag förlorat en del muskelmassa så tror jag ända lösningen för mig är bukplastik.
Inte allt är möjligt..världen sucks
|
|
|
2006-08-10, 15:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Hur får du det till att han gömt fettet i byxorna?
Även om hudbristningar säkert inte underlättar kan huden visst dra åt sig. Det är ju inte så att all elasticitet försvinner med bristningar.
Läste du den andra länken, som odi postade? Jag vet inte om hans argumentation är vattentät, men det är iaf tillräckligt för att få mig att tänka i lite andra banor.
|
underlättar nog..men sanolikheten att huden blir tight är väldigt liten.och det är ju just det som händer...elasticiteten försvinner
|
|
|
2006-08-10, 15:59
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound
Inte för att vara sån, men för att fylla ut huden på magen krävs en hel del magmuskler..och jag har svårt att tro att det är möjligt.jag själv har inga förhoppningar på att få en platt mage.och jag har inte lika mycket hud som personen på bilden.även fast jag förlorat en del muskelmassa så tror jag ända lösningen för mig är bukplastik.
|
Tänk på att det inte bara är magmuskler som hjälper till. Alla muskler runt bålen lär hjälpa.
Jag vet förstås inte hur mycket sanning det ligger i påståendet att det bara är fett som gör att magen hänger. Jag tror dock det ligger en hel del sanning i det, och att det är en möjlighet du bör utforska. Om det inte hjälper så verkar du ju ändå redan vara beredd att utföra bukplastik. Då är det bara bra om du så att säga är färdig med viktnedgången. Så även om du inte vågar hoppas på att det hjälper har du inget att förlora. Ta det bara lungt så du inte tappar för mycket muskler.
Hur mycket och hur snabbt har du gått ned i vikt?
|
|
|
2006-08-10, 16:57
|
|
Biffig User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
|
Har du kollat din fett%?, du kanske borde gå ner till 5-10% innan du gör någon operation..
|
|
|
2006-08-10, 17:00
|
|
Registered User
|
Citat:
Tänk på att det inte bara är magmuskler som hjälper till. Alla muskler runt bålen lär hjälpa.
Jag vet förstås inte hur mycket sanning det ligger i påståendet att det bara är fett som gör att magen hänger. Jag tror dock det ligger en hel del sanning i det, och att det är en möjlighet du bör utforska. Om det inte hjälper så verkar du ju ändå redan vara beredd att utföra bukplastik. Då är det bara bra om du så att säga är färdig med viktnedgången. Så även om du inte vågar hoppas på att det hjälper har du inget att förlora. Ta det bara lungt så du inte tappar för mycket muskler.
Hur mycket och hur snabbt har du gått ned i vikt?
|
Är inte 100 på magplastiken iom dödsrisken.musklerna kring bålen kan väll inte växa speciellt mycket?
sista 7 kilona på 7 veckor och då komm magen sist.dvs magen gick ner sist exakt hur mycket jag gått ner vet jag inte riktigt men min gissning är cirk 19-25 kilo men det gick på ett år.
|
|
|
2006-08-10, 17:02
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Masters
Har du kollat din fett%?, du kanske borde gå ner till 5-10% innan du gör någon operation..
|
jag är redan så spinkig på resten av kroppen att jag tror att det är hälsofarligt att fortsätta.armar och ben har minskat väldigt mycket.och revbenen sticker ut..visst jag hade nog kunnat gå ner 3 kilo till men jag vill inte ha mer hängskinn än jag redan har
|
|
|
2006-08-10, 17:05
|
|
Biffig User
|
Citat:
jag är redan så spinkig på resten av kroppen att jag tror att det är hälsofarligt att fortsätta.armar och ben har minskat väldigt mycket.och revbenen sticker ut..visst jag hade nog kunnat gå ner 3 kilo till men jag vill inte ha mer hängskinn än jag redan har
|
Du kanske har mer fett% än vad du tror, som det stog på en av sidorna, är det hänhud, eller är det fett?,
|
|
|
2006-08-10, 17:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Du kanske har mer fett% än vad du tror, som det stog på en av sidorna, är det hänhud, eller är det fett?,
|
men man ser skilnad på hud och fett.är huden spänd är det ju troligen fett,men är den slapp och veckig och är full av hudbristningar..är det slapp hud
|
|
|
2006-08-10, 17:35
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Då borde väl problemet vara just för lite muskler och för mycket fett? Det bästa vore väl då att börja bygga och sen deffa.
Och jo, du kan nog lägga på dig en del muskler runt bålen. Större mage, obliquer och korsrygg lär göra skillnad. Och vad händer när omkringliggande muskler blir större? Bredare och tjockare lats kan säkert hjälpa till att spänna ut huden också.
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhoung
men man ser skilnad på hud och fett.är huden spänd är det ju troligen fett,men är den slapp och veckig och är full av hudbristningar..är det slapp hud
|
Säker på det? Som det påpekades i länken, hur tjocka är vecken egentligen? Garanterat tjockare än huden iaf. Att det då hänger är ju inte heller så konstigt. Du har säkert några kilo fett som ligger där och töjer ut.
|
|
|
2006-08-10, 18:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Då borde väl problemet vara just för lite muskler och för mycket fett? Det bästa vore väl då att börja bygga och sen deffa.
Och jo, du kan nog lägga på dig en del muskler runt bålen. Större mage, obliquer och korsrygg lär göra skillnad. Och vad händer när omkringliggande muskler blir större? Bredare och tjockare lats kan säkert hjälpa till att spänna ut huden också.
Säker på det? Som det påpekades i länken, hur tjocka är vecken egentligen? Garanterat tjockare än huden iaf. Att det då hänger är ju inte heller så konstigt. Du har säkert några kilo fett som ligger där och töjer ut.
|
att det töjer ut är i mitt fall ganska bra.för om jag hade enbart skinn hade jag sett ganska slapp ut..med tanke på mina bristningar osv..grubb skrev ju att min hud aldrig kommer bli helt spännd..tack vare mina bristningar.och kvarvarande fett på mage går ju inte att få bort.. då det är fettceller.visst kan huden spännas lite om man tränar mage osv men inte tillräkligt.
|
|
|
2006-08-10, 19:58
|
|
Biffig User
|
Citat:
visst kan huden spännas lite om man tränar mage osv men inte tillräkligt.
|
Haha, hmm jahaja, Gå upp 20-30 kg i muskler så får du se att huden täns ut
|
|
|
2006-08-10, 20:58
|
|
Registered User
|
Citat:
Haha, hmm jahaja, Gå upp 20-30 kg i muskler så får du se att huden täns ut 
|
jo du.men jag har bara överflödig hud på magen..och större biceps lär väll inte hjälpa skinnet på magen ..20-30 kilo muskler...jaa du,jag är inte sugen på att kura..eller vänta 15 år
|
|
|
2006-08-10, 21:03
|
|
Biffig User
|
Citat:
jo du.men jag har bara överflödig hud på magen..och större biceps lär väll inte hjälpa skinnet på magen ..20-30 kilo muskler...jaa du,jag är inte sugen på att kura..eller vänta 15 år
|
Muskler sätter sig inte bara på armar;P.. när du väl är uppe i 200-300 i marklyft så har du säkert en kraftig midja;P.. tar inte 15 år o komma upp i 20kg muskler;P behöver inte va muskler heller  .. som morsan sa te mig, om jag har haft tid o gå upp i vikt, så har jag tid att slänga på mig stöööre muskler;P
|
|
|
2006-08-10, 21:13
|
|
Banned User
|
Citat:
att det töjer ut är i mitt fall ganska bra.för om jag hade enbart skinn hade jag sett ganska slapp ut..med tanke på mina bristningar osv..
|
Säkert? Huden kanske skulle få lättar att dra ihop sig istället?
Citat:
grubb skrev ju att min hud aldrig kommer bli helt spännd..tack vare mina bristningar.
|
Med största respekt för Grubs kunskaper, så kan det trots allt hända att han har fel. Jag säger inte att han har det, för det vet jag inte, men det kan vara värt att tänka över möjligheten med tanke på att alternativet som presenterats verkar rätt logiskt.
Citat:
och kvarvarande fett på mage går ju inte att få bort.. då det är fettceller.
|
Hur vet du att det beror på ett högt antal fettceller?
Om du försökte bli "rippad" och klagade på att det där sista fettet runt magen inte går bort, hur mycket du än försöker, då hade jag kunnat tro på det. Nu tror jag dock inte för en sekund att så är fallet. Det ser ut att vara alldeles för mycket kvar.
Citat:
visst kan huden spännas lite om man tränar mage osv men inte tillräkligt.
|
Hur vet du det?
Säg att huden drar ihop sig mer om du blir av med ytterligare fett och sen lägger på dig 5Kg muskler - tror du inte det blir bättre då? Om du sen lägger på 5Kg muskler till, då vore det väl själva tusan om inte situationen i varje fall förbättrats avesvärt?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:22.
|

|