Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-05, 22:16   #61
zoltan_hellhound
Registered User

zoltan_hellhounds avatar

Reg.datum: Jan 2006
Hittade ett ställe i malmö som värkar legetima. kostade 20.000 kr för en mindre bukoperation..var ju inte dyrt..stor bukoperation var för överflödig hud över navlen..och det har jag inte.stod att man fick lätt narkos,och bedövning, Då är frågan ska man våga?

kommer vänta med det i ett år iaf så och öva upp kondition etc så jag minska risken för koplikationer (blodpropp osv)

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-05, 22:34   #62
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound
Hittade ett ställe i malmö som värkar legetima. kostade 20.000 kr för en mindre bukoperation..var ju inte dyrt..stor bukoperation var för överflödig hud över navlen..och det har jag inte.stod att man fick lätt narkos,och bedövning, Då är frågan ska man våga?

kommer vänta med det i ett år iaf så och öva upp kondition etc så jag minska risken för koplikationer (blodpropp osv)
Vill inte vara sån nu, men du ser ut att ha lite häng över naveln också. Fast jag tycker ändå du borde kvala in för "mindre bukoperation", för så jäkla mycket överflödig hud tycker jag inte att du har(i varje fall inte om man jämför med en del som haft extrem övervikt och gjort bypass-operationer, då kan det vara frågan om flera kilo död hud).

Om du skall våga kan förstås bara du svara på. Lider du mycket av huden kan du iaf tänka på att den möjligheten finns. Försök sluta tänka på det; fortsätt träna, kanske fortsätta tappa ytterligare vikt, och ifall du sen känner att du vill göra något åt huden så kontaktar du någon seriös klinik.

Lycka till hursomhelst!
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-06, 00:13   #63
odi
Registered User

Reg.datum: Aug 2006
Befinner mig väl i en liknande situation. Har tappat 40 kilo på ett år och har lite problem med striae och för mycket skinn runt magen. Känns ju lite tråkigt att man gjort något så positivt men att det då uppstår andra problem. Har kikat lite på www.stretchmark.com för att få bukt med striaen men hittar inget som styrker att det faktiskt funkgerar mer än vad som står på sidan. Har prövat Thiumcause och det var bara slöseri med pengar. Jag tänker väl personligen göra vad snubben på http://www.bodyfatguide.com/LooseSkin.htm rekommenderar och forsätta minska i bodyfat och förbättra muskulaturen. Har väl runt 17% bodyfat så det finns ju lite kvar att ta på.
odi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-06, 00:30   #64
paddanboy
Registered User

paddanboys avatar

Bra med dessa trådar, hävdar att det är en del av kollo där det saknas info. Jag är fortfarande på krigsstigen och vägrar erkänna att det inte går göra något åt striae utan jag tror helt klart det går snabba på processen med att fade:a.
paddanboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-06, 00:54   #65
zoltan_hellhound
Registered User

zoltan_hellhounds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Vill inte vara sån nu, men du ser ut att ha lite häng över naveln också. Fast jag tycker ändå du borde kvala in för "mindre bukoperation", för så jäkla mycket överflödig hud tycker jag inte att du har(i varje fall inte om man jämför med en del som haft extrem övervikt och gjort bypass-operationer, då kan det vara frågan om flera kilo död hud).

Om du skall våga kan förstås bara du svara på. Lider du mycket av huden kan du iaf tänka på att den möjligheten finns. Försök sluta tänka på det; fortsätt träna, kanske fortsätta tappa ytterligare vikt, och ifall du sen känner att du vill göra något åt huden så kontaktar du någon seriös klinik.

Lycka till hursomhelst!
jo jag väntar ett år och ser vad som händer..har ändå gått ner ganska fort nu i slutet.så då kan ju inte huden hänga med ordentligt.tror alldrig jag kommer bli av med det.men man kan ju försöka förbättra hänget så mycket som möjligt.

jävligt störigt att det ända stället jag skulle få hänghud var på magen..har bristningar på biceps och axlar ochså, men där är huden tight och det är lättare att fylla ut.svårt att få så pass stora magmuskler så att skinnet fylls

Gammal 2006-08-06, 01:07   #66
fortress
Registered User

fortresss avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:

Vilken typ av operativt ingrepp som skulle vara lämpligast för dig avgör lättast den som utför dessa, alltså en skicklig plastikkirurg. Det viktigaste om man nu gör en sådan här operation är att resultatet blir tillfredställande kostnaden måste få komma i andra hand. Det är ingen ide att göra ett mindre lyckat ingrepp eller låta en okänd aktör göra jobbet bara för han/hon är billigare än en välkänd. Det handlar om mycket pengar och där pengar finns att tjäna finns alltid mindre seriösa som försöker sno en bit av kakan. Det handlar om din kropp och självklart ska du bara acceptera det bästa. Säg att det skulle gå loss på 50 000:- ok det är mycket pengar men tänk på hur mycket pengar folk lägger på exempelvis en bil. Vilket bara är ett dött ting som förlorar i värde väldigt snabbt. Fortsätt du att träna och sköt kosten. Skulle du i framtiden vara väldigt missnöjd med din mage och lida psykiskt, varför inte överväga att göra något åt det när det går. Med hjälp av en duktig kirurg och hans/hennes team finns alla chanser till att även du kommer att få en platt och fin mage. Risker finns det alltid med operativa ingrepp men hela livet är ett risktagande och riskerar man inget vinner man inget heller. Ett förslag är som sagt att du låter någon plastikkirurg titta på din mage. Sen med lite mer kött på benen kan du fundera i lugn och ro hur du ska göra.
fortress är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-06, 01:10   #67
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av odi
Jag tänker väl personligen göra vad snubben på http://www.bodyfatguide.com/LooseSkin.htm rekommenderar och forsätta minska i bodyfat och förbättra muskulaturen. Har väl runt 17% bodyfat så det finns ju lite kvar att ta på.
Det där var riktigt intressant läsning faktiskt!

Jag vet inte om det där stämmer in på alla, någon expert kanske har något att säga om det, men han har nog en poäng där iaf.
Gammal 2006-08-06, 12:58   #68
Skrewie
Registered User

Skrewies avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Valentino
Självklart har det inget med tillväxthormoner att göra. Lee har en jävla bra vilja helt enkelt. Att folk tror att det är preppet är ju helt befängt. Att Lee är så stor, men framför allt att han lyckas bli så hård, beror på ruskigt långa mogonpromenader och en väldigt strikt diet. Inget annat.
Hahaha tillåt mig att skratta.... asså vad vet du om byggning ? Klart som fan att han har en grym vilja(han är ju proffs) men fatta vad mkt piller å grejer som den mannen stoppar i sig.... Inte kan du med fullaste allvar mena att det bara är långa promenader på morgonen som gör att han blir så smal... Dvs du vet inget om vilka prepp som finns ute på marknaden det hör jag det...... Kom tillbaka när du sovit och är lite klarare i huvudet.... / Mvh Skrewie
Skrewie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-06, 13:27   #69
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Skrewie
Hahaha tillåt mig att skratta.... asså vad vet du om byggning ? Klart som fan att han har en grym vilja(han är ju proffs) men fatta vad mkt piller å grejer som den mannen stoppar i sig.... Inte kan du med fullaste allvar mena att det bara är långa promenader på morgonen som gör att han blir så smal... Dvs du vet inget om vilka prepp som finns ute på marknaden det hör jag det...... Kom tillbaka när du sovit och är lite klarare i huvudet.... / Mvh Skrewie
http://susning.nu/Ironi

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-06, 14:39   #70
zoltan_hellhound
Registered User

zoltan_hellhounds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub

Gammal 2006-08-08, 02:18   #71
Masters
Biffig User

Nu mina vänner, Läs och titta på bilden så får ni se

http://www.commonvoice.com/article.asp?colid=5363
Masters är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-08, 05:15   #72
Callister
Fetförbrännarn

Reg.datum: Mar 2004
Om man går ner medan man växer (upp till 20 år) så rättar det till sig! Det är min erfarenhet iaf, dock man ju gått ner lite efter man har växt så lite hänghud finns det..
Callister är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-09, 18:58   #73
zoltan_hellhound
Registered User

zoltan_hellhounds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Masters
Nu mina vänner, Läs och titta på bilden så får ni se

http://www.commonvoice.com/article.asp?colid=5363
han har ju lika mycket häng hud på båda bilder.att stoppa fettet i byxorna betyder inte att det är borta,

chansen att huden drar åt sig när man har hudbristningar finns ju inte.

Gammal 2006-08-09, 21:37   #74
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
han har ju lika mycket häng hud på båda bilder.att stoppa fettet i byxorna betyder inte att det är borta,

Hur får du det till att han gömt fettet i byxorna?

Även om hudbristningar säkert inte underlättar kan huden visst dra åt sig. Det är ju inte så att all elasticitet försvinner med bristningar.

Läste du den andra länken, som odi postade? Jag vet inte om hans argumentation är vattentät, men det är iaf tillräckligt för att få mig att tänka i lite andra banor.
Gammal 2006-08-09, 22:59   #75
Masters
Biffig User

Citat:

Ser inte ut som om att han har stoppat ner "fettet i byxorna"...
"ingenting är omöjligt"
Masters är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:23.