Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-05, 16:34   #46
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Hudbristningar minskar hudens elasticitet. Det är skador på subepidermis, med celldegranulation och skador på kollagen och elastin. Det är kroniskt och går inte att behandla med annat än kirurgi eller laser (och laser behandlar utseendet, inte funktion, och ger dessutom tveksamma, om några, resultat). Helt ofarligt och visuellt bleknar dom med tiden (dina ser ut att ha gjort det?), men dom försvinner inte och gör att huden inte kommer att återfå den status den hade innan bristningarna. Krämer hjälper inte.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-05, 18:03   #47
zoltan_hellhound
Registered User

zoltan_hellhounds avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Hudbristningar minskar hudens elasticitet. Det är skador på subepidermis, med celldegranulation och skador på kollagen och elastin. Det är kroniskt och går inte att behandla med annat än kirurgi eller laser (och laser behandlar utseendet, inte funktion, och ger dessutom tveksamma, om några, resultat). Helt ofarligt och visuellt bleknar dom med tiden (dina ser ut att ha gjort det?), men dom försvinner inte och gör att huden inte kommer att återfå den status den hade innan bristningarna. Krämer hjälper inte.
så man får leva med sitthängiga skin då? om man nu inte opererar sig
men lite bättre kav väll mitt skin bli?

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-05, 18:08   #48
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Ja, säkert. Exakt hur mycket det påverkar en viss individ är, som du förstår, svårt att sitta och gissa i förväg. Bristningar är en negativ faktor. Tuffa på bröst/axlar, men jobbiga på magen.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2006-08-05, 18:12   #49
Masters
Biffig User

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ja, säkert. Exakt hur mycket det påverkar en viss individ är, som du förstår, svårt att sitta och gissa i förväg. Bristningar är en negativ faktor. Tuffa på bröst/axlar, men jobbiga på magen.

Jag hade bristningar på magen, men jag har inga kvar? har de "bleknat" bort?
Masters är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-05, 18:15   #50
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Dom försvinner aldrig, så i sådana fall har dom antagit samma färg som omkringliggande hud. Vanligen blir det dock vita/silverfärgade strimmor med tiden.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2006-08-05, 18:26   #51
fortress
Registered User

fortresss avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound
så det ända som hjälper är bukplastik operation.eller det kan bli någorlunda bra igen? hur försvårar striae
Bukplastik är lösningen om du vill ha en helt platt mage igen. Tyvärr kommer inte huden på din mage att bli stram igen. Bukplastik är ett stort ingrepp och kostar runt 50 000:- Läkningstiden är också ganska lång. Fördelen är att magen verkligen blir platt då all överskottshud med fett tas bort. Du får ett långt ärr men det går att dölja rätt bra och bleknar med tiden. Alla operativa ingrepp är förenat med risker där den vanligaste är infektioner. Ska du göra en bukplastik se till att hitta en klinink med gott rykte. Att genomgå en sådan pass stor operation för enbart skönhet kanske kan tyckas dumt men psykiskt lidande för något man inte trivs med är ohälsa, alltså kan det vara värt pengarna och läkningstiden om man sedan får den platta mage man så länge strävat efter men inte lyckats nå på naturlig väg.
fortress är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-05, 18:27   #52
Masters
Biffig User

Citat:
Dom försvinner aldrig, så i sådana fall har dom antagit samma färg som omkringliggande hud. Vanligen blir det dock vita/silverfärgade strimmor med tiden.

Hmm okej, Nu när jag har tappat lite fett runt midja och mage, så ser det ut som om att huden har dragit ihop sig lite, är detta möjligt, eller inbillar jag mig? ser bättre ut än för 1 vecka sen
Gammal 2006-08-05, 18:35   #53
zoltan_hellhound
Registered User

zoltan_hellhounds avatar

Citat:
Så om jag har tur kan skinnet dra åt sig lite mera.är inte så gammal är 25 så min hud borde fortfarande vara lite bra på att läka,

i mitt fall skulle inte salvor (typ det som skrivits hemorojdkräm osv) kunna hjälpa mig lite gran på traven

Gammal 2006-08-05, 18:38   #54
zoltan_hellhound
Registered User

zoltan_hellhounds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av fortress
Bukplastik är lösningen om du vill ha en helt platt mage igen. Tyvärr kommer inte huden på din mage att bli stram igen. Bukplastik är ett stort ingrepp och kostar runt 50 000:- Läkningstiden är också ganska lång. Fördelen är att magen verkligen blir platt då all överskottshud med fett tas bort. Du får ett långt ärr men det går att dölja rätt bra och bleknar med tiden. Alla operativa ingrepp är förenat med risker där den vanligaste är infektioner. Ska du göra en bukplastik se till att hitta en klinink med gott rykte. Att genomgå en sådan pass stor operation för enbart skönhet kanske kan tyckas dumt men psykiskt lidande för något man inte trivs med är ohälsa, alltså kan det vara värt pengarna och läkningstiden om man sedan får den platta mage man så länge strävat efter men inte lyckats nå på naturlig väg.
ok men min hud kan bli lite bättre iaf.inte helt stram, men bara lite mindre häng
känns väldigt ¨nedslående att man aldrig kan få synliga magmuskler

Gammal 2006-08-05, 18:38   #55
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Det finns gott om kliniska studier på striae och allehanda salvor, men det har aldrig visat sig hjälpa.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2006-08-05, 18:42   #56
zoltan_hellhound
Registered User

zoltan_hellhounds avatar

Citat:
Det finns gott om kliniska studier på striae och allehanda salvor, men det har aldrig visat sig hjälpa.
men huden runtom striaean förendras den ochså.själva bristningen kan ju inte bli mindre slapp, men resterande hud på magen då?

Gammal 2006-08-05, 19:11   #57
dynamo
Registered User

dynamos avatar

Reg.datum: Aug 2005
Hur vet man vad som är fett och vad som är hud? Hur tjock är dubbelvikt hud på ett ungefär?
Gammal 2006-08-05, 19:30   #58
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound
men huden runtom striaean förendras den ochså.själva bristningen kan ju inte bli mindre slapp, men resterande hud på magen då?
Jag förstår att du hoppas att jag skall skriva något i stil med att jo, din hud kommer att dra ihop sig si och så mycket. Hur gärna, gärna jag än skulle vilja göra så, kan jag tyvärr inte det. Jag har inte velat klubba dig i huvudet med saken, men Fortress har redan sagt det: din hud kommer inte att bli stram igen. Bilderna där du böjde dig framåt visade på det, om man vet vad man skall titta efter. Bättre kan det säkert bli, men det är omöjligt att gissa sig till om och hur mycket i förväg. Salvor kan jag inte säga mer om än jag gjort; det finns inga belägg för att dom hjälper. Alls. Du får prova, om du vill. Dom förvärrar inte läget i alla fall. Jag beklagar att jag inte har något roligare att skriva.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2006-08-05, 19:58   #59
Masters
Biffig User

har hört att E-vitamin är bra att smörja in huden med, och dricka det.. för att förebygga "bristningar".. rätt?, fel?
Gammal 2006-08-05, 20:50   #60
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
En sak som borde hjälpa lite är väl återfuktande hudkräm? Jag tycker iaf huden ser torr ut, och torr hud är väl inte lika elastisk?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:06.