2006-07-31, 20:52
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Starfighter
Nu har jag antagligen fel men är det inte bara när man går ner jävligt snabbt ivikt som inte huden hinner med att dra åt sig? För jag har dock gått ner 15 kg utan att sett någe hängande hud
|
Det är helt individuellt och beror både på status, initialutgångsläge, ålder, striae, osv. Vissa har inga problem, andra blir aldrig av med överskottshuden.
|
|
|
2006-07-31, 21:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2002
|
Byter ämne lite...
King Grub.
Vad beror det på att fettkalippervecken minskar snabbt, medans midjemåttet minskar otroligt långsamt? Är det lättare att bränna underhudsfett än inre bukfett?
YNGVE
|
|
|
2006-08-01, 16:51
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2006
|
En arbetskamrat till mig led av dålig ämnesomsättning i sin ungdom. När han var 20 år vägde hade han sin peak på ca 180 kg och las in på sjukhus. Idag är han 53 år gammal, ca 160 cm lång och väger 57 kg och har hängande hud över hela kroppen - armar, rygg, bröst, mage, rubbet.
|
|
|
2006-08-01, 17:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av nutz
En arbetskamrat till mig led av dålig ämnesomsättning i sin ungdom. När han var 20 år vägde hade han sin peak på ca 180 kg och las in på sjukhus. Idag är han 53 år gammal, ca 160 cm lång och väger 57 kg och har hängande hud över hela kroppen - armar, rygg, bröst, mage, rubbet.
|
Hur gammal var han när han gick ner det mesta eller har det vart lite eftersom?
Han verkar iofs ha varit rätt extremt fet med 180kg på 160cm. Man blir inte direkt förundrad över att det hänger skinn då.
|
2006-08-01, 18:05
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av dynamo
Hur gammal var han när han gick ner det mesta eller har det vart lite eftersom?
Han verkar iofs ha varit rätt extremt fet med 180kg på 160cm. Man blir inte direkt förundrad över att det hänger skinn då.
|
20-21 år typ, dvs ca 40 år sen.
|
|
|
2006-08-01, 18:09
|
|
Registered User
|
Citat:
20-21 år typ, dvs ca 40 år sen.
|
Ojoj, bara hoppas mina ynka 20kg övervikt inte saboterat alltför mycket då. Finns nog en gnutta extra skinn nere vid magen, men jag hoppas att det mesta av det är fett.
|
2006-08-01, 19:58
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av dynamo
Ojoj, bara hoppas mina ynka 20kg övervikt inte saboterat alltför mycket då. Finns nog en gnutta extra skinn nere vid magen, men jag hoppas att det mesta av det är fett.
|
Smal blir du, men skulle tro att det är svårt att få ripped-looken.
Jag har var tidigare ganska tjock(ca 30 kg mer fläsk än idag) och jag har gett upp att komma ner på en riktigt låg fettprocent. Delvis för att det inte är speciellt viktigt för mig, men också för att det tammefan verkar omöjligt att faktiskt se rippad ut även om jag har en mycket låg fettprocent. Detta gäller väl främst magen och arslet, då jag håller bra form över bröst, armar, rygg och ben annars. Jag låter dietandet vara nu och kommer bara att hålla min vikt och försöka se hur det utvecklas av sig självt.
|
|
|
2006-08-01, 20:38
|
|
Biffig User
Reg.datum: Jul 2006
|
Shit, nu börjar jag bli förvirrad asså, De flesta säger att hårdträning är lösningen, men att man inte blir helt "Hård", de flesta säger att man måste operera, eller att man ska leva med hänget?, Jag vetefan om min mage kommer att hänga, men det känns som det, självförtroendet minskar för varje dag;P ..
När man skriver om det här så kan de flesta tro att man e i en "elefant storlek", eller nått.. ;S
|
|
|
2006-08-01, 20:44
|
|
Registered User
|
Citat:
Smal blir du, men skulle tro att det är svårt att få ripped-looken.
Jag har var tidigare ganska tjock(ca 30 kg mer fläsk än idag) och jag har gett upp att komma ner på en riktigt låg fettprocent. Delvis för att det inte är speciellt viktigt för mig, men också för att det tammefan verkar omöjligt att faktiskt se rippad ut även om jag har en mycket låg fettprocent. Detta gäller väl främst magen och arslet, då jag håller bra form över bröst, armar, rygg och ben annars. Jag låter dietandet vara nu och kommer bara att hålla min vikt och försöka se hur det utvecklas av sig självt.
|
Ja man får väl uppdatera denna tråd med resultatet när man vet mer.. Jag tar det rätt lugnt med dietandet också, men tänker ändå mer på vad jag äter än tidigare. Hoppas gå ner nått kilo till, men tänker inte dräpa mig över det.. Tids nog omvandlas fettet till mukkler!
|
2006-08-01, 23:38
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Starfighter
Nu har jag antagligen fel men är det inte bara när man går ner jävligt snabbt ivikt som inte huden hinner med att dra åt sig? För jag har dock gått ner 15 kg utan att sett någe hängande hud
|
..
|
|
|
2006-08-02, 06:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Började gå ner i vikt i slutet av 2001, vägde då ca 120 kg. Idag väger jag runt 77 kg och har också fortfarande hängande hud på magen, ryggen och så. Har kollat upp lte om operation och den verkar gå lös på runt 30 000 - 50 000 kr, lite beroende på hur många områden man vill behandla. Börjar man kolla kan man ju strama åt lite överallt, rumpa, bröst mm
|
|
|
2006-08-02, 08:22
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Fast en del byggare lyckas ju bli rippade trots usel off-form. Att allt det skulle ha med prepp att göra finner jag inte för troligt. Jag tror alltså att de som sitter inne med 10-15 kg extra kan komma i godkänd form med lite ansträngning.
Klassikern Lee Priest:
|
|
|
2006-08-02, 08:31
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Att allt det skulle ha med prepp att göra finner jag inte för troligt.
|
Nej, dom är säkert födda med sin termogenes.
(Kunde inte låta bli).
|
|
|
2006-08-02, 14:04
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
(Kunde inte låta bli). 
|
Tror du män i 25-årsåldern behöver oroa sig för att aldrig kunna bli beach-hårda om de har 15 kgs övervikt? För så uppfattar jag många funderingar i tråden.
|
|
|
2006-08-02, 14:53
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
(Kunde inte låta bli). 
|
vad har termogensen med hudens förmåga att krympa att göra?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:21.
|

|