Citat:
Jag är också viktstabil på runt 3200-3300 kcal men bara när jag inte tränar och inte rör mig mer än att gå till bilen. Har man tränat mer än 4-5 år seriöst, och dessutom har ett yrke/fritidsysselsättning där man rör på sig mer än att sitta på ett kontor så gör ganska många av med mer än 4500 kcal/dag. Det är väl inget konstigt överhuvudtaget?
|
Jo, jag tycker det låter jävligt konstigt, vilket bl a AFanatic demonstrerade genom ett räkneexempel
Citat:
ja eller snarare innan du använder studier som har mer relevans, nu var det ju iofs tydligen mest bara på det psykologiska planet som det var en fördel och någon sådan studie har jag inte sett överhuvudtaget.
|
Vad pratar du om? Har du ens läst något i tråden?
* det finns studier som visar att folk som äter kaloriintaget under en begränsad period av dagen förbättar sin kroppskomposition (förlorad fettmassa, muskeltillväxt) utan en reduktion i kaloriintaget, i jämförelse med en högre frekvens av måltider. Effekten kunde inte förklaras av variationer i kalorintaget eller individuella skillnader (då samma individerna var sin egen kontrollgrupp).
* det finns studier som visar att katekolaminutsöndring medierar den ökande ämnesomsättningen som stiger efter 12 timmars
fasta.
* det finns studier som visar förbättrad insulinkänslighet och andra hälsomarkörer under IF.
* det finns studier som visar att proteinhormonet adiponectin, som är involverad i fettsyrekatabolism och glukosmetabolism, ökar under IF.
Så, vad är det du vill se, en studie på folk som tränar och använder IF?
Alla dieter är till viss del spekulativa och grundar sig på slutsatser som kan dras utifrån empiriska studier och delvis praktisk erfarenhet. Vad är det t ex som säger att en variant av kolhydratcykling kan bidra till mer ork och energi under en diet i jämförelse med ett konventionellt tillvägagångssätt (statiskt kaloriunderskott och makro)? Ingenting, ändå är det ett ofta använt koncept bland folk som tränar. Inte fan kommer du se någon kontrollerad studie på folk som använder kolhydratcykling under dieten och styrketränar, eller?
I detta fall, relaterat till periodisk
fasta, så är ju bevisbördan för gynnsamma effekter, på fysiologin och metabolismen, relativt väl täckt så vad är det egentligen för studier du vill se?
Citat:
Stycket ovan, det använde du redan när du kopierade McDonalds dieter.
|
Vilken jävla diet har jag kopierat sa du? Den enda dieten jag har fört fram, som påminner om Lyle McDonalds PSMF (gemensam nämnare är högt proteinintag) är Den Termogena Dieten som kom
innan PSMF, så vad fan har du att säga om det?
Citat:
Även uttrycket i sin livs form har du använt tidigare, i sin livs form brukar alla som orkar träna längre tid än 2 månader hamna så det säger ju inte så mycket om vilka resultat de får.
|
Detta säger rätt mycket om din egen inställning till träningen.