2007-08-17, 10:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Knabb
Helt klart kan det vara tokigt att dra en sådan parallell men frågan bör såklart ställas eftersom siffrorna är tydliga och jag har fortfarnade inte fått något svar på min fråga.
|
Vilken fråga?
Denna: "Men låt säga att du har en "normal" dygnsrytm. Matfönster mellan 8-16 eller mellan 12-20. Ger detta samma resultat?" har du ju fått svar på väl?
|
2007-08-17, 12:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake!
Vilken fråga?
Denna: "Men låt säga att du har en "normal" dygnsrytm. Matfönster mellan 8-16 eller mellan 12-20. Ger detta samma resultat?" har du ju fått svar på väl?
|
Verkligen inget svar. Folk som inte äter frukost är bevisligen tjockare, att bara relatera det till dåliga vanor är ett skämt, hur kom det sig då att barn som hade gympa en timme varje morgon i skolan inte sänkte sitt BMI? Bra vanor noll resultat på BMI.
|
|
|
2007-08-17, 12:10
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Folk som inte äter frukost är bevisligen tjockare, att bara relatera det till dåliga vanor är ett skämt,
|
Så du tror på fullt allvar att om man inte äter frukost så blir man fet oberoende hur resten av ens dagliga intag ser ut och/eller består av?
Du har verkligen egna funderingar.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2007-08-17, 12:14
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Verkligen inget svar. Folk som inte äter frukost är bevisligen tjockare, att bara relatera det till dåliga vanor är ett skämt, hur kom det sig då att barn som hade gympa en timme varje morgon i skolan inte sänkte sitt BMI? Bra vanor noll resultat på BMI.
|
"Gympa en timme varje morgon i skolan" (som, med min och mångas erfarenhet av skolgympans utformning brukar ge minst för de som behöver det mest) är EN vana av de många vanor som präglar livet. Det är knappast tillräckligt för att "bota" ett livsstilsproblem.
Är inte "att inte äta frukost" en (dålig) vana också, förresten?
|
|
|
2007-08-17, 12:15
|
|
Banned
|
Citat:
|
Jag äter inte frukost, aldrig, och är i bättre form än många av mina jämnåriga polare som äter frukost, hela tiden.
Varför skulle det där barnet över huvudtaget sänka sitt BMI?
|
|
|
2007-08-17, 12:29
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kung Bruno
Vad i helvete har kcal ut - kcal in mot IF?
Jag har för mig att Grandmaster räknar sina kalorier även fast han äter enligt IF. Så du tror att IF skulle rucka på hela in - ut regeln?
Jag skrev i tråden för att jag inte tror på hokuspokus.
|
Poängen med IF är om jag fattat det rätt att du äter dina kalorier så att muskler bevaras och fett försvinner. Att bara säga kcal ut och in förklarar noll.
|
|
|
2007-08-17, 12:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Så du tror på fullt allvar att om man inte äter frukost så blir man fet oberoende hur resten av ens dagliga intag ser ut och/eller består av?
Du har verkligen egna funderingar.
|
Nej verkligen inte, men siffrorna visar att de som inte äter frukost har högre BMI varför frågan om när i dygnsrytmen kalorierna är bäst att inta givetvis bör ställas.
|
|
|
2007-08-17, 12:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
"Gympa en timme varje morgon i skolan" (som, med min och mångas erfarenhet av skolgympans utformning brukar ge minst för de som behöver det mest) är EN vana av de många vanor som präglar livet. Det är knappast tillräckligt för att "bota" ett livsstilsproblem.
Är inte "att inte äta frukost" en (dålig) vana också, förresten?
|
Barnen förbättrade många andra saker som exempelvis inlärningsförmåga, lugnare i klassrumen, koordination mm.
Ingen anning om det är en dålig vana att hoppa över frukost.
|
|
|
2007-08-17, 12:41
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Barnen förbättrade många andra saker som exempelvis inlärningsförmåga, lugnare i klassrumen, koordination mm.
|
Men ingen av dessa egenskaper är ju mer än nödtorftigt korrelerade till BMI?
|
|
|
2007-08-17, 12:42
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag äter inte frukost, aldrig, och är i bättre form än många av mina jämnåriga polare som äter frukost, hela tiden.
Varför skulle det där barnet över huvudtaget sänka sitt BMI?
|
Inte vet jag, det var du som indirekt skrev att människor blev tjocka för att de hade dåliga vanor och jag gav exempel på en bra varan som gav noll i resultat på BMI.
|
|
|
2007-08-17, 12:43
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Men ingen av dessa egenskaper är ju mer än nödtorftigt korrelerade till BMI?
|
Helt klart. Men frukost är.
|
|
|
2007-08-17, 12:43
|
|
Banned
|
Inkorrekt - det har jag aldrig skrivit.
Vanor ger inte någon djävla BMI resultat hit och dit.
|
|
|
2007-08-17, 12:49
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2007
|
Citat:
Vanor ger inte någon djävla BMI resultat hit och dit.
|
Det är ju just det hela den här tråden handlar om
|
|
|
2007-08-17, 12:53
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grub
Ummmm.... Jo, det gör dom. Vanor är synnerligen påverkande. Däremot är engångsföreteelser sällan påverkande.
|
Jo, ja givetvis.
Men det jag försökte påpeka för Knabb var att man inte automatiskt sänker sitt BMI bara för att man motionerar 1h på morgonen.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:41.
|

|