Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-02, 19:31   #16
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Ryska_raketen
låt mig gissa, du är typ död nu?
Du är egentligen inte lika dum som du låter, antar jag?

Du kan träna 99 pass med halsont och inget händer, men på pass 100... aj. Varför? Hur mycket ger träning med infektion i kroppen?

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-02, 21:48   #17
Beast
Registered User

Beasts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Du kan träna 99 pass med halsont och inget händer, men på pass 100... aj. Varför? Hur mycket ger träning med infektion i kroppen?
Mer än om man sitter hemma för minsta lilla grej.
Jag vet att du förstår vad vi syftar på även om du inte säger det rakt ut.
Det är oftast en massa skit ursäkter för att slippa träningen, o då kan man lika gärna skita i det helt enligt mig.

Till den som citerade mig: Hur lever du i ditt vanliga liv? Följer du ALLA rekommendationer om kött som ger cancer, nötter, asparatam, mjölk nojja... o.s.v. o.s.v ? Går du under en stege? går du mot röd gubbe?
Gammal 2006-09-02, 23:29   #18
Hades
-

Hadess avatar

Reg.datum: Nov 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Beast
Mer än om man sitter hemma för minsta lilla grej.
Jag vet att du förstår vad vi syftar på även om du inte säger det rakt ut.
Det är oftast en massa skit ursäkter för att slippa träningen, o då kan man lika gärna skita i det helt enligt mig.

Till den som citerade mig: Hur lever du i ditt vanliga liv? Följer du ALLA rekommendationer om kött som ger cancer, nötter, asparatam, mjölk nojja... o.s.v. o.s.v ? Går du under en stege? går du mot röd gubbe?
Du menar att man genom att undvika en uppenbar risk att drabbas av en dödlig sjukdom letar efter ursäkter att slippa träningen? Att träna med en infektion i kroppen är inte konstruktivt på något vis. Bara på det här forumet är det flera som haft vänner och familjemedlemmar som dött p.g.a. myocardit. Det är en av de vanligaste orsakerna till plötslig död bland unga. Tycker du att det är "minsta lilla"?

Brukar du själv ta många onödiga risker utan anledning?
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-03, 20:01   #19
Beast
Registered User

Beasts avatar

Du undvek att svara på min fråga så jag tolkar det som att du inte följer dessa "uppenbara" risker som även dom är dödliga.

Sen förstår inte du heller vad jag menar. Man ska tydligen vara hemma alla ggr man inte är 10000% frisk och blablabla, och det är inte allt för ofta man springer runt frisk som en nötkärna, då blir det inte mycke träning och man kan även glömma alla eventuella satsningar man skulle haft.

Jag går utan tvekan till gymet om jag har lite snuva och halsont, självklart.
Gammal 2006-09-03, 20:15   #20
Richard85
Registered User

Reg.datum: Aug 2006
Man vet nog skillnaden

Man vet nog skillnaden på halsont och halsont resp förkylning och förkylning..
Richard85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-03, 20:30   #21
Hades
-

Hadess avatar

Citat:
Du undvek att svara på min fråga så jag tolkar det som att du inte följer dessa "uppenbara" risker som även dom är dödliga.

Sen förstår inte du heller vad jag menar. Man ska tydligen vara hemma alla ggr man inte är 10000% frisk och blablabla, och det är inte allt för ofta man springer runt frisk som en nötkärna, då blir det inte mycke träning och man kan även glömma alla eventuella satsningar man skulle haft.

Jag går utan tvekan till gymet om jag har lite snuva och halsont, självklart.
Jag har så vitt jag vet inte sagt annat än att man inte ska träna med halsont. Av två anledningar:
1. Det är farligt.
2. Det blir resultatlöst.

Du har tyvärr härmed (och även i andra trådar) bevisat att du är en idiot. Inte för att du själv tar risken (du gör som du vill med ditt liv), utan för att du försöker övertyga andra om att det är rätt att göra det. Jag är ledsen.

Om det gör dig gladare så äter jag inte bränt kött, springer sick-sack över trafikerade gator, eller dricker litervis med mjölk. På vilket sätt skulle mitt liv bli bättre av att göra dessa saker? Jag använder även skyddskläder på jobbet där jag hanterar kemikalier.
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Gammal 2006-09-03, 21:22   #22
Beast
Registered User

Beasts avatar

Vidarutveckla ditt nr#2 är du vänlig maestro.
Vi kan sitta och gnälla över detta hur länge som helst och kommer heller aldrig komma nånvart, du är ju grym, har fått bäst resultat och lever enligt boken så ditt svar är allt jag behöver, puss och tack för mig.
Gammal 2006-09-03, 23:18   #23
megadavor
Registered User

Reg.datum: May 2006
Jag styrketränade med halsont i dag,det känns bättre nu faktiskt!.
Men jag vaknar säkert i morgon med världens feber ;D.
megadavor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-04, 06:49   #24
Hades
-

Hadess avatar

Citat:
Vidarutveckla ditt nr#2 är du vänlig maestro.
Vi kan sitta och gnälla över detta hur länge som helst och kommer heller aldrig komma nånvart, du är ju grym, har fått bäst resultat och lever enligt boken så ditt svar är allt jag behöver, puss och tack för mig.
Kroppen kan inte tillgodogöra sig träningen om du har en infektion i kroppen. Den blir tvärtom nedbrytande och du får sämre resultat än om du skulle vilat. Du får misshandla din egen kropp bäst du vill, men ge fan i att försöka tuta i andra att det är bra eller rätt att göra så.
Gammal 2006-09-04, 07:15   #25
Lillgrabben
Registered User

Lillgrabbens avatar

Reg.datum: Aug 2002
Var & en gör ju givetvis som han / hon vill, men Beasts idéer om träning med halsont är inget jag skulle rekommendera någon.

Man vilar om man är krasslig & tränar sedan man blivit pigg, så enkelt är det!
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:40.