Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-10-05, 21:18   #61
ivandrago
Chip Rommel fan no 1

ivandragos avatar

Reg.datum: May 2002
jajuste, glömde nämna att jag hade konstanta spänningar kvar i nacken i flera veckor trots att huvudvärken försvann, tills jag fick en massage.
ivandrago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-08, 08:59   #62
Old-T
Registered User

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Castro
Tack för svaren!

Zlin: Joo jag har läst den där tråden och jag tror faktiskt det har med nackrosetten (eller vad det nu heter) att göra. Försöker att slappna av i nacken, men det är djävligt svårt när man tar i för allt man är värd. Det skumma är att detta alltid brukar gå över efter en vecka och jag brukar aldrig behöva vila ut det, men under tiden man har problemet är det djävligt jobbigt.
Kanske lite sent att svara men.....

Jag hade exakt samma problem förra senhösten (samm problem inklusive ...... ) och gick till läkare med sedvanligt svar "du bör nog inte göra så där om det gör ont" .

Jag reagerade på att du sade att du fått det vid ungefär samma tid som förra året.
Jobbar du eller pluggar du?
Hur sitter du?

Mitt problem visade det senare nämligen vara att jag bytt arbetsställning ytterst lite vilket medförde att jag fick spänningar i nämnda nackrosett.

Jag gick ifrån att ha använt en trackball till datorn i en herrans massa år till att börja använda vanlig mus istället. Tydligen började jag spänna mig uppe i axlarna.

Om du inte får någon hjälp från läkaren, ta och masa dig iväg till en sån där som som hittar spänningar i rygg och nacke.
Inte så hemma på det här så jag vet inte om det är massör eller kiropraktor du ska gå till (eller något annat), men den jag menar brukar rätt kvickt kunna känna efter om du har spänningar på olika ställen.

Symptomen du har är samma som jag hade i alla fall :-(
Ont som attan som sprider sig från nacken och upp i huvudet, illamående och garanterat inget mera tränande mera den dagen. Oftast tog det över ett dygn innan huvudvärken var borta.
Old-T är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:48.