Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-24, 21:15   #16
Guddi
Registered User

Guddis avatar

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av eyhomie
Skulle någon kunna förklara _varför_ min teori inte funkar i praktiken? Jag antog att den inte skulle funka, men ingen har direkt skrivit ett bra svar på det...

Angående att deffa 1 kg i veckan. Enligt grubb, är det väldigt, väääääääldigt svårt att tappa muskler så länge du sköter styrketräningen bra. Han har sagt i någon tråd (några) att sköter du styrketräning ska du inte behöva oroa dig om att förlora några muskler. Om man inte ska ner på tävlingsnivå d.v.s. Och det ska jag verkligen inte. Väger 95 i nu läget.
Läs mitt förr inlägg igen. Jag förklarar klart och tydligt varför din idé inte kommer att fungera.

Jag börjar undra om du verkligen ville ha råd från de andra här på forumet för kritiserar allting som sägs till dig.

Det är ditt eget fel att du har 15kg fett för mycket på kroppen och du måste inse att du INTE kommer att kunna bygga muskler i någon nämvärd mängd samtidigt som du gör dig av med det fettet.

Om det varit så att din teori hade fungerat så hade alla använt sig av den strategin redan! Men du bestämmer själv såklart. Påbörja du din diet och se hur det går för dig.

Om King Grub har sagt det som du påstår så är jag säker på att det har varit ett inviduellt råd till en person i en viss situation. Det är inget som gäller generellt.

Citat:
Ursprungligen postat av eyhomie
Sen tolkia, varför skulle jag inte bli deffad på det? Allt som räknas är att energi ut och in. Efter de 4 veckorna kommer resultatet vara energi ut, vilket kommer resultera i en deffad "look" i längden. Något annat är omöjligt.
Det kan ju faktist bli så att du bara kommer se spinkig ut.
Gammal 2006-08-24, 22:29   #17
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
varför starta en tråd och sen bara se ner på råden? hmm
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-31, 15:34   #18
muffe85
Registered User

muffe85s avatar

Reg.datum: Feb 2006
Man kan gå ned 1kg i veckan utan att tappa muskler. men det sker inte av sig själv!

ju större energiunderskott du har, desto större är proteinnedbrytningen.
ju mer du tränar/ju bättre kost/mer protein, desto större är proteinsyntesen (Nybyggandet av muskelprotein).

hur mycket muskler man tappar kontra bygger kallas för proteinbalans, vilket är proteinsyntes MINUS proteinnedbrytning.

En stadig och jämn kost, ger en sån jämn proteinnedbrytning som möjligt. Ju mer man äter desto mindre är den. ju mindre man äter desto större är den.

under en deff är det EXTRA viktigt att ha en hög proteinsyntes för att jämna ut den stora proteinnedbrytningen. några sätt att öka proteinsyntesen är : Träna hårt/bra, ät mycket protein, noga med protein i samband med träning, osv.

Dessutom är det så att ju större energiminus man ligger på, desto större svältkänsla har man.
eftersom det krävs ett totalt underskott på 7000-7500Kcal för att tappa 1kg fett (under förutsättning att man sköter kosten så pass att inte musklerna förbränns) så kan man räkna på att ett underskott på 500Kcal per dag gör att man tappar 0.5kg i veckan (500kcal*7dagar=3500Kcal)

För att öka mättnadskänslan är det inte dumt att äta fasta produkter som har lågt energiinnehåll, t.ex. sallad osv.

Är man ovan med kontrollerad diet, näringslära, träningslära osv är det inte dumt att gå ned 0.5kg/vecka eftersom då är proteinnedbrytningen så pass "liten" att det är inte så himla svårt att hålla proteinbalansen neutral.

Är man mer erfaren borde det gå bra att öka energiunderskottet(proteinnedbrytniningen) och därmed tappa vikt fortare och ändå inte tappa muskler eftersom man är så pass noga/duktig med kost, träning, vila, osv att proteinsyntesen blir så pass hög att det jämnas ut.

Vill man vara säker på att deffen blir "lyckad" (under förutsättning att man inte fuskar eller ger upp) så är det inte en dum ide att ladda hem ett kostprogram där man bokför den kost man har, och därmed ser till att man inte överskrider de Kcal man ska äta den dagen. på så vis är det också lättare att se till att man får i sig nog mycket protein/Kolhydrat/fett osv.

Lycka till.
muffe85 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:06.