Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Matlagning & Recept

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-20, 11:52   #1651
bolacola
Registered User

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
amerikanska pannkakor, glass, hallon, jordnötssmör

Hur gjorde du pannkakorna ? Lyckas aldrig få mina sådär .. Mina ser mer ut som små plättar .. Såg grymt gott ut
bolacola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 11:59   #1652
Sohlsken
Boldly running where many have run before

Sohlskens avatar

Reg.datum: Feb 2014
Citat:
Ursprungligen postat av bolacola Visa inlägg
Hur gjorde du pannkakorna ? Lyckas aldrig få mina sådär .. Mina ser mer ut som små plättar .. Såg grymt gott ut
Det är inte mig du frågar men mitt recept har 0.5dl bovetemjöl, 125g kvarg, 1 ägg, 1tsk bakpulver. Det blir en portion.

I USA använder de vanligtvis både bakpulver och bikarbonat för att få pannkakorna så fluffiga som möjligt och så ska man steka i en "non-stick"-stekpanna, teflon duger, utan smör. Vill man ha smör tillsätts det efter tillagning.

Senast redigerad av Sohlsken den 2014-03-20 klockan 12:00.
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-29, 10:20   #1653
Gurkyngel
Registered User

Gurkyngels avatar

Reg.datum: Dec 2010
Nu äter jag kanske inte frukost i ordets rätta bemärkelse när jag äter enligt PF men äter i alla fall i regel frukostmat när det är dags att bryta fastan (vid lunch) så tycker ändå det passar i denna tråd
Några exempel från senaste tiden

RAW bovetegröt (recept) med smak av päron och mango med lågkalori blåbär/hallonkräm, protein-Snickerskräm, kiwi, päron, mandlar, kakaonibs, granatäppelströssel och RAW mandelsmör. 3 ostiga sojakakor (recept) med sallad, jeezly, gran chorizo, zucchini och örtsalt.
Helt veganskt.

Tropisk boatmeal (med mango, kokos och romarom) med choklad/banan-xanthan gum-glass (recept), lågkalori hallon/blåbärkräm-keso, kiwi, passionsfrukt, pecannötter, jordnöts/carobsås, lakritströssel och RAW kakaonibs.

Kokos- och kanelscones (recept) med Bregott eko, hårdost 10%, Philadelphia 3%, Tartex – ört och hallon. Protein-hallonsmoothie varvad med lågkalori blåbär/hallonkräm och bladgrön müsli samt toppad med bladgrön müsli, kokosflakes och björnbär. Päronsplitkasein- och jordgubbslakritsfluff toppat med torkat äpple, sockerfri blåbärssås och RAW mandelsmör. 1 klyftat äpple.

Kokos- och kanelscones (se ovan) med Bregott eko, sallad, hårdost 10%, Philadelphia 3% och paprika. Vegan tropisk proteinsmoothie (recept). 1 klyftat äpple med jordnötssmör. 1 Questbar – double chocolate chunk.
Gammal 2014-04-29, 10:26   #1654
Gurkyngel
Registered User

Gurkyngels avatar

Reg.datum: Dec 2010
Forts...

Blåbärs/kokosgröt (recept) med lågkalori blåbär/hallonkräm, sojaproteinvaniljpudding, hallon, björnbär, egenplockade röda vinbär, quinoapuffar, kokosflakes, jordnötssmör och sockerfri blåbärssås. 2 nötiga sojakakor (se föregående post) med sallad, tofu rosso, ärtskidor, paprika och örtsalt. 1 clementin.
Helt veganskt.

Äppel/mandel-chiapudding (recept) med lågkalori aprikoskräm, kanel, kiwi, egenplockade blåbär, rispuffar, mandlar, RAW mandelsmör och sockerfri blåbärssås. 2 dietbröd (recept) med Philadelphia 3%, kokt ägg, örtsalt och tångkaviar respektive Bregott eko, hårdost 10% och gurka. 1 klyftat päron, 1 Questbar – cinnamon roll.

Green smoothiebowl (recept) med lågkalori aprikoskräm, bladgrön müsli, vegansk proteingranola, passionsfrukt och jordnötssmör. 4 ostiga sojakakor (se post ovan) med sojabönsmjukost, paprika och gurka. 1 glas hemgjort chai-iste (recept).
Helt veganskt.
Gammal 2014-05-12, 15:48   #1655
JacobHeitmann
Registered User

JacobHeitmanns avatar

Reg.datum: Jan 2011

200g Polenta
5dl mandelmjölk
5dl vatten

Värm upp i 30 min

Toppa med banan, russin, kanel och lite kardemumma.
Gammal 2015-10-12, 20:37   #1656
rafflan
Registered User

Reg.datum: Jul 2012
Har ni förslag på hur man kan göra gröten god? Tänkte börja köra gröt igen och förut körde jag bara lingonsylt och mjölk men det blev lite trist tillslut. Det behöver inte vara nyttigt utan kan vara vadsomhelst, så bomba mig med förslag!
rafflan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-12, 20:43   #1657
LunaSpice
Registered User

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Ursprungligen postat av rafflan Visa inlägg
Har ni förslag på hur man kan göra gröten god? Tänkte börja köra gröt igen och förut körde jag bara lingonsylt och mjölk men det blev lite trist tillslut. Det behöver inte vara nyttigt utan kan vara vadsomhelst, så bomba mig med förslag!
Mjölk till dessa:

Honung, äpple, kanel
Banan mixat med keso
Honung, päron, ingefära
Honung, hallon, blåbär
Kanel, blåbär, kokosflingor/flarn
Keso (eller bara mixat med mjölk) med proteinpulver (vanilj helst) + banan och mango
Gammal 2015-10-12, 22:15   #1658
Aliaas