Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-21, 09:17   #391
Kolbe
Registered User

Kolbes avatar

Reg.datum: Apr 2013
Mitt benpass igår:

6 sets benspark
6 sets liggande benböj
6 sets gående utfall
2 sets knäböj
6 sets sissy squats
6 sets raka marklyft
Gammal 2014-02-24, 11:38   #392
Kolbe
Registered User

Kolbes avatar

Reg.datum: Apr 2013
Axlar triceps:

axelpress i smith
sidolyft
fler axelpress i smith
fler sidolyft
en arms upright rows
kabel sidolyft
dips
rep press downs
rep overhead extensions

(räknade inte sets)
Det var ett jäkligt bra pass. Körde Time Under Tension på många set. Sök på youtube om det… Det är intressant..
Gammal 2014-02-26, 11:48   #393
Martin Hanzel
Registered User

Martin Hanzels avatar

Reg.datum: Jul 2005
Benpasset igår:

4 set benspark @ 8-9 reps, fokus på kontraktion
6 set benpress @ 9-15 reps
3 set lårcurl @ 10-12 reps

Halvdant pass, men fick duga. Laddade med en lite dos Rage Insanity, BCAA Loader under passet och Rapid Hydro Blend direkt efter.

Får se vad jag lyckas uträtta på ryggpasset idag!
Gammal 2014-02-27, 17:04   #394
Sara Nyberg
Registered User

Sara Nybergs avatar

Reg.datum: May 2013
De sista två veckorna har jag kört TUNG magträning i stort sett varje pass. Börjar bli riktigt vass på dragonflyes! Men jobbigt att hela tiden ha träningsvärk i magen om man råkar skratta eller nysa haha... Har varvat tung styrka med yoga, bästa för stela muskler och en överarbetad hjärna! Har fastnat för bikramyoga, så grymt skönt! Alla muskleknutor försvinner som i ett trollslag. Igår testade jag yoga i saltrum, det ska vara otroligt bra för immunförsvaret och den repiratoriska apparaten. Skönt var det i alla fall... Har addat kreatin (Fairings krealkalyn) inför styrkepassen och jag har faktiskt ökat något i styrka!
Sara Nyberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 20:20   #395
Maria Mollstedt
Registered User

Maria Mollstedts avatar

Reg.datum: Feb 2014
Planerar ryggpass

Laddar för ryggpass i morgon innan avfärd till Borås och invigningen av den nya ************* butiken där.

Kommer att lägga fokus på vidden - som i lats - men även baksidan på axlarna som återigen börjar släppa fram rotationen..

30 minuter cardio på det - sedan är jag redo att servera prover på Fairings kosttillskott till Boråsarna heeela eftermiddagen!

Instagram: mmollstedt
Maria Mollstedt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-05, 06:17   #396
Martin Hanzel
Registered User

Martin Hanzels avatar

Rygg 4 mars..

Rodd i Gymlecomaskin, 9 set @ 6-12 reps
Rodd i cable, 3 set @ 7 reps
Omvända latsdrag (sittande utan stöd för knäna) 6 set @ 7-12 reps
Chins 3 set @ 7 reps

Stretch av lats och lår. Ett intensivt och bra pass idag! Laddade med gamla hederliga Rage original, BCAA Loader sörplades under träningen och Rapid Hydro Blend + 25 Fast Carbs direkt efter träningen.
Gammal 2014-03-10, 15:35   #397
Sara Nyberg
Registered User

Sara Nybergs avatar

Helgens utförsskidåkning känns rejält i vaderna! Blev som ett barn på nytt och hoppade vilt i snowparken! Hela kroppen höll och jag var den enda i gruppen som inte fick galen mjölksyra i benen efter bara några åk. Det kan jag tacka alla mina benpass och alla gruppträningsklasser för… Har vilat benen ett tag inför skidåkningen så det har blivit många överkroppspass sista två veckorna. När jag kom hem i söndags kväll blev det ett snabb-pass på gymet innan stängning: 3 superset bröst, biceps och mage hann jag avverka på 35 minuter: bänkpress, hammercurl/dragonflies följt av sned hantelpress/sittande utåtroterade bicepscurl/ mage på bänk och avslutade med cableflies/ biceps i cable och mage med rep.
Gammal 2014-03-13, 07:51   #398
Frejaa
Registered User

Frejaas avatar

Reg.datum: Feb 2010
Dagens träning blev ett axel och ryggpass med fokus på djup, det vill säga ro, ro, ro! Jobbat 6-16 så det var bara att fara direkt till gymmet och snabbt ladda upp med BCAA loader (här kan ni läsa mer om produkten: http://www.fairing.se/produkt/bcaa-loader/) innan passet då det inte hanns med någon middag innan.

Då jag anser att militärpress är den bästa axelövningen så börjades passet med den.

4 set militärpress i smith
4 set sidolyft i kabel
4 set baksida axlar (bakåtvända flyes)

4 set sittande rodd med växlat grepp

Blev överaskad av en avisering i telefonen också, ett paket från Fairing. Är så van att det kommer till bussgods så gick in dit förvirrad som man är, det stod klart och tydligt att det skulle hämtas ut på aurora, jag gissar att jag inte är den enda som klantat mig så! Nåja, nöjd tjej med ett stort paket kosttillskott från mina kära sponsorer Fairing och en 26 bitars sushi som jag och min kära delade på. Ett perfekt sätt att avsluta dagen på.

Under offseason nu så lägger jag upp min träning som sådan. Jag tränar sällan mer än 2-3 pass på raden och lägger in en vila lite då och då.

Marklyft och kompettering baksida lår
Bröst och biceps/triceps
Axlar + rygg roddövningar
Ben
Rygg
Ben med fokus baksida
Axlar + vader + mage

Instagram: Frejalin

10% på hela ordern kolozzeum shop rabattkod: 1001FL
Frejaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 21:16   #399
Eldhroka
Kinky Member

Eldhrokas avatar

Reg.datum: Feb 2006

Bröst och Armar idag.
Åt potatis till lunch vilket gav bra tryck.
Film i bloggen

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Eldhroka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 07:40   #400
Frejaa
Registered User

Frejaas avatar

På senaste har jag verkligen börjat längta efter att få börja dieta, konstigt? Nja, jag känner att jag blivit så pass mycket bättre så jag vill bara upp på scen och visa upp allt det jag nu slitit för under offseason-perioden. SM 2014 går 4-5 oktober i Västerås och det innebär att jag kommer att påbörja min diet vid sommar. Jag har låtit vikten gå upp utan att noja mig och har faktiskt en vikt som jag trivs bra i nu även om den är långt över min tävlingsvikt. Förr hade jag väldigt svårt för detta och gick ständigt mellan att dieta för att andra dagen ”bulka”, något sort ätstörning låter det som.

Nu är jag ca 15-16kg över min förra tävlingsvikt och det kommer att bli en lång men skonsam diet. Hoppas att ni fortsätter att följa mig då jag kommer att uppdatera ofta om hur det går och mina knep under en tävlingsdiet!

Iförrgår anlände ett paket med sponsorprodukter från Fairing, nu känner jag att jag kan maximera den sista offseason-tiden jag har. Kreatin (obligatoriskt) ska användas, aminosyror, ZMA för bättre återhämtning och sömn och en rage pwo för extrakickarna innan de tyngsta passen så som ikväll. Det blir ben ikväll för att sedan fylla på med lite extra (och onyttiga ;-) ) kolhydradet.. Ni hittar såklart alltihop på kolozzeums webbshop!

Gammal 2014-03-14, 12:06   #401
Martin Hanzel
Registered User

Martin Hanzels avatar

Benpass 13/3

Lagom omotiverad släpar jag mig till gymet för att ge det ett försök.

Benspark
6 set @ 7-9 reps
Benpress
2set @ 12 reps

...och här bestämmer jag att det inte funkar, bryter och går hem. Drar i mig några bars på vägen, lägger mig extra tidigt så jag får vila ut och gör ett nytt försök imorgon. Är absolut inte där än men har varit övertränad tidigare och det är ingen rolig grej att ta sig igenom....som mest tog det 6 veckor så nu passar jag mig ordentligt för att inte hamna där igen.
Gammal 2014-03-15, 20:39   #402
Eldhroka
Kinky Member

Eldhrokas avatar

Reg.datum: Feb 2006

Ben idag.
Breda marklyft
Smala knäböj
Pushpress
Vadpress
Upphopp
Kettlebellswing
Upprätt rodd
Mountainclimbers

20min rodd.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Eldhroka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-17, 15:31   #403
Sara Nyberg
Registered User

Sara Nybergs avatar

Ikväll blir det träning med brorsan. Varning för träningsvärk! Det blir alltid tävling mellan syskonen om vem som är starkast. Bäst att ladda på ordentligt med energi! Kreatin (Fairings kre-alkalyn) och BCAA+ innan och proteindrinken (Complete 3) redo direkt efteråt Rygg och bröst står på schemat....
Gammal 2014-03-17, 19:43   #404
Frejaa
Registered User

Frejaas avatar

Dagens träning vart marklyft och ett försök att maxa, vilket jag misslyckades med denna gång. Vikten gick upp, men inte hela vägen. Istället blev det en enkel 10a på 100kg med någon sort ”rage” känsla i kroppen, haha. Arg för att jag misslyckades…. dumma mentala spärr..

Gammal 2014-03-18, 07:37   #405
Martin Hanzel
Registered User

Martin Hanzels avatar

Rygg 16/3

Omvända latsdrag
6 set @ 7-11 resp

Normala latsdrag (alltså med stöd för benen)
3 set @ 6 reps

Rodd i Gymlecomaskin
9 set @ 6-11 reps

Chins
3 set @ 6-8 reps

Bra pass, bra träningsvärk i ryggen dagen efter. Har öppnat en burk Rage Nitro V2 som jag tänkte avverka närmaste månaden, BCAA+ kommer att varvas med AminoCore under träningarna och Rapid Hydro Blend & Fast Carbs finns i shakern som intas direkt efter träningen.

Axelpass på schemat idag!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:39.