Hello allihopa!!
Ber om ursäkt för att man inte uppdaterat något men har haft lite break ifrån gymmet och träning. Har jobbat otroligt mycket och varit lite sjuk osv osv och helt plötsligt har det gått två veckor!
Men det KANSKE är en "blessing" att man får vila lite.. Kroppen kan ju behöva det ibland och det är ju inte ofta man tar sig en ordentlig vila
Nu till något helt annat.. För er som inte vet så driver jag ************* Butik i Strömstad och får dagligen hur många frågor som helst om kosttillskott så jag tänkte ge er lite av de svaren jag brukar ge mina kunder..
Jag brukar beskriva det som en pyramid där man måste "bygga" bottenplattan innan man börjar tänka på toppen..
Det du främst behöver enligt mig är (där plats 1 är det viktigaste osv):
1. Protein/gainer, vitaminer/mineraler och omega 3
- protein då det är den främsta byggnadsstenen för muskler och vitaminer/mineraler, omega 3 för den allmänna hälsan plus att om din kropp mår bra och är i "balans" kommer du skapa en bättre "miljö" för att bygga muskler, bränna fett osv
2. Aminosyror och kreatin
- Jag är ett stort fan aminosyror! Man får extra "protein" utan speciellt många kalorier plus att det är så lättupptagligt så att man verkligen känner av det och orkar träna mer och hårdare! Man kan vara helt slut i huvudet och trött men du orkar köra ändå =) Kreatin gillar jag då det verkligen fungerar väldigt bra för att öka i styrka!
3 På sista plats kommer det som jag anser att man inte riktigt måste ha men som kan vara nice då och då och det är PWO´s och Fatburners.
- PWO´s kan ta träningen till nya höjder men jag personligen anser inte att det är ett måste för att bygga muskler eller träna hårt! Så länge jag har fyllt upp med protein och kolhydrater tillräckligt under dagen och med aminosyror runt träningen brukar mina pass bli awesome! Sen kan det ju inte vara fel att ta en PWO för att få det där extra trycket eller energin =)
Detsamma gäller för fatburners. Fatburners kan vara ett riktigt bra hjälpmedel för att komma i form men använd det hellre när du kommit till en platå och behöver en extra boost =)
Så när du går till affären eller kollar online så anser jag att det är viktigare att försöka hitta ett kvalitets Protein eller Aminosyror innan du börjar tänka på PWO´s osv..
Dagens kosttillskottstips är:
Fairing Complete Protein 3
- Högt proteinvärde
- Lågt på fett och laktos
- Flera proteinkällor
- Tjockare konsistens vilket gör att den passar som en mättande måltidsersättare (personlig erfarenhet plus från kunder)
- God smak
Det var allt för mig idag! Skall försöka dra mig till gymmet idag för lite rygg och axlar.. eller så blir det beachvolley och badning efter jobbet =)