Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-28, 15:34   #196
Jay-Z
Mr Assparade

Jay-Zs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Vad bra att den här tråden väcks till liv.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad  
Gammal 2005-01-28, 15:45   #197
Honn
Registered User

Honns avatar

Reg.datum: Dec 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Kreout
Hehe Heinz, snart kommer väl nästa tråd från dig; "Varför går jag upp i vikt när bara äter 500 kcal som räknas`???11!!??"
Heinz har nog vissa problem med att svara då han så vitt jag vet är bannad.
Gammal 2005-01-28, 15:46   #198
B-jay
Riktiga män väger över 90

B-jays avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Kreout
Hehe Heinz, snart kommer väl nästa tråd från dig; "Varför går jag upp i vikt när bara äter 500 kcal som räknas`???11!!??"

Att du har tagit dig tiden och orken att söka reda på massa fakta, och faktiskt kunna tillgodogöra dig den på ett bra sätt får mig att tro att du med flit låtsas vara dummare än du är när det gäller vissa saker. Att tro att näringsfattiga kalorier = kalorier man får räkna bort är ganska sorgligt. Du vet nog själv att det som avses är kalorier som inte inte innehåller vitaminer, mineraler etc som avses med "näringsfattiga", inte kalorier som kan räknas bort från ditt intag. Tror du att din kropp kommer att fungera bra som ett maskineri räknat om du bara skulle leva på skräpmat (och tillräckligt mycket protein och fett)? Skulle dina organ tycka om det? Skulle din insulinkänslighet vara hög om du hela tiden fick spikar i form av snabba kolhydrater? Du vet antagligen att din insulinkänslighet till viss del styr hur stor del av ditt dagliga energiöverskott (om du har något) som går till muskler vs. fett? Tror du kroppen väljer att lägga sitt överskott på muskler i första hand oavsett vad du ger kroppen i form av energiintag? Varför tränar du i så fall överhuvudtaget? Träningen, tillsammans med ett korrekt intag av näringsämnen, kolhydrater (av lagom snabbhet etc), protein och fett har som mål att lura in kroppen i ett anabolt tillstånd där en del av överskottsenergin går till att lägga på sig muskelvikt istället för fett. Kroppen vill helst inte göra detta eftersom det egentligen är bättre att lägga energin i fettreserven ifall det skulle bli dåliga tider. Muskler kräver dessutom extra energi varje dag vilket inte kroppen heller tycker om. Att se ut som Arnold har aldrig varit optimalt från kroppens synvinkel sett. Snarare som en maratonlöpare från Etiopien. Just därför är det VIKTIGT att se till att så många delar av dina dagliga rutiner som möjligt stämmer, för att övertala kroppen att göra som DU vill.
Heinz är bannad!
Gammal 2005-01-28, 16:20   #199
Kreout
Registered User

Kreouts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Neeeej, jag upptäckte tråden för sent som vanligt

Edit: Bannad är han väl inte? Hur som helst bommade jag att det var en gammal tråd...

Senast redigerad av Kreout den 2005-01-28 klockan 16:22.
Kreout är inte uppkopplad  
Gammal 2005-01-28, 16:26   #200
Spiffy
Smalfet med lem

Spiffys avatar

Reg.datum: Dec 2003
Läser folk egentligen igenom tråden innan de svarar?
50 pers har ju skrivit samma saker nu, och påstått både det ena och det andra och försöker verka duktiga, för att få Heintz att framstå som en idiot.
Testa läs igenom tråden och kolla efter vad som verkligen blivit sagt och sen svara.
Spiffy är inte uppkopplad  
Gammal 2005-01-28, 16:38   #201
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3

snejs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av MEGA_MAN
WOw wow wow, jag är inget troll, att Cola och vinerbröd inte är nycklen för muskler det vet jag i alla fall

Det var snarare Heinz jag syftade på, med tanke på hans drivkraft i något såpass dumt...? Riktig troll-varning på han
snej är inte uppkopplad  
Gammal 2005-01-28, 21:36   #202
Kreout
Registered User

Kreouts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy
Läser folk egentligen igenom tråden innan de svarar?
50 pers har ju skrivit samma saker nu, och påstått både det ena och det andra och försöker verka duktiga, för att få Heintz att framstå som en idiot.
Testa läs igenom tråden och kolla efter vad som verkligen blivit sagt och sen svara.
Har du läst alla inlägg? Det jag reagerade emot är att Heinz i flera sidor tjatade om kalorier som inte skulle räknas, som kunde "trollas bort" osv utan att någon egentligen fick honom att förstå att han misstolkat det där med näringsfattiga kalorier. Han påstod dessutom att det var Grubs ståndpunkt. Den enda debattören jag såg som motsade sig själv och kom med motstridiga uppgifter var Heinz. Att få honom att framstå som en idiot är i alla fall inte mitt mål, men när han förstår 90% hur lätt som helst men uppför sig som goddag yxskaft med de sista 10% så verkar det mest som att han spelar dum och debatterar för att få bråka om något. Att han har rätt i att det ofta är för stor hets kring kosthållningen hos vanliga motionärer är en sak jag håller med om, men när han väl kommer med sina argument så får de ju gärna vara lite mer sakliga än "så är det, det vet alla" om han dessutom ska ha rätten att nedvärdera andra människors ståndpunkter. Förklara gärna var han har haft rätt och var alla har missförstått honom, så att det blir en vettig saklig diskussion runt ämnet. Att 50 pers har skrivit samma sak kanske beror på att han i 50 fall har valt att helt ignorera det som skrivits istället för att bemöta det.
Kreout är inte uppkopplad  
Gammal 2005-03-06, 11:12   #203
Zozza
Banned

Zozzas avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av B-jay
Heinz är bannad!
Varför då?

För att han var man nog att debattera ensam mot 2458 pers?
Zozza är inte uppkopplad  
Gammal 2005-03-06, 22:34   #204
MyungChul
Registered User

MyungChuls avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Zozza
Varför då?

För att han var man nog att debattera ensam mot 2458 pers?
känns som han verkligen försökte att bli idiotförklarad.. och mycke till debatt är det inte när han lägger fram förkastliga argument om dittan och datten
Gammal 2005-03-06, 23:07   #205
sunkan
Registered User

sunkans avatar

Reg.datum: Nov 2004
varför tror ni att Heinz är bannad?...då står det ju banned under hans nick och vad jag kan se så gör det inte det
sunkan är inte uppkopplad  
Gammal 2005-03-08, 17:14   #206
Kaboffastar
Fettecke tar täten

Kaboffastars avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Koktiden.
Inte bara koktiden =)
Prefarbriserat är alltid skit.
Kaboffastar är inte uppkopplad  
Gammal 2005-03-08, 18:38   #207
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
"Prefarbiserat"?

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad  
Gammal 2005-05-21, 01:56   #208
n0pe
Registered User

n0pes avatar

Reg.datum: Apr 2005
Läste bara tills sida 4... Kom det fram hur gammal han var? För han kan knappast ha vart ett år över 12.
n0pe är inte uppkopplad  
Gammal 2005-05-22, 09:35   #209
Depzon
Registered User

Reg.datum: Jan 2005
Ja, är han bannad eller inte?

Det har hela tiden i tråden påståtts att man genom en cola och ett wienerbröd på kvällen "lägger till 500 kalorier till de 2000 man redan fått i sig"...visst, det stämmer ju på ett sätt. Men är det inte så att man lika gärna skulle kunna säga att frukosten, mellanmålet eller middagen är det som ger de 500 extra kalorierna? Om man ser på den dagens kaloriintag i efterhand. Inte för att jag vet om det spelar nån roll men.

Poängen är att visst, i stundens hetta kan man råka lägga till en massa dåliga kalorier, men...om man ser i det långa loppet samt retroperspektivt: om ens kost under lång tid bestått av wienerbröd och cola på kvällen, så kan man väl inte säga att det är just de ingredienserna som är det extra tillskottet till kaloriintaget? Jag vet inte om det har nån inverkan på något av det som sagts innan, eller om det ens stämmer. Bara en tanke. Bättre att säga nåt nytt och kanske dumt, än att säga nåt gammal, tråkigt och sant (i den här tråden) :P
Gammal 2005-05-22, 10:07   #210
Tricklev
Spamming user

Tricklevs avatar

Ja, han är blockad.
Tricklev är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.