2004-11-16, 19:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
ja ska va ärlig, ja tror heinz lider av en hjärnskada :> eller så är du bara riktigt dum grabben :>
|
|
|
2004-11-16, 19:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
2500kalorier , där 500 eller etc är ifrån sämre val = muskler, plus en del onödigt fett.
2500 kalorier ifrån BRA mat, = MER muskler och mindre onödigt fett.
Herregud, läs!
|
ja det tycker jag verkar rimligt, men grub håller inte med om det. enligt honom tillför dom extra 500 kalorierna ingenting eftersom dom kommer från "fel" livsmedel.
|
|
|
2004-11-16, 19:24
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av erk
Njaa, jag tycker mest det ser ut som att du tramsar med dem. Högre upp lär vi oss RÄKNA med olikheter, inte tramsa med dem.
|
tramsa med vad? jag säger klart och tydligt att ni inte vet ett skit om protein, av den enkla anledning att inte ens världens främsta FORSKARE kan enas.
ditt råd är "räkna med olikheter"
ja tjena.
när olikheterna är stora som natt och dag!
50 gram eller 500 ?!
det kvittar enligt dig.
olikheter får man räkna med.
slutsatsen blir ju densamma - vi vet ingenting och vi kan inte dra några som helst slutsatser.
det är ju det jag säger.
|
|
|
2004-11-16, 19:24
|
|
Reg. användare
Reg.datum: May 2004
|
Haha, här ska man gnälla om personangrepp!
|
|
|
2004-11-16, 19:26
|
|
Reg. användare
|
Jag kan inte någon stans se att du säger att du inte kan ett skit om proteiner. Det enda du har påstått är att man bygger muskler lika bra på coca cola och wienerbröd som på högkvalitativt protein.
|
|
|
2004-11-16, 19:27
|
|
Registered User
|
om världens samlade EXPERTIS i stora drag inte vet ett skit.
då är det väl rimligt att påstå att DU och andra forum-forskare, inte vet det heller inte sant?
hur du kan få det till ett personangrepp är en gåta som övergår mitt förstånd.
|
|
|
2004-11-16, 19:27
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag kan inte någon stans se att du säger att du inte kan ett skit om proteiner. Det enda du har påstått är att man bygger muskler lika bra på coca cola och wienerbröd som på högkvalitativt protein.
|
nej det har jag aldrig påstått, läs om, läs rätt.
|
|
|
2004-11-16, 19:33
|
|
Reg. användare
|
Citat:
Ursprungligen postat av heinz
om världens samlade EXPERTIS i stora drag inte vet ett skit.
då är det väl rimligt att påstå att DU och andra forum-forskare, inte vet det heller inte sant?
hur du kan få det till ett personangrepp är en gåta som övergår mitt förstånd.
|
Då må ditt förstånd inte vara ett oöverstigligt hinder. Det är personangrepp i lika hög grad som när jag sa att du inte hade räknat med olikheter.
Vem har sagt att världens samlade expertis inte vet ett skit? Inte är det jag i alla fall. Du får nog sätta dig in lite i det du pratar om och sedan komma tillbaka och diskutera de frågor som återstår.
|
|
|
2004-11-16, 19:36
|
|
Registered User
|
Citat:
Då må ditt förstånd inte vara ett oöverstigligt hinder. Det är personangrepp i lika hög grad som när jag sa att du inte hade räknat med olikheter.
Vem har sagt att världens samlade expertis inte vet ett skit? Inte är det jag i alla fall. Du får nog sätta dig in lite i det du pratar om och sedan komma tillbaka och diskutera de frågor som återstår.
|
jag säger det. och eftersom dom inte kan enas om nåt och det råder så skilda meningar så kan man konstatera i allmänhet vet dom inte ett skit.
samma sak är det med styrketräning. vilken metod är bäst? ingen vet.
och när det gäller en sån ENKEL sak som hurvida coca-cola och wienerbröd är muskelbyggande, ja inte ens då kan folk enas. en säger att det spelar roll. en annan hävdar att det inte gör det. en tredje säger att det spelar roll om det äts EFTER träningen precis.
och så där håller det på.
härligt med kunskap!
|
|
|
2004-11-16, 19:37
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
ja det tycker jag verkar rimligt, men grub håller inte med om det. enligt honom tillför dom extra 500 kalorierna ingenting eftersom dom kommer från "fel" livsmedel.
|
Läs om, läs rätt del II.
|
|
|
2004-11-16, 19:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Läs om, läs rätt del II. 
|
jodå jag läser det du skriver. men du ändrar dig hela tiden.
du hävdar att man visst kan äta coca cola och wienerbröd EFTER träning - då skulle det ha betydelse.
lite senare har det INGEN betydelse överhuvudtaget.
om du SKREV rätt och inte ändrade dig hela tiden, skulle man slippa dessa missförstånd.
skriv en sak - och STÅ för det sen.
du kan inte ena sekunden påstå att det GER NÅGOT att äta något visst efter träning för at sen påstå att det inte ger något ALLS lite senare.
|
|
|
2004-11-16, 19:40
|
|
Registered User
|
citat från king grub:
"Energin från dessa har varken anabol eller proteinsyntesstimulerande effekt, utom möjligen då direkt efter träningspass"
han erkänner alltså att det, möjligen, har ANABOL eller PROTEINSYNTESSTIMULERANDE EFFEKT (som det så fint heter tydligen).
senare skriver han dock så här:
"Det är alltså trots att energiöverskottet kommer från cola som du har möjlighet att lägga på dig muskler då, inte tack vare!"
då har han helt plötsligt ändrat sig, då är det INTE tack vare coca colan och wienerbrödet man går upp i vikt (trots att han bara en kort stund innan menar att det MÖJLIGEN har en ANABOLA och PROTEINSYNTESSTIMULERANDE effekt)
|
|
|
2004-11-16, 19:41
|
|
Reg. användare
|
Citat:
jag säger det. och eftersom dom inte kan enas om nåt och det råder så skilda meningar så kan man konstatera i allmänhet vet dom inte ett skit.
samma sak är det med styrketräning. vilken metod är bäst? ingen vet.
och när det gäller en sån ENKEL sak som hurvida coca-cola och wienerbröd är muskelbyggande, ja inte ens då kan folk enas. en säger att det spelar roll. en annan hävdar att det inte gör det. en tredje säger att det spelar roll om det äts EFTER träningen precis.
och så där håller det på.
härligt med kunskap!
|
Jag skulle nog säga härligt med folk som inte kan hålla isär begreppen!
Snabba kolhydrater och snabbt protein är bra ENDAST efter träning.
Äter du "din mat" om du ligger i energiunderskott och därigenom kommer till energiöverskott bygger du MER muskler än i underskott, men fortfarande inte lika mycket som om du skule uppnått energiöverskott genom vettig mat. Det är vad som sagts i den här diskusisonen.
Din fråga har blivit besvarad många gånger om men du har vägrat läsa vad folk skriver utan har tolkat det som skrivits i din egen, till synes medvetet, felaktiga väg.
|
|
|
2004-11-16, 19:42
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
[quote]
du hävdar att man visst kan äta coca cola och wienerbröd EFTER träning - då skulle det ha betydelse.[quote]
Du menar: "möjligen då direkt efter träningspass, och även vid det tillfället skulle det vara två undermåliga alternativ"?
Givetvis menar jag som alternativ till kolhydratkälla här, men som tidigare nämnt: ett undermåligt alternativ. Proteinet behöver kolhydrater för att komma till sin rätt. Det är fortfarande inte wienerbrödet som står för eventuell muskeltillväxt. Det har jag inte skrivit och kommer aldrig att skriva.
|
|
|
2004-11-16, 19:46
|
|
Registered User
|
Citat:
Snabba kolhydrater och snabbt protein är bra ENDAST efter träning.
|
hävdar du sen, hävdar du:
Citat:
Äter du "din mat" om du ligger i energiunderskott och därigenom kommer till energiöverskott bygger du MER muskler än i underskott, men fortfarande inte lika mycket som om du skule uppnått energiöverskott genom vettig mat.
|
här påstår du att "min mat" (dvs coca cola etc) bygger muskler. men samtidigt påstår du att det ENDAST är bra efter träning. du säger emot dig själv.
dessutom hävdar du att man bygger MER muskler på det än ett underskott, bygger man överhuvudtaget vid ett underskott? kanske vi bör klargöra först och främst.
och om du och jag är överrens om att man bygger muskler, även då överskottet kalorier är coca cola och liknande då går ju din åsikt emot grubs som hävdar att det inte är så.
dessutom kvarstår frågan - vilka skillnader kan vi snacka om jämfört med "vettig mat" och vad är vettig mat? och procentuellt sett, hur mycket bör vara vettig kontra ovettig?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:34.
|

|