Är det bara jag, eller spelar Jack Nicholson alltid exakt samma roll, eller på samma sätt, i alla sina filmer? Det verkar alltid bubbla ett antal grader galen under ytan, även i hans "romantiska" roller.
Är det bara jag, eller spelar Jack Nicholson alltid exakt samma roll, eller på samma sätt, i alla sina filmer? Det verkar alltid bubbla ett antal grader galen under ytan, även i hans "romantiska" roller.
I vissa fall ser man likheter, men ser jag på Gökboet och sen As Good As It Gets (Livet Från Den Ljusa Sidan) så ser jag två helt olika människor. About Schmidt är en annan som jag misstänker är helt annorlunda. Min tanke är snarare att du fokuserar för mycket på att det är just Jack Nicholson och inte låter dig absorberas av filmen. En annan som verkligen har det problemet dock; Tom Cruise.
Nej, det är inte bara du. Karln är nog lite smågalen på riktigt.
Gökboet är en underbar film som jag sett säkert 10+ gånger, men nu var det ett tag sedan sist.
Däremot läste jag boken för ett par veckor sedan. Jag har aldrig läst den tidigare, och den var ganska annorlunda jämfört med filmen. Till exempel berättades historien från indianens perspektiv och McMurphy var rödhårig och storväxt.
I vissa fall ser man likheter, men ser jag på Gökboet och sen As Good As It Gets (Livet Från Den Ljusa Sidan) så ser jag två helt olika människor. About Schmidt är en annan som jag misstänker är helt annorlunda. Min tanke är snarare att du fokuserar för mycket på att det är just Jack Nicholson och inte låter dig absorberas av filmen. En annan som verkligen har det problemet dock; Tom Cruise.
Nja, det är nog snarare om skådisen har en väldigt stark/typisk karaktär som det är svårt att bortse från. DeNiro, Pacino t.ex. har lite samma problem, med vissa undantag.
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Nja, det är nog snarare om skådisen har en väldigt stark/typisk karaktär som det är svårt att bortse från. DeNiro, Pacino t.ex. har lite samma problem, med vissa undantag.
Hmm bra poäng.
Han verkar vara lite smått ondskefull och galen under ytan i alla sina roller, åtminstone de som jag känner till på rak arm. Även i filmer som han är "god" i som Chinatown och Anger Management.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade