2021-08-08, 12:14
|
|
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
Reg.datum: Oct 2018
|
Ska inte humorn vara smart och rolig? Eller förstod jag inte det roliga när soldaten visade snoppen?
Jag tror jag sänker till 3/10, jag var för snäll.
Läste precis detta, sammanfattade det hela bra
https://www.gamereactor.se/blog/marc...page=1#1130733
|
Senast redigerad av Lafayette den 2021-08-08 klockan 12:18.
|
|
|
2021-08-09, 17:22
|
|
Horny user
Reg.datum: Jan 2011
|
En fin dokumentär om ett par som följer sina drömmar och flyttar ut på landet och skapar sig en bondgård. Orkade inte leta upp dokumentärtråden för sökfunktionen är ju helkass här.
Våran lilla bondgård
https://www.imdb.com/title/tt8969332/?ref_=nv_sr_srsg_0
|
|
|
2021-08-09, 21:44
|
|
Kärvt maskulin
Reg.datum: Nov 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette
|
Jag har avfärdat filmen som övrig hollywoodskräp, men om gamereactor ogillar filmen kanske den faktiskt är värd att se.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
|
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
|
|
|
2021-08-10, 07:30
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Jag tyckte Suicide Squad var hyfsad, inte det sämsta jag sett. Något bättre än förra. 2,5/5. Kändes som det var lite väl mycket klippa ihop "roliga" klipp med "tuffa" klipp och häftig musik som ingen hört. Hajen/Stallone var bäst
|
|
|
2021-08-10, 08:57
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski
Jag tyckte Suicide Squad var hyfsad, inte det sämsta jag sett. Något bättre än förra. 2,5/5. Kändes som det var lite väl mycket klippa ihop "roliga" klipp med "tuffa" klipp och häftig musik som ingen hört. Hajen/Stallone var bäst 
|
"New dumb friends!"
|
|
|
2021-08-10, 11:47
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
The Lighthouse (2019). https://www.imdb.com/title/tt7984734/
En av de bästa filmerna på väldigt länge.
Pattinson visar att han är en väldigt duktig skådis, återigen, Dafoe passar perfekt som den äldre försupne fyrvaktaren. En film som drivs av karaktärer, dialoger och deras gemensamma färd rakt ner i vansinnet.
Fantastiskt foto som skapar en otrygg, klaustrofobisk och spöklik stämning, kombinerat med ett avskalat soundtrack.
Rekommenderas!
|
|
2021-08-10, 12:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Pattinson visar att han är en väldigt duktig skådis, återigen, Dafoe passar perfekt som den äldre försupne fyrvaktaren. En film som drivs av karaktärer, dialoger och deras gemensamma färd rakt ner i vansinnet.
Fantastiskt foto som skapar en otrygg, klaustrofobisk och spöklik stämning, kombinerat med ett avskalat soundtrack.
Rekommenderas!
|
Den var jag sugen på när den kom - men föll i glömska. Kan bli ett nytt försök om det inte kommer annat i vägen. Ett kammarspel kan vara nog så spännande och fängslande.
|
2021-08-10, 12:30
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Rekommenderas!
|
Den var fantastisk, väldigt obehaglig på många plan.
|
|
|
2021-08-10, 13:04
|
|
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
Reg.datum: Oct 2018
|
Lighthouse är nog en av de sämre filmer jag sett på många år. Den försöker vara konstnärlig och djup men allt faller bara platt. Synd, för den var rätt stämningsfull och fin att titta på. Hade föredragit David Lynch som regissör. Men gillade The Witch och ser väldig mycket fram emot The Northman.
|
|
|
|
2021-08-10, 15:12
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette
Lighthouse är nog en av de sämre filmer jag sett på många år. Den försöker vara konstnärlig och djup men allt faller bara platt. Synd, för den var rätt stämningsfull och fin att titta på. Hade föredragit David Lynch som regissör. Men gillade The Witch och ser väldig mycket fram emot The Northman.
|
På vilket sätt tycker du den faller platt?
Jag tyckte inte att den var så djup, och inte heller att den försökte vara det.
Att den sedan innehåller en hel del symbolik är en annan sak.
|
|
2021-08-12, 15:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2021
|
Min senaste sedda film var egentligen en serie: Riket. Gäller att tagga inför nya serien Riket: Exodus
|
|
|
2021-08-15, 22:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2020
|
Jusup tittade på My blood bones in a flowing Galaxy
Hamada går tredje året i High School och bevittnar förstaårseleven Hari Kuramoto bli utsatt för mobbing. Han säger ifrån och räddar tjejen från ett totalt fördärv. De utvecklar snabbt en relation och Hamada hjälper Hari att stå på egna ben men det är inte bara i skolan det är problem utan någonting mörkt finns i bakgrunden.
My Blood bones in a Flowing Galaxy är den första Sabufilmen på lite drygt 15 år som Jusup sett och det här är en fin liten kärlekshistoria som är ovanligt konventionell för att vara Sabu. Boy meets girl and boy tries to save girl, det har vi sett hundratals gånger tidigare men denna gång är det betydligt mörkare och mer metaforer och cosmos.
Det är välgjort och fintstämt men galenskapen och det oförutsägbara saknas här. Kanske har Sabu vuxit upp? Nåja, ni som törstar efter en romantisk high school film med lite mörka avstickare får ert lystmäte här..
Jusup ger My blood Bones in a flowing galaxy en 6.5 av 10, finstämt men Jusup saknar galenskapen som definerar Maestro Sabu.
|
|
|
2021-08-17, 19:15
|
|
Klädsamt knubbig
|
Beckett (2021). https://www.imdb.com/title/tt10230994/
Sicket skräp.
Den rakt av kopierar element från tidigare, bättre, filmer, men lyckas inte med några av komponenterna särskilt väl. John David Washington är en planka till skådespelare och han klarar inte av att leverera någon form av engagemang eller sympati för sin karaktär.
Storymässigt är det inga som helst överraskningar och att man promotar filmen med Alicia Vikander är en förolämpning.
|
|
2021-08-17, 20:03
|
|
Mycket Irriterande
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Beckett (2021). https://www.imdb.com/title/tt10230994/
Sicket skräp.
Den rakt av kopierar element från tidigare, bättre, filmer, men lyckas inte med några av komponenterna särskilt väl. John David Washington är en planka till skådespelare och han klarar inte av att leverera någon form av engagemang eller sympati för sin karaktär.
Storymässigt är det inga som helst överraskningar och att man promotar filmen med Alicia Vikander är en förolämpning.
|
True true. Den var bara OK första 15 min när man inte helt listat ut den var skit. Sen var det bara VM i tryhard.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
Senast redigerad av High1ander den 2021-08-17 klockan 20:05.
|
|
|
2021-08-18, 09:36
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander
True true. Den var bara OK första 15 min när man inte helt listat ut den var skit. Sen var det bara VM i tryhard.
|
Jag tyckte nog inte ens att början var bra. Det fanns ingen kemi mellan Washinton och Vikander och de skulle ändå spela upp-över-öronen-förälskade i varandra.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:04.
|

|