2014-04-27, 18:53
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Juntaneinen
|
Se The War Game. Liknande ångest men en riktig dokumentär. Försök hitta den franska voice-overn, mycket bättre än den engelska.
|
|
|
2014-04-27, 19:06
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple
Se The War Game. Liknande ångest men en riktig dokumentär. Försök hitta den franska voice-overn, mycket bättre än den engelska.
|
Brainfart, menade Night And Fog, The War Game är på låtsas
|
|
|
2014-04-27, 20:14
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani
stalled
4,9 på imbd, vet inte vad de snackar om, lugnt en 7 enligt mig.
en vaktmästare på julafton väljer att arbeta istället för att fira jul precis då ett zombie utbrott sker.
lätt värt att se.
|
okey du är crazy...
du ger denna filmen 7a och tycker imdb betyget på 4,9 är för lågt? omg....... på imdb har den fått för högt betyg, sämsta film ever haha...
ger den faktist 0 av 10 den får faen inte ens 1 poäng :p
|
|
|
2014-04-27, 21:01
|
|
|
Banned User
|
Great Directors, en film gjord av en tjej som bestämde sig för att resa jorden runt och intervjua sina favoritregissörer. Hon har mestadels dålig filmsmak, är superpretentiös och vinklar hela dokumentären till något vänsterpropagandistiskt material som jag inte alls väntade mig. Den var sevärd, men det är helt och hållet tack vare att Lynch, Varda, Bertolucci och Linklater medverkar, och inte alls tack vare produktionsteamets insats. Dåligt intervjuat, dåligt klipp och dåligt utfört överlag.
Blue is the warmest colour, en väldigt vacker film om en ung kvinna som hamnar i ett homosexuellt förhållande. Filmen är väldigt ärlig och rak, brutal i sitt porträtterande av individer. Det fanns ett flertal (intensiva och voyeuristiska) sexscener där det kändes väldigt uppenbart att det var två heterosexuella kvinnor som koreograferades av en man, vilket jag tycker är problematiskt i förhållande till filmens syfte. Men utöver det så var filmen, såvitt jag kunde se, väldigt respektfull gentemot ämnet den behandlar. Bra film, se den (inte med föräldrarna eller barnen)!
Senast redigerad av Red Apple den 2014-04-27 klockan 21:07.
|
|
|
2014-04-27, 21:37
|
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple
Great Directors, en film gjord av en tjej som bestämde sig för att resa jorden runt och intervjua sina favoritregissörer. Hon har mestadels dålig filmsmak, är superpretentiös och vinklar hela dokumentären till något vänsterpropagandistiskt material som jag inte alls väntade mig. Den var sevärd, men det är helt och hållet tack vare att Lynch, Varda, Bertolucci och Linklater medverkar, och inte alls tack vare produktionsteamets insats. Dåligt intervjuat, dåligt klipp och dåligt utfört överlag.
Blue is the warmest colour, en väldigt vacker film om en ung kvinna som hamnar i ett homosexuellt förhållande. Filmen är väldigt ärlig och rak, brutal i sitt porträtterande av individer. Det fanns ett flertal (intensiva och voyeuristiska) sexscener där det kändes väldigt uppenbart att det var två heterosexuella kvinnor som koreograferades av en man, vilket jag tycker är problematiskt i förhållande till filmens syfte. Men utöver det så var filmen, såvitt jag kunde se, väldigt respektfull gentemot ämnet den behandlar. Bra film, se den (inte med föräldrarna eller barnen)!
|
Fast helt ärligt, hur många hererosexualla sexscener på film är egentligen realistiska representationer av akten? Det handlar ju i princip alltid om en stilistisk idealisering. I vilket fall; trots den filmiskt överdrivna prägeln på scenerna, så kändes de intima, råa, och äkta. Det var ju knappast vanlig lesbisk porr iaf.
Anyway, det var en riktigt bra film som berörde. Den stannade i huvudet på mig i flera dagar efteråt, vilket är mycket ovanligt.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2014-04-27 klockan 21:40.
|
|
|
2014-04-27, 21:49
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Fast helt ärligt, hur många hererosexualla sexscener på film är egentligen realistiska representationer av akten? Det handlar ju i princip alltid om en stilistisk idealisering. I vilket fall; trots den filmiskt överdrivna prägeln på scenerna, så kändes de intima, råa, och äkta. Det var ju knappast vanlig lesbisk porr iaf.
Anyway, det var en riktigt bra film som berörde. Den stannade i huvudet på mig i flera dagar efteråt, vilket är mycket ovanligt.
|
Ser din poäng, men låt mig omformulera mig: Sexscenen mellan två tjejer kändes heterosexuell istället för homosexuell, däri uppstår problematiken. Googlade lite om det efter att jag skrev mitt inlägg och många homosexuella kvinnor har tydligen reagerat på sexscenerna av just denna anledning.
Men å andra sidan så hade alla sexscener ett syfte, just som du säger, i att vara intima och förmedla en äkthet, så jag påstår inte att regissören är en sexist som ville ha med en porrscen i filmen.
|
|
|
2014-04-28, 00:35
|
|
|
Banned User
|
|
|
|
2014-04-28, 06:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Red, det där är spoiler dude.
|
|
|
2014-04-28, 09:35
|
|
|
Banned User
|
Det har du fan rätt i, bett en mod fixa spoilertaggar.
|
|
|
2014-04-28, 09:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2012
|
Såg 100-åringen igår.
Besviken faktiskt, hade trott att den skulle vara mer intressant faktiskt, gillade iden med att han hade ett finger med i många av de viktigaste händelserna senaste århundret, men det lyfte liksom aldrig.
3/10.
|
|
|
2014-04-28, 09:46
|
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av dluddeckens
Såg 100-åringen igår.
Besviken faktiskt, hade trott att den skulle vara mer intressant faktiskt, gillade iden med att han hade ett finger med i många av de viktigaste händelserna senaste århundret, men det lyfte liksom aldrig.
3/10.
|
Jag håller med förutom betyget 3/10. Den var inte särskilt upphetsande. En helt ok svensk film. Absolut sevärd. Svag 3/5.
Vampire Academy. http://www.imdb.com/title/tt1686821/
Antar att småtjejer går igång på den? Usel. Ångrar att jag såg den. 0,5/5.
Tokarev http://www.imdb.com/title/tt2401807/
Cage i ny action. Rätt dålig men jag gillade slutet. 2/5.
|
|
|
2014-04-30, 15:25
|
|
|
Banned User
|
The Place Beyond The Pines - En film som gjorde mycket mer än det man förväntar sig av den utifrån trailern. Först handlar den om en bankrånare, men sedan byts perspektivet två gånger och filmen utspelar sig under en rätt lång tidsperiod. De har fått händelserna att hänga ihop fantastiskt bra, "del" ett och två är inte oerhört sammankopplade men när den tredje delen utspelat sig så är filmen uppenbart konstruerad utifrån 1+1=2. Väl genomtänkt och utförd, fantastiskt skådespeleri även om jag tycker att Bradley Cooper brast lite mot slutet. Jag är glad att Dane Dehaan har slagit igenom, han är fantastiskt duktig och förtjänar det.
Kill Your Darlings - på tal om Dane Dehaan. Oerhört pretentiös film med lika vacker som framtvingad dialog. Lyckas dåligt med att binda åskådaren rent känslomässigt, något filmen är beroende av, och därför kände jag mig aldrig riktigt investerad i filmen. Det finns några bra scener, en sexscen är kanske ett av de bästa exempel på uppvisning av sårbarhet som jag sett i en film, men överlag är filmen - trots fantastiskt skådespeleri - blek och tråkig. Inte riktigt sevärd.
Lost Highway - Jag har alltid svårt för att bestämma mig för vad jag tycker när jag ser en abstrak David Lynch film, men jag ser ju fler av dem och avslutar dem alltid, så förmodligen uppskattar jag dem. Linjärt icke-linjär och berättelse där galenskap inte är ett tillstånd utan en allmängiltig premiss. Underlig film som jag tror att jag är glad att jag såg - tack Awesomooo för tipset!
A Story of Children and Film - En dokumentär av den mästerliga filmaficionadon Mark Cousins som ligger bakom den fantastiska dokumentärserien The Story of Film: An Odyssey. Filmen handlar om barns plats igenom filmhistorien, liksom paralleller mellan unga människor och en ung konstform. Fantastiskt utförd och poetiskt konstruerad, med stundtals svag filmning och klippning. Se den!
|
|
|
2014-04-30, 15:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski
|
Boken däremot är fruktansvärt bra!
|
|
|
2014-04-30, 19:54
|
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
The X-files: I want to believe. Huvva vad dåligt. Klen story som inte alls kändes som X-files utan vilken random thriller som helst. 3/10.
|
|
|
|
2014-04-30, 19:58
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
The X-files: I want to believe. Huvva vad dåligt. Klen story som inte alls kändes som X-files utan vilken random thriller som helst. 3/10.
|
håller med inte mkt x files över den tyvär det var tider när man följde x files på tv på 90talet. awsum.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:46.
|

|