Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-03, 13:13   #16
soulsplinter
Registered User

soulsplinters avatar

Reg.datum: Mar 2006
oj vad jag skriver otydligt när jag är ofokuserad: 1388 kcal/dag var grundförbränningen. Jag chansar på en aktivtetsfaktor på 1,45 o får då äta 2012,6 kcal hur noga är det där egentligen?
soulsplinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 13:16   #17
Rhino
Registered User

Rhinos avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av soulsplinter Visa inlägg
Jag chansar på en aktivtetsfaktor på 1,45 o får då äta 2012,6 kcal hur noga är det där egentligen?
Noga och noga, det är ju bara din kropp som "vet" det exakta svaret. Äter du mer än den gränsen så går du upp i vikt, äter du under så går du ned. Du kan naturligtvis enkelt testa dig fram och se resultatet under en tid.

Att räkna på det är mest för att lite lättare få en ungefärlig siffra att utgå från.
Rhino är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 13:46   #18
soulsplinter
Registered User

soulsplinters avatar

då utgår jag från 200 kcal/dag tills vidare då, så märker jag ju om jag ändrar vikt
Gammal 2007-07-03, 19:28   #19
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av soulsplinter Visa inlägg
då utgår jag från 200 kcal/dag tills vidare då, så märker jag ju om jag ändrar vikt
Du lär gå ned.....
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-08, 16:59   #20
svartellervitt
Registered User

svartellervitts avatar

Reg.datum: Jun 2007
borde inte den här länken också funka (och vara mkt enklare) om man vill räkna ut sitt kcal-behov:

http://www.uppladdningen.nu/uppladdn...0004CDF59?open

?

eller stämmer den inte alls?
svartellervitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 11:02   #21
Endura
Registered User

Enduras avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt Visa inlägg
borde inte den här länken också funka (och vara mkt enklare) om man vill räkna ut sitt kcal-behov:

http://www.uppladdningen.nu/uppladdn...0004CDF59?open

?

eller stämmer den inte alls?

Den är i mina ögon helt ute och cyklar. Trots att jag försöker ange väldigt extra låga aktiviteter menar den att jag har ett energibehov på 3000kcal/dag. Jag äter ca 1700kcal per dag just nu och både cyklar 1 mil och gymmar varje dag. Visst, det har genererat i en långsam viktnedgång, men skulle uppladdningens sida stämma skulle inte mycket finnas kvar av mig nu :S
Jag tror min dagliga förbränning just nu ligger snarare runt 2000-2200kcal per dag... ska köpa våg och börja få mer koll... nån gång

Nej, lita hellre på Rhinos uträkningar än uppladdningens!

Senast redigerad av Endura den 2007-07-09 klockan 11:05.
Endura är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 12:35   #22
soulsplinter
Registered User

soulsplinters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Du lär gå ned.....
jag menade såklart 2000 kcal / dag haha
Gammal 2007-07-09, 13:08   #23
svartellervitt
Registered User

svartellervitts avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Endura Visa inlägg
Den är i mina ögon helt ute och cyklar. Trots att jag försöker ange väldigt extra låga aktiviteter menar den att jag har ett energibehov på 3000kcal/dag. Jag äter ca 1700kcal per dag just nu och både cyklar 1 mil och gymmar varje dag. Visst, det har genererat i en långsam viktnedgång, men skulle uppladdningens sida stämma skulle inte mycket finnas kvar av mig nu :S
Jag tror min dagliga förbränning just nu ligger snarare runt 2000-2200kcal per dag... ska köpa våg och börja få mer koll... nån gång

Nej, lita hellre på Rhinos uträkningar än uppladdningens!
ok, jag är inte sådär jätte-med på såna kcal-räknar saker =D

men 1700 kcal på så mkt motion, borde inte det bara bryta ned musklerna, med tanke på att du aldrig har någon vilodag heller?

fast nu när jag såg din avatar så.. ja då har du ju rejält med muskler =D
svartellervitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 13:46   #24
Endura
Registered User

Enduras avatar

Reg.datum: Nov 2006
Mitt basala behov är bara 1400 kcal per dag utifrån min ålder/kön/vikt/längd och jag har ett väldigt stillasittande jobb, så cyklandet till och från jobbet samt gymmandet är enda motionsdelen jag får om dagarna. Jag tror snarare att det är just motionen som gör att jag går ner i den långsamma takt som jag gör, men skulle jag enbart äta mina 1700-1800 kcal per dag utan att cykla skulle jag troligen stå ganska stilla i vikt...

Tack för komplimangen är själv extremt stolt över mina resultat... Tar det ganska lugnt just nu, går ju som sagt ganska sakta ner i vikt, men jag räknar med att starta en bulktråd i september med sikte på pallplats nästa år

Nån som hakar på och utmanar mig?

Edit: Klart jag har vilodagar... blev en miss med "gymmar varje dag"... frossade hembakta scones och tacos igår på sofflocket med tv-spelshandkontroll i högsta hugg som enda motion, så nog får jag min vila allt
Tack för omtanken ändå!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:50.